За мнозина 80-те бяха златната ера на автомобилната индустрия - време на евтини и непретенциозни, но изключително забавни за каране коли. В България, разбира се, ги виждахме само на картинка, и то рядко. Но в крайна сметка, над десетилетие по-късно, легендарни модели като Peugeot 205, VW Golf II и Ford Fiesta най-после стигнаха и до нас. Някои от тях са тук и до ден-днешен.
Три култови машини от 80-те - лидерите в В-сегмента Renault 5 и Peugeot 205, и господарят на С-сегмента VW Golf. По това време радио касетофонът беше още допълнителна екстра. А сервоволанът и електрическите прозорци - истински лукс
Какво се случва обаче с наследниците им? Кои от емблематичните модели на 80-те оцеляха през превратностите на следващите десетилетия и все още са сред нас? Това е много уместен въпрос в седмицата, в която Ford окончателно ще сложи точка на производството на Fiesta. Нека видим какво се случва с останалите осемдесетарски герои.
Къде са те сега - кумирите от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
Друг ветеран през 80-те бе Mini, разработено от сър Алек Исигонис в края на 50-те, като отговор на недостига на бензин след Суецката криза. Оригиналното Mini беше снабдено с гигантски пепелник вместо радио, тъй като Исиносис обичаше да пуши. През 60-те години бюджетното, спартанско автомобилче изведнъж стана модна икона - отчасти заради победите си в рали Монте Карло, и отчасти защото бе екранен партньор на сър Майкъл Кейн в оригиналната "Италианска афера".