За мнозина 80-те бяха златната ера на автомобилната индустрия - време на евтини и непретенциозни, но изключително забавни за каране коли. В България, разбира се, ги виждахме само на картинка, и то рядко. Но в крайна сметка, над десетилетие по-късно, легендарни модели като Peugeot 205, VW Golf II и Ford Fiesta най-после стигнаха и до нас. Някои от тях са тук и до ден-днешен.
Три култови машини от 80-те - лидерите в В-сегмента Renault 5 и Peugeot 205, и господарят на С-сегмента VW Golf. По това време радио касетофонът беше още допълнителна екстра. А сервоволанът и електрическите прозорци - истински лукс
Какво се случва обаче с наследниците им? Кои от емблематичните модели на 80-те оцеляха през превратностите на следващите десетилетия и все още са сред нас? Това е много уместен въпрос в седмицата, в която Ford окончателно ще сложи точка на производството на Fiesta. Нека видим какво се случва с останалите осемдесетарски герои.
Къде са те сега - кумирите от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
Micra, първият опит на Nissan да създаде масов автомобил като за европейските изисквания, се появи през 1982 и бързо си спечели популярност... сред пенсионерите, заради лекотата на управление и пословичната си надеждност. Последното впрочем продължи, само докато Micra се сглобяваше в Япония. Преместването на производството в Съндърланд за второто поколение влоши забележимо качеството.