IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.
   
   
Toyota, Акио Тойода, твърдотелни батерии ,твърд електролит
   
      
Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.
   
   
батерия с твърд електролит, Тойота
   
    
Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.
   
    
10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):


   
    

 

 

0 от 500
  • #57
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Повече въглероден диоксид означава повече кислород от разстенията ти кво искаш бе без кислород ли да останем
  • #56
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 55 ( преди 1 година )
    Ами сигурно защото с 600 киловата часа, което не са 6, а 8 пъти повече енергия изминаваш само два пъти повече разстояние, тоест харчиш четири пъти повече енергия по 25 стотинки за киловатчас, отколкото една Тесла модел 3 която може да зарежда за 14 стотинки на киловатчас. Понеже трудно се оправяш с математиката, ако електромобилът зареди еквивалентът на 1 литър гориво, което са 10 киловатчаса, ще плати 1,40 лв, а ти ще трябва да заредиш 4 л за 10 лв за да изминеш същото разстояние. Та затова!
  • #55
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За производството на една Тесла модел 3 се отделят 7 тона въглероден диоксид. След 320 хиляди километра има средно 12% деградация на батерията. Един хибрид на toyota отделя около 100 грама въглероден диоксид на километър. След 320 хиляди километра ще е отделил 32 т въглероден диоксид. Та Какво казваш? Колко спестява една toyota hybrid спрямо електромобил? Само за миналата година са произведени 12 милиона електромобила. Колко хибрида е произвела toyota за да спести повече?
  • #54
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 1 година )
    Е споед теб защо да се разработват ел коли изобщо като в един резервоар имам 600квтч енергия а в една тесларова батерия 100 или 6ест пъти по-малко.
  • #53
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си за високите изисквания на клиентите на toyota? Сериозен ли си за фиаското? Това фиаско вече е факт с първия им електромобил на който му падат колелата, не може да се зарежда при отрицателни температури И клиентите с високи изисквания трябва да чакат пролетта за да го заредят, а ако все пак тръгне и не му паднат колелата, изминава 1 000 км за повече от 5 часа по-дълго време от Тесла модел 3 и У с 50% по-висок разход на енергия от тях. Виж сам youtu.be/hXRp357Usq4
  • #52
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    Ще ми обясниш ли по коя математика преподавана от toyota, един шофьор на Тесла може да измине 3,5 милиона километра и през 2030-та година да му се наложи да сменя батерия 4680? Нека предположим, че все пак ги е изминал. Колко пари и емисии ще е спестил спрямо притежател на toyota corolla hybrid?
  • #51
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 48: Цената на бързото зареждане и големия пробег (разбирай малкия буфер) ще я плати собственика на 8-10-тата година когато батерията в Теслата му даде фира. Тойота просто не може да си позволи такова фиаско, защото клиентите им имат по-големи изисквания.
  • #50
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 47: Тойота предлагат хибриди, които спестяват много повече въглеродни емисии, защото са много по-масови. Логично е да не бързат с електромобилите, при положение че следващото поколение батерии не са напълно готови.
  • #49
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От 1 000 км пробег се нуждаят тези които нямат изградена зарядна инфраструктура по основните пътища по света през 100 км като Тесла. Водородните блянове на toyota се провалиха именно заради липса на зарядна инфраструктура заради проблема на кокошката и яйцето. Бяха приготвили кошница за яйцата с водорода, ама нямаше кокошка да ги снесе. Tesla от друга страна изгради зарядна инфраструктура и направи бързо зареждащи се автомобили и обезсмисли желанието за 1000 км пробег, което е психологически пр.
  • #48
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    А 1 000 км пробег са технологично достижими за Тесла още днес. Даже бяха обявили Тесла модел s с такава батерия, но после се отказаха, защото е глупаво да направиш толкова тежък автомобил, който трябва да носи повече от половин тон повече тегло цяла година, защото си щял веднъж в годината да спестиш 20 минути спиране за едно допълнително зареждане, като цяла година плащаш за скъпи ремонти на окачване, гуми, по-висок разход при значително по-висока цена за закупуване на самия автомобил.