IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустрията

Батерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане

Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.
   
   
Toyota, Акио Тойода, твърдотелни батерии ,твърд електролит
   
      
Президентът на центъра за развойна дейност на Toyota Кейджи Кайта също потвърди, че новата технология е почти готова за серийно производство. Той добави, че компанията ще усъвършенства значително и сега съществуващите батерии с течен електролит. "И за течните, и за твърдите си батерии целим драстично да променим днешната ситуация, в която те са твърде големи, тежки и скъпи", обясни Кайта пред FT.

Toyota разработва технологията с твърд електролит съвместно с Panasonic от няколко години и преди месец обяви, че ще има сериен модел с такава батерия още през 2027. Твърдият електролит намалява размерите и теглото, ускорява отчетливо времето за зареждане и свежда почти до минимум риска от пожар, който е съвсем реален при сегашните литиево-йонни батерии. До момента обаче технологията остава твърде сложна и скъпа за производство.
   
   
батерия с твърд електролит, Тойота
   
    
Сега обаче от Toyota твърдят, че още догодина ще са в състояние да предложат първите по-малки такива батерии в своите хибридни модели, прокарвайки пътя и за чисти електромобили по-късно. Според Кейта това е благодарение на постигнат "технологичен пробив", който решава проблема с издръжливостта на твърдите батерии, и на нови идеи за материали, които понижават себестойността им. В резултат компанията обещава батерия с обхват 1200 км и време за зареждане около десетина минути.

Toyota съвсем доскоро оставаше скептична към идеята за чисти елетромобили и всъщност бе един от последните автомобили производители, навлезли в този сегмент. Евентуалният успех с твърдотелните батерии може напълно да компенсира изоставането - акциите на компанията поскъпнаха с цели 13%, откакто бяха обявени плановете в тази насока преди месец.
   
    
10 технологии за батериите на бъдещето (ГАЛЕРИЯ):


   
    

 

 

0 от 500
  • #67
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Още от сутринта в работен ден, а не уикенда АЕЦ + ВЕИ осигуряват 100% от потреблението на България, а все още не са присъединени към мрежата всички започнати ВЕИ мощности. Проблемът за в бъдеще ще е излишъка, а не недостигът на ток!ИмеMWАЕЦ 42,00%2084.87Кондензационни ТЕЦ 15,71%779.61Топлофикационни ТЕЦ 4,06%201.31Заводски ТЕЦ 1,68%83.22ВЕЦ 9,45%469.04Малки ВЕЦ 6,27%311.28ВяЕЦ 0,51%25.54ФЕЦ 19,84%984.52Био ЕЦ 0,48%24.04Товар на РБ3824.54
  • #66
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То ако няма въбще ток и бензиностанциите няма да работят :)
  • #65
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 65 ( преди 10 месеца )
    "Производството на електроенергия за първите шест месеца на тази година в сравнение с аналогичните дни на миналата 2022 г. намалява с 22.23 % до обем от 20 866 854 MWh (за отчетния период до 25 юни -минус 22.25% т.г., Година по-рано производството на електроенергия е било от порядъка на 26 830 383 MWh.'Тоест само за първата половина на годината сме произвели 6 милиона MWh по-малко. Един електромобил се нуждае от 2,6 MWh за годишния си пробег. Тоест мрежата ще издържи, не се притеснявай!
  • #64
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Toyota не я мислете, има собственост в Panasonic, има си развоен център, така са решили, така движат.Проблема обаче да не се окаже, че енергопреносната мрежа няма да издържи и да има.. 8 дена на зарядната, че няма ток
  • #63
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    напълниш 60 литра по 2,50= 150лв/1000км . Изтървал съм нулата на километрите.
  • #62
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 61 ( преди 10 месеца )
    Как успя да сложиш "шестцифрена" и "заплата" в едно изречение? Такива суми не се изкарват от заплата!
  • #61
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 59 ( преди 10 месеца )
    Тесла модел 3 с 80 kWh батерия изминава 500 км, а ти с 600 kWh изминаваш 1 000 км. Кое точно не ти е ясно? Очевидно е че Тесла има не 6, а почти 8 пъти по-малък капацитет, 500 е два пъти по-малко от 1 000. Кое до тук не е вярно? Хайде да не се бъркаш, теслата ще измине 1000 км. със 160 kWh, което са почти 4 пъти по-малко енергия от резервоар гориво и по 14 ст ще струва 22,40лв/1000км, а ти ще напълниш 60 литра по 2,50= 150лв/100км. Нещо неясно? Сложи и 10% загуби и ще станат 25 лв ток.
  • #60
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Вървете да къртите 6-цифрени заплати и стига спамихте в коментарите.
  • #59
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 56: Не се мъчи, видяхме ти математическите способности в съседната статия за Тесла. Ще те нарека фенче на Тесла и няма да те обиждам повече. Апропо, заряда в батерията също има въглероден отпечатък, също както и самият ти когато дишаш.
  • #58
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 57 ( преди 10 месеца )
    Ахам ясно искаш да кажеш че 6 по едно е осем нататъка спрях безмислено е умствено изостанал си