IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Sandero удържа лидерството на европейския пазар

За втори пореден месец румънският хечбек е най-продаваната кола на континента

Хечбекът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа за май, според статистиката на JATO Dynamics. Така за втори пореден месец моделът на румънския производител е лидер на европейския пазар.


Dacia Sandero


През май на Стария континент са закупени общо 21 745 Dacia Sandero, което е със 78% повече от същия период на миналата година. Най-често компактният автомобил се продава във Франция, Испания, Италия и Германия.

На второ място, малко пред Sandero, е електрическият кросоувър Tesla Model Y с 21 530 продадени единици Германският кросоувър Volkswagen T-Roc затваря челната тройка с резултат от 18 333 броя (+7% спрямо резултатите за същия период на миналата година).

Следва Peugeot 208, чиито продажбите през май падат с 1% до 18 157 бройки. Пето място е за Renault Clio, което е продадено в 18 078 екземпляра (+87%). В челната десетка влизат още Opel/Vauxhall Corsa (17 405 броя), Toyota Yaris (15 741 броя), Volkswagen Golf (15 424 броя), Skoda Octavia (15 183 броя) и Peugeot 2008 (14 845 броя).

По данни на JATO Dynamics за 28 европейски пазара, новите регистрации на превозни средства през възлизат на общо 1 116 472, което е с18% увеличение спрямо 943 435 през същия месец на миналата година. Това довежда общия брой от годината до момента до 5,3 милиона единици, което е увеличение със 17%.

В същото време обаче продажбите за тази година до момента са под 6,93 милиона единици, регистрирани през същия период на 2019 г., и е подобен на нивата, наблюдавани през 2021 г., когато пазарите, бяха засегнати от недостига на полупроводници.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето ти един пример за такава станция 22kW, youtu.be/4kVvFBs8Igs отвън на гаража за да я ползват съседите и всеки който няма гараж да може да си зареди автомобила. За час автомобилите които могат да поддържат такава мощност на зареждане, ще заредят за 100 км пробег на прилична цена 40 стотинки за киловатчас и ще им струва 8,80. Собственика на зарядната станция по настоящите цени купува тока на 14 и 25 ст, следователно печели 3,30 или 5,70лв от тези 8,80лв/час за 100 км пробег и всички печелят!
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "...Не мислиш ли, че по-голямата част от тези които в България си купуват чисто нови електромобили си имат и гаражи..." Ами то е очевидно. Няма абсолютно никакъв смисъл да имаш електричка ако нямаш гараж към момента. Но според теб колко % от колите имат гараж или паркомясто в големите градове? Според мен не са повече от 10-15% Няма блок със толкова гаражи/лични паркоместа колкото апартаменти. А средно на апартамент се пада повече от 1 автомобил.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 8 ( преди 1 година )
    Не те питам как става изграждането, аз те питам къде има зарядни които продават на тази цена. Нали няма проблеми да стигнеш на всякъде с 15 мин на зарядна. Аз гаража ли ще си нося навсякъде?
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А относно зарядните станции, от гигаджарджър предлагат инсталация на своя зарядна станция навсякъде където имаш ток, например от външната страна на гаража си, магазина, офиса, къщата или там каквото имаш свързано към електрическата мрежа, включително и на паркинга пред блока стига да се разберете със съседите там да паркират само електромобили, като нямаш никаква първоначална инвестиция .Плащаш само 10 лв абонамент на месец за поддръжка, а цялата печалба си е за тебе. Ти определяш цената на тока
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Дефинирай масово преминаване към електрички? И ти ли ще говориш от другата седмица всички в България да караме електромобили е да има къде да ги зареждаме? Не мислиш ли, че по-голямата част от тези които в България си купуват чисто нови електромобили си имат и гаражи? В България масово ( над 50% от автомобилите по улиците) ще караме електромобили в най-оптимистичния вариант след 2050 година, ако не ни мине котка път, но по-вероятно още по-късно. Така че очаквам твоята дефиниция за масово?
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде са тези зарядни станции дето продават тока на 14 ст? Когато има електричка с 60-70кВч батерия за 50к лв и да нямаш нужда от гараж, тогава можеш да се надяваш да започне масово преминаване към ел. А този момент е доста далеч.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Към момента дори в България, само АЕЦ и слънцето произвеждат 105% от мощността която ползва цяла България а 1 000 киловатчаса, които са достатъчни за изминаване на над 5000 км с електромобил струват 32 лв, след половин час ще струват 8 лв, а след час и половина цената пада на 14 стотинки за 5 000 км пробег. Колко ли време ще отнеме на фирмите, а след това и на гражданите които купуват новите автомобили да го осъзнаят? Тези със зарядните станции вече го осъзнаха и ги изграждат като луди.
  • #4
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    щом ти харесва неудачията радвай се на живота докато не си купил волво джереми кларксон
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Мартин ( преди 1 година )
    Колата е топ. Взех такава втора ръка през декември 2022 на 27000км. Навъртяхме едни бързи 10к вече. Много съм доволен. Има някви дребни дразнещо неща, но спрямо 10-15-20-годишните *** няма как да се сравнява.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Спор няма че е доста приятен на външен вид