IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Sandero удържа лидерството на европейския пазар

За втори пореден месец румънският хечбек е най-продаваната кола на континента

Хечбекът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа за май, според статистиката на JATO Dynamics. Така за втори пореден месец моделът на румънския производител е лидер на европейския пазар.


Dacia Sandero


През май на Стария континент са закупени общо 21 745 Dacia Sandero, което е със 78% повече от същия период на миналата година. Най-често компактният автомобил се продава във Франция, Испания, Италия и Германия.

На второ място, малко пред Sandero, е електрическият кросоувър Tesla Model Y с 21 530 продадени единици Германският кросоувър Volkswagen T-Roc затваря челната тройка с резултат от 18 333 броя (+7% спрямо резултатите за същия период на миналата година).

Следва Peugeot 208, чиито продажбите през май падат с 1% до 18 157 бройки. Пето място е за Renault Clio, което е продадено в 18 078 екземпляра (+87%). В челната десетка влизат още Opel/Vauxhall Corsa (17 405 броя), Toyota Yaris (15 741 броя), Volkswagen Golf (15 424 броя), Skoda Octavia (15 183 броя) и Peugeot 2008 (14 845 броя).

По данни на JATO Dynamics за 28 европейски пазара, новите регистрации на превозни средства през възлизат на общо 1 116 472, което е с18% увеличение спрямо 943 435 през същия месец на миналата година. Това довежда общия брой от годината до момента до 5,3 милиона единици, което е увеличение със 17%.

В същото време обаче продажбите за тази година до момента са под 6,93 милиона единици, регистрирани през същия период на 2019 г., и е подобен на нивата, наблюдавани през 2021 г., когато пазарите, бяха засегнати от недостига на полупроводници.


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При абсолютно равни условия бих предпочел ДВГ. Но същевременно съм наясно че след 5-6 години когато сменям сегашната си кола сигурно ще мина на електричка и сигурно ще е Тесла. Макар да не ми харесва концепцията и интериорния им дизайн. Но това ще е само защото евро изискванията съсипват и оскъпяват ДВГ. Не защото ми харесват електричките.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И недей да сравняваш моята далавера, за зарядна станция в тиха уличка в квартал в който най-близкия блок е на километър и никой живееш в панелка на осмия етаж няма да дойде да зарежда пред моята къща, в сравнение с гъсто населен софийски квартал близо до центъра на града и гараж заобиколен само от блокове с хиляди живущи там, доколкото си спомням близо до МОЛ, където можеш да си оставиш автомобилът да ти се зареди напълно за 4-5 часа докато си вършиш работа. Или през нощта ако живееш наблизо .
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тогава защо питаш "... Колко ли време ще отнеме на фирмите, а след това и на гражданите които купуват новите автомобили да го осъзнаят? Тези със зарядните станции вече го осъзнаха и ги изграждат като луди. ..."? Т.е. смяташ че вече е момента за преход е назрял, но глупавите хора не го осъзнават.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Хайде сега ти ми отговори ако (даже не е ако, а когато) електромобилите изравнят цените си с автомобилите с ДВГ, каква ще е причината някой да избере ДВГ? И недей се прави на умен като останалите да сравняваш цените на 20-годишна toyota corolla с чисто нова Тесла модел 3. Продажбите на автомобилните компании не зависят от това ти какъв 20-годишен автомобил ще си купиш изгодно. Говорим за чисто нови автомобили, тоест почти не става въпрос за България, да не говорим за вашия квартал и 10-те %
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Не се ли усещаш, че задаваш отговори? Аз може и да съм ентусиаст, но не съм кон с капаци като вас за да вярвам че някой може да накара хората които изминават 13 хиляди километра годишно да преминат на електромобили при положение, че са по-скъпи! Вие сте тези които постоянно обяснявате как политиците ви карат да си купите електромобил или дори аз ви карам, при положение че е от години ви обяснявам, че докато не се изравнят цените няма абсолютно никакъв смисъл и никой не може да бъде накаран!
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тогава недей прави сметки кой колко му е далаверата от тези зарядни. Човека дето си цитирал долу е ентусиаст и му се занимава. Защо си мислиш че във всеки блок 10% от живущите ще са такива ентусиасти? След като ти си ентусиаст и не ти се занимава. После сам казваш, че масово хората карат по 12-3к км на година. И ти, ентусиаста не виждаш смисъл от електричка в този случай, защо не ентусиастите да преминават тогава?
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    За електричка е рано, защото минавам малко километри с автомобил, а няма как да имам един автомобил е никой от настоящите не минава повече от 10-12 000км/год за да си заслужава. Но така или иначе имам трифазни партиди както вкъщи, така и във фирмата, сериозно се замислям поне на едното място да направя зарядна станция, но най-вероятно няма да има кой да зарежда на тях, защото съседите които имат електромобили си имат и гаражи. А да разчитам на туристи е наивно. Наблизо има 2x 150kW и 4х50kW
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом е толкова лесно и доходно, къде ти е веригата от зарядни? Къде ти е електричката?
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Средно в Европа се изминават 13 хиляди километра на година в България още по-малко. Това са под 1 000 км на месец градско. Три зареждания на батерията месечно. За месеца трябва да заредиш 200 kWh, което може да стане за 10 часа на 22 kW зарядна станция, 20 часа на 11 kW зарядна станция или 30 часа на седем цяло и четири киловата зарядна станция. Един месец има 720 часа, така че и сам можеш да сметнеш колко автомобила може да обслужи една зарядна станция в зависимост от мощността.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    "Не те питам как става изграждането, аз те питам къде има зарядни които продават на тази цена." Всички, ама абсолютно всички фирми които притежават фирмени автомобили, имат партида към някое електроразпределително дружество и плащат тока на цените на които ти казвам в момента плюс още допълнителни такси за пренос за всеки киловатчас, като към момента на писане цената за киловатчас е под 10ст с всички такси, а след 1 юли ще падне още. Абсолютно всички фирми притежават зарядни наречени контакт!