За третия по големина японски автомобилен производител – Nissan, скандалите стават част от ежедневието. След като именно неговото ръководство беше в основата на ареста на бившия главен изпълнителен директор Карлос Гон, който завърши с бягство на последния от Япония, сега конфликтът е между настоящия шеф на компанията Макото Учида и оперативния директор Ашвани Гупта, съобщава Reuters.
Последният напусна поста си преди дни, след като беше обвинен, че умишлено бави новото споразумение с Renault. Оказва се обаче, че Гупта е бил шпиониран от шефа си Учида (на снимката), който дори е поставил камери в дома му, за може да му оказва натиск. Разследване, проведено от външна компания, е установило наличието на техника за наблюдения в дома на Гупта, като целта е била той да бъде следен от екипа по сигурността на Nissan.
Скандалът избухна след твърдение на старшия съветник в компанията Хари Нада, който заяви, че Гупта е бил помолен да подаде оставка заради лично си поведение. Твърди се, че вече срещу бившият оперативен директор на Nissan е било подадена жалба за тормоз от страна на служителка в компанията.
Разследването не откри доказателства за тези обвинения, но пък установява, че около дома на Гупта са поставени два комплекта охранителни камери – едните от частта фирма, а вторият от отдела за вътрешна сигурност в Nissan, като целта е бил да се следи главния оперативен директор.
Най-изненадващото в случая е, че компанията е имала право да наблюдава Гупта. Адвокатска кантора, наета да установи дали действията на Учида са законни, твърди, че не е открила доказателства за нарушения. Самият Гупта вече не е част от Nissan, като японският производител обяви, че до края на седмицата ще излъчи негов наследник, като целта е „да се въведе по-гъвкава структура на ръководство“.
От ситуацията печели главният изпълнителен директор на Nissan, който влезе в сериозен конфликт с Гупта заради противопоставянето му на сделката с Renault. Тя предвижда японският производител за купи 15% от новото подразделение за електрически превозни средства на френския производител. На свой ред Renault трябва да намали дяла си в Nissan, който сега е 43% и така на практика французите напълно контролират японския си партньор.