IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на дизайна на Kia: Идва нова ера на „пост-SUV”

Електрическите задвижвания ще променят познатата форма на тези автомобили

Бъдещите SUV ще се различават значително от сегашните модели, тъй като широкото приемане на електрически задвижвания дава голяма свобода на дизайнерите им. Това обяви шефът на дизайна на Kia – Карим Хабиб,цитиран от Autocar.


Kia EV5


Корейският производител на автомобили се позовава на настоящата си философия на дизайна, наречена Opposites United. Този нов стилистичен език доведе до създаването на привлекателни автомобили като Sportage, Sorento, EV6, EV9 и концепцията EV5. И това кара Хабиб да смята, че идва ера на „пост-SUV”.

„Не обичам да се преструвам, че мога да казвам на хората какво ще правят в бъдеще. Все пак мисля, че хората се умориха от SUV-овете в сегашния им вид и идва нова ера. Както се вижда, има по-ефективни начини за използване на пространството, когато един SUV е с електрическо задвижване. Кабината, например, може да бъде по-голяма от тази на модел с двигател с вътрешно горене заради отсъствието на трансмисионен тунел и липсата на нужда от голям двигателен отсек“, обясни Хабиб.

Според главния дизайнер на Kia, ако SUV-овете не се приспособят към технологичния прогрес, който е ясно видим, те просто няма да оцелеят. Самият Хабиб признава, че не харесва съвременните SUV-автомобили, тъй като те се опитват да използват дизайна като начин за увеличение на пробега. Той остава огромен фен на модели като Land Rover Defender и Jeep Wrangler и вярва, че техните прости форми са нещо, което не трябва да се губи.

„В момента всички SUV се опитват да бъдат супер елегантни и това е за сметка на автентичните пропорции, които накараха хората преди време да се влюбят в такива автомобили. Трябва да се опитаме да постигнем аеродинамичната ефективност, която ще ни отведе до диапазона, който искаме да имаме“, каза още Хабиб.


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    немските меринджеи ходеха като индианци на изложението в Шанхай защо ли
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Ауди и ФВ не ми ги давай въобще за пример. Те хващат една успешна пазарна идея и с нея доят гарваните, които успеят да баламосат. Клюндай/Хиа пък си правеха дизайна в Германия, наподобявайки стиловете на утвърдени марки, или впускайки се в изпразнени от съдържание изгъзици, за дива радост на простолюдието. Но, както казах, за да се разбере безнадежността в корейския и в китайския дизайн, се иска определена доза интелект и натрупвания, което е голям дефицит у нас!
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Най-смотаната марка
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Идва новата ЕРА на кашон СУВ, само интелигентните хора които не се интересуват от мястото за консерви от Лидл ще караме малки и зли спортни електромобили, фермерите ще карат тези огромни кашони и ще се обръщат по завоите.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #3, дизайните на Киа са интересни - някои са сполучливи, други не толкова. Естествено в България няма по-добро от дизайна на Ауди и Голф, щото там няма особено развитие и трябва да си много тънък познавач, че да разбереш дали една А-тройка е ей сега излязла от магазина или 15 годишен дранголник на 500 хил. км. Иначе SUV истерията и на мен ми е непонятна, но пък е удобен дизайн за електрически коли, щото не им личи че на пода имат 30 см високи батерии. Но пък аз и електрички не харесвам...
  • #3
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ако говорим за дизайн, Киа е на дъното! Не се и съмнявам, че сега някой от простолюдието, който хабер си няма от история на автомобилите и от естетика, ще ми опонира.
  • #2
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защо изобщо се купуват паркетни SUV и SUV да се карат в градовете и по магистралите. Това е мистерия и анти-логика. Увеличеният пуътен просвет е напълно неизползваем и безсмислен за тези цели, напротив- неудачно решение е, защото едно че увеличава въздушното съпротивление и второ влошава поведението в завои. Това е една масова истерия, мода,която няма връзка с логиката.
  • #1
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И какъв е смисълът да се произвеждат нефункционални SUV с ниска проходимост? Гледаш го отвън прилича на джип, но само прилича. Цената надута до небето, а фунционалността изцяло липсва. Само като видиш нископрофилните гуми и евтините пластмаси навсякъде и ти става ясно че всичко е фалшименто маркетинг.