fallback

Производителитe ще дължат обезщетение за измамите с емисиите на дизелите

Крайното решение е на германски съд, който задължава VW, Mercedes и други компании да плащат за действията си

Автомобилните производители трябва да плащат компенсации на клиентите си за дизелови превозни средства, оборудвани с незаконни устройства за контрол на емисиите. Това постанови най-висшият федерален съд на Германия в понеделник по случай, който потенциално може да струва милиони евро на Volkswagen Group, Mercedes-Benz и други автомобилни компании.

Компаниите могат да дължат на собствениците между 5 и 15% от покупната цена на автомобила си, постанови съдът в дело, заведено срещу Volkswagen, неговата марка Audi и Mercedes-Benz. Съдията отмени предишни решения на други съдилища, които отхвърляха подобни искове. Сега производителите на автомобили трябва да докажат, че използваните от тях устройства не са незаконни.

По-рано от VW обявиха, че очакват германските съдилища да отхвърлят всякакви искове от страна на собственици на автомобили, тъй като те са незаконни. От компанията, както и други производители, твърдят, че устройствата, които се включват само при определени температури, са необходими за защита на двигателя и отговарят на изискванията.

Всъщност, тези механизми представляват софтуер, който може да промени нивата на емисиите от превозните средства. Това се прави по време на тестове и предизвика редица спорове, като обвинението срещу производителите е, че по този начин прикриват истинските нива на замърсяване на своите превозни средства.

Европейските съдилища обаче все повече подкрепят собствениците на автомобили и екологичните групи, които призовават за изтегляне на превозните средства с такива устройства и за плащане на обезщетение на собствениците. В центъра на скандала е VW Group, който още през 2015 г. беше уличен в използване на оборудване за прикриване на нивата на емисиите в дизеловите автомобили.

Новото решение на съда е промяна на предишната позиция, според която производител може да бъде обвинен, само ако умишлено е монтирал подобно устройство на автомобилите си. По-рано и Европейският съд реши, че на собствениците на автомобили се дължи обезщетение дори в случаите, когато щетите за тях са причинени от небрежност.

fallback
  • #8
    Мхм ( преди 1 година )
    Кое им е по чистото.Бензина азотни оксиди почти не отделя.Ако разбираше от наука поне малко точна такава щеше да знарш че въглеродният диоксид си има кръговрат в природата а Азотните оксиди такъв нямат и никой не знае какво да прави с тях а също и с фините прахови частици.Та така за дизела боклучава технология а отделя също и ЦО2 да по малко поради спрцификата на иьгаряне но пакнима и то стабилно особено в мощните нрмски кошници
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, ми че то и с ДВГ е така за разхода, с 60л може да мине и 600км но може и 1200. Но не пишат пробег до 1200км нали? По същия начин и с емисиите. Палиш, студен мотор - повече емисии за 5км, ама за 500км тези началните повече ще се "загубят"
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Тебе пък кой те лъже? Един електромобил може да има по-малко от 200 км пробег със скорост 200 км в час и над 1 000 км пробег със скорост 40 км в час. 1000 километра ли е лъжата или 150 км пробег?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Трябва да има и обезщетения за лъжата с пробега на електромобилите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбирате ли, защо толкова искат да отлагат евро 7? Проблемът не е в емисиите при движение, а това че тези емисии трябва да се спазват дори и при студени двигатели и теста е много по- обективен, защото е в реални условия. Палят сутринно време и тръгват в трафика. Дори и да има такъв софтуер той няма да разбере че му измерват емисиите защото автомобила се движи в реални условия, а тогава такива шашми с ама то само докато загрее двигателя няма да вървят!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, истината е, в борбата си за власт в концерна Пиех и Винтеркон си мереха такъмите. Предвид че са и рода, май малко не прецениха последствията от това мерене. Извадиха наяве нещо, което принципно се знаеше и от години и едиствено спомогна за бързото налагае на Евро 6 на дизелите, което ги направи по-чисти от преди, откъм емисси по-добри от бензините. Последвалата патаклама бе нищо повече от политическа заигравка.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето от тези автомобили вече са в Източна Европа, където никой нищо няма да плати. Това решение трябваше да излезе 2015 г. както стана в САЩ, а не 2023 г. ФВ няма да си научат урока щото им се размина много евтино, предвид скандала който сътвориха.
  • #1
    До долния ( преди 1 година )
    Дизел доказано скапъната технология
fallback
Последни