fallback

Производителитe ще дължат обезщетение за измамите с емисиите на дизелите

Крайното решение е на германски съд, който задължава VW, Mercedes и други компании да плащат за действията си

Автомобилните производители трябва да плащат компенсации на клиентите си за дизелови превозни средства, оборудвани с незаконни устройства за контрол на емисиите. Това постанови най-висшият федерален съд на Германия в понеделник по случай, който потенциално може да струва милиони евро на Volkswagen Group, Mercedes-Benz и други автомобилни компании.

Компаниите могат да дължат на собствениците между 5 и 15% от покупната цена на автомобила си, постанови съдът в дело, заведено срещу Volkswagen, неговата марка Audi и Mercedes-Benz. Съдията отмени предишни решения на други съдилища, които отхвърляха подобни искове. Сега производителите на автомобили трябва да докажат, че използваните от тях устройства не са незаконни.

По-рано от VW обявиха, че очакват германските съдилища да отхвърлят всякакви искове от страна на собственици на автомобили, тъй като те са незаконни. От компанията, както и други производители, твърдят, че устройствата, които се включват само при определени температури, са необходими за защита на двигателя и отговарят на изискванията.

Всъщност, тези механизми представляват софтуер, който може да промени нивата на емисиите от превозните средства. Това се прави по време на тестове и предизвика редица спорове, като обвинението срещу производителите е, че по този начин прикриват истинските нива на замърсяване на своите превозни средства.

Европейските съдилища обаче все повече подкрепят собствениците на автомобили и екологичните групи, които призовават за изтегляне на превозните средства с такива устройства и за плащане на обезщетение на собствениците. В центъра на скандала е VW Group, който още през 2015 г. беше уличен в използване на оборудване за прикриване на нивата на емисиите в дизеловите автомобили.

Новото решение на съда е промяна на предишната позиция, според която производител може да бъде обвинен, само ако умишлено е монтирал подобно устройство на автомобилите си. По-рано и Европейският съд реши, че на собствениците на автомобили се дължи обезщетение дори в случаите, когато щетите за тях са причинени от небрежност.

fallback
  • #18
    Омбудсман ( преди 10 месеца )
    А водачите с дизели, които бълват твърди частици, попадащи директно в кръвта, серен двуокис, азотен окис, въглероден моноксид и още коктейл *** отрови, на кого ще плащат?! На всеки един гражданин в града по 30 хил. за увреждане на здравето колко правят - 45 милиарда обезщетение, за дизел 3 хил. лв. Не си струва тънканата. Тва да караш дизел в града лятото и зимата е пълен мазохизъм.
  • #17
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 12.А ти продължаваш да си караш нафтенката с боклучава технология.Купи си една екологична Тесла,тлупи.
  • #16
    До 12 ( преди 10 месеца )
    Не кислорода в отработените им газове нищо не изгаря а имаш кислород в обработените им газове поради непълното изгаряне в цилиндрите на дизеловите автомобили на по-тежките фракции на петрола.Тоест дизеловия автомобил изгаря непълно горивото от там идват и саждите с фпч от там и кислорода в излишък свързващ се с азота и от там азотни оксиди.Дизела е доказано боклучава технология
  • #15
    До 11 ( преди 10 месеца )
    А ми то даже ЦО2 са си в големи количества при дизела при мочните немски модели 400+гр на 100 км.Обаче от малките дизелови коли са нерентабилни прекалено скъпи и не се купуват.А и Бензина има по-голяма литрова мощност.А бе дизела си е жаклюкчава нрмска технология която толкова ни я навират за да си продават барутниците.
  • #14
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Някъде да си видял Тесла да се рекламира че изминава 1078 км въпреки че това е официално и нотариално заверен пробег? Тази същата Тесла която ги измина по каталог и дават малко над 500 км пробег.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 8: Точно така - дизеловият ДВГ пести 10-15% СО2 за сметка на хиляди пъти повече азотни окиси и финни частици спрямо безиновия. Прекрасна илюстрация докъде може да стигне безумието на регулаторите. Същите които сега искат да забраняват ДВГ, а електромобилите водят с "нулеви" емисии, пренебрегвайки завишените им емисии на финни частици от гуми.
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 10: NOx винаги има при горенето, но катализатора на бензиновия ДВГ го преубразува изцяло в азот и СО2. Тези катализатори не стават на дизелите, защото кислородът в отработените им газове ги изгаря. Котлона в кухнята катализатор няма.
  • #11
    До долния ( преди 10 месеца )
    Ахам а по тая немска телевизия странно що все немски дават може би щото правят дизели споменаха ли що е то в науката концентрация или тя няма значение по немски мърлящина а бе карай там то все отделя.
  • #10
    анонимен ( преди 10 месеца )
    8-ми, за такива спецове като тебе, преди време една от немските телевизии направи филм и знаеш ли, изненаващо :-), NOx се отделя при горене. Замериха в едно жилище, на газов котлон и се оказа че отделения NOx e в пъти над това, което отделят колите.Колкото до ФПЧ - тях ги има от гуми, накладки, обикновен прахоляк. Дори при един електрокар, пак ще имаш ФПЧ. На новото поколение толкова са ви промили и изгладили междоушното пространство, че на моменти е дори плашещо.
  • #9
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 4.Проблема е в студения катализатор,не в студения двигател, спейшълисте.Намерили са решение, катализатора се подгрява.
fallback
Последни