В България има над 10 000 ретро-коли, като най-разпространени са класически автомобили, произведени от средата на 70-те до началото на 90-те години. Това разказа председателят на български автомобилен клуб „Ретро“ Владимир Димитров пред Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му се наблюдава повишаване на вноса на автомобили от САЩ и Канада, защото там има ретро-автомобили на по-ниска начална цена, като те са по-редки за нашия пазар. В същото време във всеки един град в България има реставратор, който е правил ретро- автомобили, но техният брой намалява.
„Когато се реставрира един автомобил, реставрацията започва от каталог и документацията на автомобила. За да бъде признат, той трябва да отговаря на всички изисквания и автомобилът да бъде такъв, какъвто е излязъл от завода. Не може да се слагат детайли и части, които не са характерни за този период на автомобила. Някои детайли може да достигнат и цена от 10 000 евро. След като автомобилът бъде окомплектован, тогава може да се каже каква е крайната цена на реставрацията. Задължително обаче се търси оригиналният вид на автомобила, както е излязъл от завода", обясни Димитров.
Той допълва, че през последните две години има много сериозно търсене на автомобили „Лада“, „Жигури“, „Москвич“ и „Волга“, като това се дължи на войната в Украйна. Тези автомобили са много лесни и евтини за реставриране, а части за тях не липсват.
Най-скъпата ретро-кола в България се намира в Националната служба за охрана - това е Mercedes-Benz 600 Pullman. Той е подарък на нашата държава и последно е возил италианския премиер от летището през 2007 година. Тогавашната оценка на автомобила е била един милион евро, допълва Димитров.
Още по темата – вижте на Bloombergtv.bg