IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малка промяна с голям ефект - тестваме Dacia Spring Extreme Electric 65

Новата версия на румънския електромобил записва сериозна крачка напред

Първият електрически модел на Dacia – Spring, излезе през 2021 г. Само година по-късно той получи козметична актуализация, за да се присъедини към новия стил на марката, а сега моделът добавя две сериозни функции. Първата е оборудване Extreme, което ще се предлага за четирите модела на Dacia, а вторият е по-мощна задвижваща система. Именно тази модификация имахме възможност да тестваме.


Dacia Spring Extreme Electric 65


При нея мощността на електромотора вече е 65 к.с., което е значително увеличение спрямо досегашните 45 к.с. В случая става дума за замяна, а за разширяване на гамата, тъй като Dacia ще предлага и двете модификации едновременно, като причината, съвсем естествена, е разликата в цената.

По-мощната версия ускорява от 0 до 50 км/ч за 3,9 секунди и до 100 кч/ч за 13,7 секунди. Това едва ли ще впечатли някого, но не бива да се забравя каква е концепцията на Spring. Това е лека и малка кола, предназначена за пътуване в града на възможно най-ниска цена. Стига, разбира се, потребителят да има възможност за зареждане.

Промените по електромобила се виждат още на пръв поглед. Spring Extreme 65 се отлича по меднокафяви детайли - лайсна до предните фарове, корпуси на огледалата, джанти, багажника на покрива и надписа DACIA на задната врата. Не липсват и черни декоративни елементи в калниците.


Dacia Spring Extreme Electric 65


Медният оттенък присъства и в интериора, като може да се види във вратите, около екрана и вентилационните отвори или в седалките. Има гумени стелки, които лесно се почистват с обикновен маркуч.

Въпреки „екстремното“ си име и допълнителната мощност, това пак е бюджетна кола, така че не може да се очакват материали от високо качество. Всичко е направено от твърда пластмаса, но тя не е проблем. Идеята е, че тези материали могат да издържат по-дълго, което означава и по-малко разходи за подмяна от страна на собственика.

В същото време имате на разположение централен сензор екран за медийната система, който не е с впечатляваща резолюция но върши работа. Оборудването на модела включва още задна камера, навигация, а също така и Apple CarPlay и Android Auto за свързване на смартфона. Самият екран е 7-инчов.


Dacia Spring Extreme Electric 65


Въпреки скромната дължина на Spring – едва 3,7 метра, четирима възрастни се побиран в салона. Предните две седалки са достатъчно големи, докато отзад двамата ще трябва да се настанят по-близо един до друг, но в крайна сметка това е нормално за автомобил с подобни размери, като те ще разполагат с достатъчно място за краката си. В същото време обемът на багажника е 270 литра, което не е лош показател. За сравнение сегашната Toyota Yaris предлага същото пространство, а тя все пак принадлежи към по-висок клас.

Както вече стана дума, Spring определено е автомобил за града и новата версия не прави изключение. Да, имате на разположение повече мощност, но това не променя предназначението на електрическата кола. Разликата спрямо вариант с 45 к.с. обаче е доста сериозна и се усеща веднага след потеглянето. В по-слабата версия се чувствате някак си ограничен, като това се усеща най-вече при ускорение, докато при тази с 65 к.с. нещата са различни. Но и при нея ограничението на максималната скорост си остава 130 км/ч.

 

Dacia Spring Extreme Electric 65

65 к. с. максимална мощност

130 км/ч максимална скорост

220 км пробег с едно зареждане (смесен)

Като цяло, Dacia Spring Extreme 65 се чувства много пъргав, маневрира много добре и можете да го паркирате практически навсякъде. Това, впрочем, не е изненада, тъй като освен малки размери, за които вече стана дума, този автомобил тежи по-малко от 1000 кг, което е забележително.

Що се отнася до батерията, тя е с капацитет 27,4 кВт/ч, колкото и при варианта с 45 к.с.. Заради допълнителната мощност се губят около 10 км от пробега. Според цикъла WLTP той е 220 км комбинирано, но може да достигне 300 км, ако колата се използва само в градски условия. Изследванията показват, че в Европа един шофьор изминава не повече от 40 км дневно, което означава, че Spring може да се зарежда само веднъж седмично.

Очевидно е ,че тази кола няма да ви вдъхнови за бързо шофиране. Кормилното управление не от най-прецизните, а окачването е меко, но в крайна сметка целта в случая е да стигнете от точка А до точка Б. А с новия двигател ще имате възможност и за напуснете пределите на града, но без да се отдалечавате доста.


Dacia Spring Extreme Electric 65


По време на теста ни, който комбинира пътуване в голям град (в случая Виена) и околностите му, консумацията беше в рамките на 12-13 кВт/ч/ на 100 км. Все пак си позволихме и някои „волности“ (поне доколкото са възможни с такава кола). При нормално каране разход от 10-11 кВт/ч на 100 км е напълно постижим.

Презареждането на батерията може да се извърши при най-много 30 кВт мощност – нещо напълно логично, като се има предвид, че тази кола не е предназначена да дълги пътувания. При тази скорост на зареждане батерията се пълни от 0 до 80% за около 50 минути. При използване на домашно устройство със 7,4 кВт „операцията“ ще отнеме около 3 часа и 45 минути, докато при мощност на зареждане от 3,7 кВт времето е 6 часа и 40 минути.

Стигаме и до друга съществена разлика спрямо версията на Spring с 45 к.с. и тя е в цената. Dacia Spring Extreme Electric 65, както е цялото име на модела, струва 46 000 лева, което е с около 13 000 лева повече от по-слабия вариант. За съжаление, у нас все още няма преференции при покупка на електрическо превозно средство. А подобно нещо би превърнало тази Dacia в още по-атрактивно предложение.


Още снимки на новата топ-версия на Dacia Spring - вижте в галерията:


0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дачия ( преди 1 година )
    Не си струва парите. Съжалявам, много ми хареса на хартия, но когато го видиш на живо и се качиш вътре... твърдо не. Дам за 46к кво ли ел. ще вземеш... аз лично Нисан Лийф на 1-2г. или Хюндай Кона на 2-3г. Или кола ставаща на газ, без директно впръскване.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    единствената "кола" в която може да те хване морска болест при елементарно престрояване. Тествано два пъти. Тотален КЕ ***
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази бричка е абсолютна смешка. Мислех да взема на жената да джитка из града, но като влязох в купето и директно излязох. Дори не направих заявения по телефона тест драйв. Отказах на момента. Жената и тя не пожела да кара, защото и на нея никак не и допадна. Толкова евтино и набързо скалъпен автомобил не бях виждал. Китайците са класи над това нещо. Не само, като изпълнение, но и като технически характеристики, екстри и цена.
  • #15
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакаме GT-то с 73 коня!
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    45 к.с. после 60 к.с. ... Това мотори ли са?
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Joro ( преди 1 година )
    Да ви кажа имам такава в Германия тия глупости където ги пишат хора който са виждали само на снимка са ми много интересни. Колата е изработена от евтини материали и е зглобена в Китай както и всички останали скъпи такива аз съм 100 кг и 4 човека се качват и возят. Търпи се .300 км прави при 20 градуса температура в града при 85%
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако това го бяха пуснали с 1.0 от Сандеро щеше да е на под половината цена и на газ също да харчи смешно малко.. Не го казвам срещу електромобилите като цяло но е явно, че в този сегмент не си струват още може а като ще е от Китай поне да е с дълголетна LFP батерия..
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 1 година )
    Таз кола по ревютата изглежда почти като истинска, но в действителност е правена като за пигмеи.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да бе, добре че са издръжливите твърди пластмаси, за да не се налага да ги сменяте хахахаха, хората по цял ден сменят корите на вратите и таблото. Иначе скоро гледах едно видео, където един праща списък на Рено с необходимите части за да ремонтира една блъсната и без да е засегната батерията сумата за тенекеджииски истории беше около 10-11 000 евро. Застрахователя я писа тотал щета
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    истина ( преди 1 година )
    Сандерото е много по-евтино и удобно отколкото това недоразумение, супер тясно е и неудобно за шофьора освен ако не е детенце на 14-15 години. Със спестените пари в цената ще карате поне 5 години ако правите до 40-50км на ден, заедно със смяната на масла и филтри!