fallback

Защо ограничение от 30 км/ч в града е по-опасно и по-вредно от 50 км/ч

Задължителното намаляване на скоростта крие рискове и замърсява околната среда

Много обществени активисти по света призовават за намаляване на ограниченията на скоростта в градовете. Сега в повечето държави на шофьорите е разрешено да се движат със скорост не повече от 50 - 60 км/ч, но има мнение, че това е прекалено бързо. Според някои мнения обаче допълнителното намаляване на скоростта носи повече вреди, отколкото ползи.

Кметът на Лондон - Садик Хан, е един от тези, които настояват за постепенното разширяване на зоните с минимална скорост на движение. През 2020 г. ограничението в английската столица в един от районите – Лондонското сити, беше намалено от стандартните 30 мили в час (48 км/ч) на 20 мили в час (32 км/ч). Уестминстър и Кройдън се присъединиха през 2021 г., а през 2023 г. това ограничение вече важи в 14 нови района.

Известният британски адвокат Ник Фрийман, чиито клиенти са Дейвид Бекъм, Франк Лампард и Джереми Кларксън, обаче е категоричен, че намаляването на скоростта няма да направи пътищата по-безопасни, а по-скоро ще влоши ситуацията. Според него характеристиките на съвременните автомобили правят шофирането с ниска скорост още по-опасно.

Фрийман посочва, че в наши дни много автомобили са оборудвани с автоматична скоростна кутия, което затруднява движението със скорост от 30 км/ч. Шофьорът трябва внимателно да управлява педала на газта, постоянно да гледа скоростомера, като от време на време да натиска спирачката. В резултат на това един отговорен водач обръща повече внимание на поддържането на правилната скорост, отколкото на ситуацията на пътя.

Невнимателният шофьор, от друга страна, по-често си позволява да бъде разсеян от смартфона си, защото колата, както му се струва, се движи твърде бавно. И в двата случая скорост от 30 км/ч е по-опасна от 50 км/ч.

Като доказателство адвокатът цитира проучване на Кралския университет на Белфаст, резултатите от което бяха публикувани през ноември 2022 г. В продължение на три години експертите са анализирали безопасността на движението в зони с ограничение до 30 км/ч и не са открили съществени подобрения в броя на произшествията.

Освен това, според Фрийман, зоните със скорост от 30 км/ч представляват заплаха за околната среда. Постоянното спиране увеличава емисиите на частици от износването на гумите и спирачките, което оказва огромно влияние върху нашия въглероден отпечатък.

fallback
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Като почнете с някоя мантра и нямате спиране. Ако не са еко талибаните, ще ти пречи путин или байдън. Ако не са те ще са лгбт или бойко или гешев или комшията или шефа или кмета, дори причината е да е че си спал отвит на отворен прозорец и си се схванал. Имаш си заучени фрази е дори не се опитваш да правиш някакви взаимовръзки между това което говориш и темата куята коментираш. Какво общо имат еко талибаните са с ограничението на скоростта, след като екологията ще пострада от това?
  • #7
    Ха ха ( преди 1 година )
    Докато не ни направят всички пешеходци екоталибаните няма да се спрат! Дори и след това ще има рестрикции защото ще се окаже, че прекалено многото пешеходци отделят газове при ходене и ще задължат всички да са с поставен ДПФ! Който откаже, домашен арест!
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Има начин но трябва да изключиш от скорост
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Има си начин да се поддържат до 5 км/ч. Ако си с ръчна просто трябва някого да те бута или пък ти сам да слезеш но да не се прекалява с бързината на вървене докато се бута.. :D
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Има подземни паркинги със знак 5 км/ч. Пробвал съм, невъзможно е да се поддържат. Просто има хора, които действат, без да мислят. Истината е, че и 30, и 70 може да е безопасна скорост в града, стига да е съобразена с условията. В София има булеварди, които са такива само на думи. Коли паркирани навсякъде, легнали полицаи през 20 м. и никаква видимост. Там 50 са много.
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    На хибридите с вариатор също не им пречи.. Иначе е ясно, че 30 км/ч е тъпотия и трябва да е само за ограничени райони където и да искаш трудно ще вдигнеш повече без инцидент..
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    По-ниската скорост намалява пропускателната способност на улиците и създава по-големи задръствания. Това не е добре нито за бързината на придвижване, нито за безопасността, нито за чистотата на въздуха в градовете.
  • #1
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Електричките са икономични до 30-40 км/ч, така че скоро това няма да е проблем. Все пак е доста тъпo навсякъде да е 30 км/ч, примерно малките улички в София и 20 им е много, докато булевардите е ясно, че няма да са засегнати. Така че поне при нас това е пълна пародия. В Испания ми направи впечатление, че тези 30 км/ч никой не ги спазва изобщо, а са ги нацвъкали навсякъде... само аз се влачех с 38-39 км/ч, а всичко ме задминаваше, откъдето му падне...
fallback
Последни