fallback

Защо ограничение от 30 км/ч в града е по-опасно и по-вредно от 50 км/ч

Задължителното намаляване на скоростта крие рискове и замърсява околната среда

Много обществени активисти по света призовават за намаляване на ограниченията на скоростта в градовете. Сега в повечето държави на шофьорите е разрешено да се движат със скорост не повече от 50 - 60 км/ч, но има мнение, че това е прекалено бързо. Според някои мнения обаче допълнителното намаляване на скоростта носи повече вреди, отколкото ползи.

Кметът на Лондон - Садик Хан, е един от тези, които настояват за постепенното разширяване на зоните с минимална скорост на движение. През 2020 г. ограничението в английската столица в един от районите – Лондонското сити, беше намалено от стандартните 30 мили в час (48 км/ч) на 20 мили в час (32 км/ч). Уестминстър и Кройдън се присъединиха през 2021 г., а през 2023 г. това ограничение вече важи в 14 нови района.

Известният британски адвокат Ник Фрийман, чиито клиенти са Дейвид Бекъм, Франк Лампард и Джереми Кларксън, обаче е категоричен, че намаляването на скоростта няма да направи пътищата по-безопасни, а по-скоро ще влоши ситуацията. Според него характеристиките на съвременните автомобили правят шофирането с ниска скорост още по-опасно.

Фрийман посочва, че в наши дни много автомобили са оборудвани с автоматична скоростна кутия, което затруднява движението със скорост от 30 км/ч. Шофьорът трябва внимателно да управлява педала на газта, постоянно да гледа скоростомера, като от време на време да натиска спирачката. В резултат на това един отговорен водач обръща повече внимание на поддържането на правилната скорост, отколкото на ситуацията на пътя.

Невнимателният шофьор, от друга страна, по-често си позволява да бъде разсеян от смартфона си, защото колата, както му се струва, се движи твърде бавно. И в двата случая скорост от 30 км/ч е по-опасна от 50 км/ч.

Като доказателство адвокатът цитира проучване на Кралския университет на Белфаст, резултатите от което бяха публикувани през ноември 2022 г. В продължение на три години експертите са анализирали безопасността на движението в зони с ограничение до 30 км/ч и не са открили съществени подобрения в броя на произшествията.

Освен това, според Фрийман, зоните със скорост от 30 км/ч представляват заплаха за околната среда. Постоянното спиране увеличава емисиите на частици от износването на гумите и спирачките, което оказва огромно влияние върху нашия въглероден отпечатък.

fallback
  • #28
    Ааа ( преди 1 година )
    Помня времето когато разрешена та скорост в града беше 60км/ч.
  • #27
    Той ( преди 1 година )
    50 км/ч за населено място е добре. Повечето шофьори обаче карат със 70-80, т.е. с 20-30 отгоре. Това вече е опасно. Значи ограничението трябва да е 30, за да се кара с 50-60 и нещата ще са горе долу добре.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    С автоматик съм и е точно така - колата ми се товари за да поддържа бавна скорост
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-*** нещо, което някога съм чел.Картко резюме за тези, които четат само заглавията и не отварят статиите:Един адвокат си мисли, че е по-опасно да се кара с 30 км/ч, защото с автоматик му е трудно да балансира *** на ниска скорост и ако го натисне по-силно ще развие 50 км/ч и така ще кара по-бързо, отколкото ако ограничението е 50 км/ч. Да, човека е ***.
  • #24
    Тъпо е ( преди 1 година )
    През 1910-15също е имало такива ограничения от типа на 7 км/ч за града и въпреки това е имало много смъртни случаи, така че това с намаля ето единствено ще угнетява още повече шофьорите и ще късат глокниците с 30-40% отгоре. Единственият печели ще са адвокатите, погребалните бюра и нотариусите.
  • #23
    до 14 ( преди 1 година )
    А ти спирачка не ползваш ли? Когато караш с 50, ще видиш пешеходеца, но ще продължиш да държиш газта?
  • #22
    младен ( преди 1 година )
    50км/ч в града са си напълно достатъчно и нормално - нито бавно, нито бързо.Проблема специално в БГ е че и това не се спазва.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    В огромната си част ограничителните табели са поставени на места с цел не намаляване на инцидентите, а генериране на доходи за държавата от актове и фишове. Идеалистично и красиво звучи, че всички се прави, за да се предпазят хората, но истината е, че държавата не я интересува дали ще починат 30 или 300 на година от катастрофи, а пълненето на хазната. Мисля, че във Франция беше избухнал такъв скандал и премахнаха доста камери, признавайки това
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори да се спасява някого пряко от катастрофа то докато повечето коли по пътищата са нехибридни ДВГ повече умират косвено от газовете на влачещите се на първа-втора коли.. Сумарно се губят и безброй часове на хората които спазват закона и карат с 35 ако е безопасно да са 55..
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Много хубаво дърво на първата снимка.
fallback
Последни