IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz представи спортна кола с „крила на чайка“ и аксиални двигатели

Електрическата концепция Vision One-Eleven отдава почит на прототипа C111 от 70-те години

Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.

Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.

Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.

Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.

Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.


Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Кое е това рамо бе смешен имаш вал и ротационно движение.Ти като си учил що говориш тапотии а? Толкова ти е било адекватно и обучението значи.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как ли? Като не си учил достатъчно. Вътрящият момент е силата върху рамото. Сила можеш да упражняваш и върху статично тяло, поне докато не надхвърли триенето или каквото там предотвратява движението на тялото.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Е как едно нещо ще има въртящ момент при 0 оборота като въртящия момент тия е сила по преместване а самото преместване предполага ротация на вала която се характеризира с обороти за единица време.Сиреч няма как при липса на въртене въртящият момент да е макдимален.
  • #5
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Що не дадат инфо за капаситета на батериите да се посмеем с немската некадърност
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Максималният въртящ момент е постоянен до достигане на максималната мощност/номинални обороти. Това обикновено са две трети от максималните обороти
  • #3
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Мхм ( преди 2 години )
    Само дето въртящият момент няма никакво значение важна е мощността
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубаво, само дето всички електромотори, независимо от типа им, имат максимален въртящ момент при 0 оборота в минута, след което спада.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези двигатели имат изключително голям въртящ момент дори при ниски обороти и са перфектни за офроуд и товарни машини. С тях може да се сътвори най доброто четири по четири с четири отделни двигателя, свързани директно към полуоските дори без редуктор. Изключително надеждни и на практика вечни. Няма загуби в трансмисията, каквото има във всичките скоростни кутии раздатки и диференциали на офроуд машините където загубите са около и над 20% в някои случаи. КПД на двигателите е над 95%