IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz представи спортна кола с „крила на чайка“ и аксиални двигатели

Електрическата концепция Vision One-Eleven отдава почит на прототипа C111 от 70-те години

Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.

Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.

Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.

Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.

Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.


Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията:


0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долният ( преди 2 години )
    Е ми тогава значи си съгласен с мен защо спориш още е въпроса
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 36 ( преди 2 години )
    "Хубаво, само дето всички електромотори, независимо от типа им, имат максимален въртящ момент при 0 оборота в минута, след което спада."Това е написал номер две и както виждаш съм отговорил в пост четири. Тоест съм съгласен частично с него, че е при нула оборота въртящия момент може да бъде максимален и то в доста по-голям диапазон отколкото той казва. Тебе пак те питам дали въртящият момент може да е максимален при нула оборота. Може ли да е по-голям от нула при нула оборота?
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Опънали сме ръчната спирачка. Обяснявай как няма никакъв въртящ момент докато даваме газ на място и се опитваме да тръгнем? Има ли въртящ момент или няма. Аз 100 пъти отговорих, но ти досега не си отговорил нито веднъж може ли да има въртящ по-голям от нула нютон метра при момент при нула оборота? Продължаваш да бъркаш мощност и въртящ момент. А аз 100 пъти ти повтарям, че може половин час да опъваш въжето без да направиш и един оборот на гумите и да упражняваш както сила, така и въртящ момент.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    А ми аз това ти казвам че се намесваш в друг разговор аз отговарям на номер две който говори за електрически двигател и му отговарям на него.Ти намесваш някакви гуми само дето аз и номер две изобщо не спорим за въртене на гуми и въжета.Първо защо изобщо се намесваш в друг разговор
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 2 години )
    Ами той джипа няма как да изпъне въжето без гумите да се завъртят ти за сила на опън не си ли чувал.Щом въжето е опънато как гумите ще са в покой изобщо цялото построение на моделът ти е погрешно.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Последно когато оборотите са 0, въртящият момент може ли да е повече от 0, включително максималния или не може?
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На кой вал бе умник! На вала на полуоската ли? Аз през цялото време ти говоря за въртящия момент върху гумите. Има ли въртящ момент при нула оборота или няма? Очевидно нищо не разбираш от електромобили и затова ти давам пример с твоя личен автомобил с двг, за който се правиш че разбираш но нищо не разбираш. При електромобилите, когато гумите са с нула оборота, двигателя също е с нула оборота независимо от въртящия му момент, който ако си дръпнал ръчната ще е максималния дори при нула оборота.
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Че и продължава да спори.Че въртящия момент е бил максимален и оборотите били нула като е очевадно че оборотите на въртене на вала не са нула.Страхотно наглотъп тип си евала.
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хайде още един пример. Включваш на пета, дърпаш ръчната и се опитваш да потеглиш на пълна газ, за да осигури двигателя максималния си въртящ момент. Ще опишеш ли въртящите моменти на вала на двигателя е на полуоската както и оборотите? Според мен двигателя ще осигури максималния си въртящ момент върху оста на двигателя, оборотите на двигателя ще са тези при които осигурява максималната си мощност и въртящ момент, но както мощността така и оборотите на полуоската ще са 0, с голям въртящ момент.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мога да се обзаложа че вярваш че след като има въртящ момент в някоя посока значи задължително има въртене в същата посока. Хайде прочети онова за шока и ужаса когато въртенето може да е в обратна посока на въртящия момент