IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz представи спортна кола с „крила на чайка“ и аксиални двигатели

Електрическата концепция Vision One-Eleven отдава почит на прототипа C111 от 70-те години

Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.

Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.

Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.

Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.

Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.


Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията:


0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз ти давам практически пример и ти задавам въпроса за практическите стойности които трябва да измериш. Досега не съм видял нито един практически пример който да си дал и да доказва правотата ти. Дай ми пример? Както виждаш аз ти я дадох пример в който максималният въртящ момент се постига при нула оборота. Тоест тезата ти издиша, защото ти доказвам обратното на това което твърдиш. Можеш да постигнеш максимален въртящ момент и при по-високи обороти и ускорение или дърпане на ремарке при 100 км ч
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Изменяш формулировката на моята теза.Нямаш доводи рактиката доказва правотата ми.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Коментирай казуса с даване на газ на електромобил на ръчна? Постига ли се максималният въртящ момент който може да осигури двигателя?
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Моята теза е че при максимален въртящ момент оборотите на вала не са равни на нула което противоречи на коментар номер две според който максималният въртящ момент се постига при нула оборота.
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да предположим че моята теза е грешна по този казус. Кажи ми каква е твоята теза по същия казус? Говори с цифри?
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хайде да видим каква ти е тезата за примера с електромобил на ръчна спирачка? Оборотите очевидно са 0 ако даваш газ, на автомобила не може да тръгне. Колко е въртящият момент на вала на двигателя и на полуоската? Даваш газ до дупка и нормално въртящият момент е максималния който може да осигури двигателя. Но заради ръчната спирачка, автомобилът не помръдва и оборотите на абсолютно всички валове са 0. При 1000 нютон метра, и едно към 10, до гумите стигат 10 000 нютон метра при нула оборота.
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Моята може и да не е вярна но аз така и не разбрах каква е твоята теза ще кажеш ли каква е? Може ли да има въртящ момент по-голям от нула при нула оборота в минута?
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Е ми тезата ти просто не е вярна.
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Моята теза е, че може да има максимален въртящ момент още от нула оборота в минута. Ти съгласен ли си с мен?
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С какво съм съгласен, като даже не си си казал тезата