Премиерата на поколение на кросоувъра Volkswagen Tiguan ще бъде в края на септември, но Volkswagen разкри по-голямата част от информацията за автомобила, както използва официални снимки, макар и в камуфлажни окраски. Тъй като VW планира да прекрати продажбите на коли с ДВГ в Европа до 2033 г., това вероятно е последното поколение на Tiguan с ICE на Стария континент.
Противно на тенденцията и прогнозите, компактният кросоувър не стана електрически и запази двигателите с вътрешно горене. И неговата еволюция всъщност върви по същия път като Golf. Новият Tiguan ще запази 1.5-литровите и 2.0-литровите бензинови турбо двигатели, както и 2.0-литровите турбодизели със 150 к.с.
Но основното внимание се обръща на акумулаторния хибрид, който има тягова батерия с повишен капацитет (18,5 кВт/ч вместо 13), с която паспортният пробег в електрически режим достига 120 км, както и зарядно устройство за постоянен ток. И ако сега Tiguan eHybrid се предлага само в една версия с мощност 245 к.с., то новият модел ще има две модификации - 204 и 272 к.с. Но мощният Tiguan R няма да бъде запазен.
Кросоувърът все още е изграден на платформата MQB, но е станал малко по-голям, въпреки че междуосието е непроменено. Размерите му са дължина 4551 мм (с 32 мм по-дълъг от предшественика), широчина 1939 мм, височина 1640 мм (5 мм по-висок) и междуосие 2681 мм.
Външният вид на Tiguan е в духа на Volkswagen ID.4. и ключовите промени са ясни - кросоувърът е станал по-малко „квадратен“, в същото време предната част с продълговати матрични фарове и широка радиаторна решетка е проектирана в стила на VW Golf 8.
Новият интериор е проектиран в духа на електрическите ID-модели. Пред водача има 10,25-инчов приборен дисплей. Медийната система може да има сензорен екран с диагонал 12,9 или 15 инча (в зависимост от конфигурацията), а под него има сензорни ленти за управление на климатика. Вече няма селектор на скоростната кутия, неговите функции са възложени на десния превключвател на кормилната колона.
Tiguan отбеляза завръщането на Volkswagen към аналоговите бутони на спиците на волана. Ръководителят на компанията обяви изоставянето на сензорните бутони миналата есен, но отне време да се преодолее „инерцията“ и досега всички нови модели, включително най-новата електрическа кола ID.7., имаха сензорни бутони. И за първи път Tiguan ще има пълноценна проекция на предното стъкло, вместо отделен повдигащ се дисплей.
Обявено е леко увеличение на размера на купето, добавено е 9 мм пространство над главите на хората отпред, а за пътниците на втория ред увеличението достига 10 мм. Обемът на багажника се увеличава от 615 на 648 л.
Освен това Tiguan получава скъпи опции. Например предни многоконтурни седалки с отопление, вентилация и масаж, както и матрични фарове, почти като актуализирания Tuareg. Всеки фар включва повече от 19 хиляди светодиода и осветява на дълги до 500 м.
Основната актуализация на платформата MQB Evo е опционалното адаптивно окачване DCC Pro. Новите амортисьори имат две задействания на клапаните (отделно за компресия и отскок), така че разликата между комфортния и спортния режим трябва да е по-изразена. Предлагат се общо петнадесет предварително зададени настройки на окачването.
Третото поколение Volkswagen Tiguan ще стъпи на европейския пазар през първото тримесечие на 2024 г. А до края на същата година ще пристигне замяната на удължения модел Tiguan Allspace. Този седемместен кросоувър ще се казва Volkswagen Tayron. Сега модел с това име се произвежда само в Китай, но второто поколение ще стане световно. Освен това, подобен на купе, Tayron също е обявен за определени пазари като Америка и Китай.
Още снимки - вижте в галерията: