IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога се сменя пистов ремък?

Обърнете внимание на марката и съвместимостта с вашия автомобил и не правете компромис с качеството

Чудили ли сте се как всички агрегати, като алтернатора – доставящ напрежение на акумулатора, климатичният компресор – грижещ се за вашия комфорт, хидравликата и водната помпа, работят в синхрон с двигателя на автомобила ви? Това се случва благодарение на ремъчната задвижваща система. Тя е една от най-ключовите по важност и нейната периодична проверка и навременно обслужване, осигуряват спокойствие и могат да предотвратят неприятни главоболия по време на път. 


пистов ремък


От какво се състои ремъчната система?

Съставена е от обтегачи, които държат ремъците опънати и не позволяват приплъзване и загуба на въртящ момент. Има различни видове ремъци, в зависимост от тяхното предназначение и няколко на брой ролки, които осигуряват стабилната връзка между елементите. За обиране на вибрациите, които неизменно се появяват, при съвременните автомобили се грижат ремъчни шайби със свободен ход, монтирани на алтернатора и демпферни, които обикновено се намират на коляновия вал. Те не позволяват приплъзване по ролките при намаляване скоростта на въртене на мотора и редуцират обратния удар при гасене на двигателя при дизеловите автомобили.

Какви видове ремъци има ?

Абсолютно всички са изработени от гума, но в зависимост от възрастовата генерация на автомобила, вида на двигателя и неговите спецификации, те могат да бъдат следните варианти:

ангренажни (зъбни) – много често се бъркат с пистовите от незапознатите с материята. Те са най-важните, защото свързват коляновия с разпределителния вал и осигуряват същинската работа на мотора. Тяхното скъсване обикновено води до фатален край за двигателя. Намират се вътре в него. При повечето автомобили въртят и водната помпа, което е направено с цел сигурност и редовно обслужване на тези два ключови елемента;

трапецовидни (клиновидни) – монтират се предимно на стари автомобили и за всеки отделен агрегат трябва отделен ремък. Това вече е морално остаряла технология. При съвременните превозни средства те са заменени с пистови. Като тяхно предимство може да се спомене, че са къси и няма опасност от приплъзване, а при скъсване спира да работи само системата, за която е предназначен;

пистови (многоклинови) – пистовите са дълги, единични и могат да свързват много ролки на различните агрегати, които иначе биха били задвижвани от няколко на брой трапецовидни. Предимството им е, че са сравнително лесни за смяна. Обтягането им се извършва най-често от автоматичен обтегач, който го опъва до точно определеното от производителя ниво. Като недостатък може да се отчете, че при повреда или скъсване, оказва влияние върху работата на няколко системи едновременно.

Всички видове ремъци са еластични и трябва да са опънати до точно определено положение – не трябва да бъдат нито пренатегнати, нито разхлабени. При необходимост от подмяна се обърнете към специалисти, съветват от екипа на онлайн магазин Topcar.

Кога се сменя?

По неписани общи правила, пистов ремък е редно да се подменя на всеки 80 до 100 хиляди километра пробег, но амортизацията на всеки автомобил е различна и по възможност не чакайте толкова много. Малко по-ранната му подмяна предпазва от принудителна такава, която често е свързана с повреда и на други детайли по двигателя.

Ако не сте от най-предвидливите и педантични шофьори, може да познаете, че е време за нов по доста признаци. Нужно е да имате просто добър слух или набито око. С времето пистовия ремък губи своята еластичност и става твърд и напукан. Това се вижда, когато той се обърне от страната на пистите.

Най-последния стадий на амортизация е, ако по него има дупки или липсващи канали. Това води до опасност от скъсване в точно най-неподходящия момент и ако случаят е такъв, не отлагайте подмяната му нито ден повече. Никой не е защитен от възникване на такава ситуация и  ако чуете свирене по време на шофиране откъм двигателния сектор, не е зле да проверите състоянието му.

Стар трик е, ако чувате свирене и се колебаете дали причината е в пистовия ремък, той да бъде полят с малко вода, докато двигателя работи. Ако звукът изчезне, значи е време за смяна. Амортизацията на материала и загубата на свойствата на пистовия ремък, могат да се дължат не само на неговата възраст, но и на други фактори – неизправни обтяжни механизми или трудновъртящи се агрегати.

Проверете навреме състоянието на лагерите и осите в тях. Те трябва да се въртят съвсем свободно и леко, в противен случай увеличават натоварването върху пистовия ремък и независимо дали той е стар или нов, скъсяват неговия живот. При покупка, обърнете внимание на марката и съвместимостта с вашия автомобил и не правете компромис с качеството. Всеки навреме сменен детайл по вашата машина, предотвратява неприятни и скъпи ремонти в бъдеще, напомнят от Topcar.


0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Вярно е, колега! ДВГ ще има винаги. Твоите деца/внуци дали имат грамофон и поне виждали ли са на живо грамофонна плоча? А грамофонни плочи се издават и ще продължават да се издават, както и да се произвеждат ДВГ. А ако се беше замислил, употребата на ремъци лавинообразно намалява. Ремъци имаше в грамофон, магнетофон, касетофон, видео, фотоапарат, видеокамера, CD плеър, но в заместителя на всичко това - смартфонът, няма ремъци. А статията е за ремъци. Сталин "Има ремък има проблем, няма ремък ...
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 10 месеца )
    Статията е за обслужване на ДВГ, каквито ще има и след много години, обаче електроталибаните пак се изходиха!....
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 10 месеца )
    Статията е за обслужване на ДВГ, каквито ще има и след много години, обаче електроталибаните пак се изходиха!....
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Понеже очевидно не можеш да смяташ, да те питам дали ако аз въртях по 6 000 км на месец и вместо по твоите сметки да пестя по 3000 км лева на година само от гориво и консумативи, щях да пестя по 18 000 лв на година, щеше ли да си заслужава да си взема електромобил и дали за три години цената му щеше да падне с 54 000 лв, които ще спестя? А дали щях да съм на сметка при спестени 9 000 лв с моя годишен пробег? Виждаш ли че не винаги има спестяване с електромобила, докато не се изравнят цените.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 10 месеца )
    "Нали беше ако караш над 5-6к км на месец на практика е безплатен." Този автомобил според тебе не попада ли в една от категориите? Хайде да видим без чужда помощ ще се сетиш ли коя е тя или трябва да се обяснявам? Я сметни, аз ако пестя по 2500 на година за 12 000 км, колко пести на година някой който изминава по 6к на месец? Е колко пък да е месечната вноска по лизинга на една Тесла и дали само от спестеното наистина не може да се плаща по-голямата част от нея дори по твоите собствени сметк?
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 10 месеца )
    А ти ходиш ли във всяка тема за ferrari да обясняваш колко му е малък багажника И как няма къде да си закачиш караваната и как струва еди колко си а ти за 5 000 лв ще си купиш чисто нов автомобил нов внос и с остатъка от парите ще си купиш гориво за 200 години? Дори и за Ферари да го напишеш това веднага ще те апострофирам. Както правя когато някой говори глупости за toyota между другото въпреки, че и аз я плюя редовно за определени възгледи за бъдещето на автомобилите!
  • #14
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Първо ако не строях къща щеше да ми е в бюджета, второ фена на ферари не идва във всяка тема да пише ферари, това ферари онова.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 11 ( преди 10 месеца )
    Напротив, обясняваш как дългосрочно сам се избива. Нали беше ако караш над 5-6к км на месец на практика е безплатен. И сам си противоречиш първо "...когато ви кажат, че цените на автомобилите с ДВГ и електромобилите ще се изравнят винаги се представяте, че електромобилите поевтиняват..." а после чакаш да поевтинеят с 40%. Последно кое ще бъде?
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Към момента електромобилите са изгодни само за такива които търсят да си купят бърз автомобил с много коне или за такива, които изминават по много километри ежедневно и има къде да зареждат електромобила нощно време. Аз Не попадам в нито една от двете категории, нито имам бюджет от 100 000 лв за автомобил и си го признавам, за разлика от вас. Ако вие също не попадате в тази категория Не знам защо въобще се месите, че такъв автомобил не е подходящ за вас? И ferrari не е. Лош автомобил ли е?
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 и 10 ( преди 10 месеца )
    А защо всеки път когато ви кажат, че цените на автомобилите с ДВГ и електромобилите ще се изравнят винаги се представяте, че електромобилите поевтиняват? Май пропуснахте че автомобила който купих втора употреба преди три години в момента е по-скъп, въпреки че вече е 3 години по-стар? Както казах, всичко ще става на етапи и към момента сме на етапа в който някой с 100 000 бюджет за покупка на нов автомобил, може да избере дали да си купи електромобил или ДВГ, но такъв с бюджет 50 000 не може