fallback

Как сервизи мамят клиентите при смяна на масло

Бъдете по-внимателни, когато извършвате тази рутинна операция

Малко хора знаят, че такава рутинна процедура като смяната на масло в сервиза също е свързана с определени рискове. Те могат да се проявят дълго след "операцията", когато водачът вече е забравил за посещението в сервиза и да причинят много вреди на колата. За това как хитри майстори мамят обикновените граждани в преследване на бързи пари, ви разказваме сега.

Да започнем с факта, че има случаи в които маслото в автосервизите изобщо не се сменя. И за да замаскират измамата, майсторите старателно избърсват масления филтър и доливат масло. Методът работи чудесно особено при дами, които са си купили возила с дизелови двигатели. Всъщност в такива коли смазката потъмнява почти мигновено. А жената няма да отвори капака и да извади пръчката за да провери дали маслото е светло, веднага след смяната му.

Друг начин, не толкова брутален е наливането на нискокачествено масло. В крайна сметка много сервизи го купуват в 200-литрови варели, които обикновено се съхраняват в склад. В болшинството случаи това масло не е със същите добавки като марковото, пакетирано в туби, но това не се вижда от клиента. Шофьорът определено няма как да разбере, че в двигателя на колата му не е това масло, което е поискал.

Най-често става дума за измама с марката на маслото. Наливат ви евтино и казват, че са сложили в двигателя по-скъпо, марково. То има същия вискозитет и същите допустими норми от производителя. Тоест собственикът на колата няма да почувства нищо. Да, и със самия захранващ блок едва ли ще има сериозни проблеми, защото производителите на по-евтини масла също вече правят добър продукт. Трябва обаче да се вземе предвид разликата в цената. Собственикът на колата си мисли, че е платил за "марково", но в действителност в двигателя е евтино, а сервизът ще прибере разликата.

И накрая, още един измамен трик. В много сервизи маслото се актуализира чрез изпомпване през отвора на измервателната пръчка. За да се направи това, се използва специална инсталация. Но така маслото не може да се изпомпа напълно. Но така в сервизите се пести време и част от самия консуматив. И шофьорът не подозира нищо. Това обаче е лошо за двигателя, защото доста по-голяма част от старото остава вътре. С течение на времето това води до износване на частите и разграждане на смазката.

fallback
  • #14
    Трандафорчо ( преди 1 година )
    Затова си сменям маслото сам !
  • #13
    Вин ( преди 1 година )
    Във фирмените сервизи работят малко свестни майстори, понеже като се обичат и съберат добри отзиви си отварят свои. Маслото дават да го сменят новобранците, а те правят каквото им кажат, наливат от...те си знаят
  • #12
    Вал ( преди 1 година )
    Мошеници
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    В някои случаи с изпомпване през щеката може да се изсмучи повече масло отколкото чрез източване от пробката.
  • #10
    Иванов ( преди 1 година )
    Същия случай имах преди няколко години в Порше исток с едно гаранционно поло.Маслото преди смяна беше черно,а след тъмно сиво.Помолих приемчика да ми покаже в една капачка свежо масло и то си беше нормално.Последва лют скандал.Чак след като тръгнах да паркирам колата плътно до вратата на шоурума и им казах,че го заключва там и отивам да правя анализ на маслото ми смениха отново маслото.Следващата смяна си я направих сам,филтъра беше още оригиналния.Така че имайте едно наум в Порше исток.
  • #9
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Не може човек да има 100% доверие на никого... Но за мястото, където си поддържаме бензинката (че и електричката вече на 2 пъти сме я карали за дребни неща), от конглокенцията им, където веднъж бях за нещо друго, ми казаха "щом бай Иван ти е казал, че ти е сменил еди какво си, значи ти го е сменил". Та, щом майсторът ми е хвален от конглокента си, мога да му имам някакво доверие... Друг е въпросът, че като му закарам колата за 10 неща, по-важните са оправени, ама все има 2-3, дето е забравил :D
  • #8
    Факт ( преди 1 година )
    Абсолютно има измами и то във фирмени сервизи. Брат ми купи нова кола и на 80К км вече имаше леко износване на гърбичния вал, а под капака на главата-черен налеп. Слвд изтичането на гаранцията започна да си сменя сам маслото с това, което сипвах в моя таралясник(БП виско) и двигателя се изчисти. Вече е на 200К и няма шум от оригиналната верига! Та сменяйте си маслото САМО при сигурни хора. Фирменият сервиз НЕ Е гаранция! И употребявайте масла точно за конкретния двигател!
  • #7
    Да се помни ( преди 1 година )
    Господ забавя но не забравя!
  • #6
    Хейтър ( преди 1 година )
    Ако искат да те излъжат ще те излъжат. Но така като гледам става въпрос за кварталните масларници. Хората които си държат на бизнеса не биха се гъбаркали с клиентите си. Но да не споменати клиентите които всичко знаят защото са прочели във форума
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо пък ще ходите в сервиз да ви сменят маслото? Поръчайте си оригинално каквато марка ви харесва и си го сменете сами. Това е работа за 15 минути и може да се направи навсякъде. Какво толкова сложно има да подложите един леген под колата и да развиете един болт и един филтър? И 12 годишно дете може да го направи ако му обясните.
fallback
Последни