fallback

Как сервизи мамят клиентите при смяна на масло

Бъдете по-внимателни, когато извършвате тази рутинна операция

Малко хора знаят, че такава рутинна процедура като смяната на масло в сервиза също е свързана с определени рискове. Те могат да се проявят дълго след "операцията", когато водачът вече е забравил за посещението в сервиза и да причинят много вреди на колата. За това как хитри майстори мамят обикновените граждани в преследване на бързи пари, ви разказваме сега.

Да започнем с факта, че има случаи в които маслото в автосервизите изобщо не се сменя. И за да замаскират измамата, майсторите старателно избърсват масления филтър и доливат масло. Методът работи чудесно особено при дами, които са си купили возила с дизелови двигатели. Всъщност в такива коли смазката потъмнява почти мигновено. А жената няма да отвори капака и да извади пръчката за да провери дали маслото е светло, веднага след смяната му.

Друг начин, не толкова брутален е наливането на нискокачествено масло. В крайна сметка много сервизи го купуват в 200-литрови варели, които обикновено се съхраняват в склад. В болшинството случаи това масло не е със същите добавки като марковото, пакетирано в туби, но това не се вижда от клиента. Шофьорът определено няма как да разбере, че в двигателя на колата му не е това масло, което е поискал.

Най-често става дума за измама с марката на маслото. Наливат ви евтино и казват, че са сложили в двигателя по-скъпо, марково. То има същия вискозитет и същите допустими норми от производителя. Тоест собственикът на колата няма да почувства нищо. Да, и със самия захранващ блок едва ли ще има сериозни проблеми, защото производителите на по-евтини масла също вече правят добър продукт. Трябва обаче да се вземе предвид разликата в цената. Собственикът на колата си мисли, че е платил за "марково", но в действителност в двигателя е евтино, а сервизът ще прибере разликата.

И накрая, още един измамен трик. В много сервизи маслото се актуализира чрез изпомпване през отвора на измервателната пръчка. За да се направи това, се използва специална инсталация. Но така маслото не може да се изпомпа напълно. Но така в сервизите се пести време и част от самия консуматив. И шофьорът не подозира нищо. Това обаче е лошо за двигателя, защото доста по-голяма част от старото остава вътре. С течение на времето това води до износване на частите и разграждане на смазката.

fallback
  • #44
    ВНИМАНИЕ !!! ( преди 4 месеца )
    Внимавайте със сервиза "Дунев мотор спорт" в София !!! Лъжат за всичко и манипулират всеки клиент ! Не ходете в този сервиз !
  • #43
    Гледна точка ( преди 1 година )
    Винаги сам си сменям маслото. Веднъж след смяна, запалване (да се напълни филтъра) и измерване установих, че съм налял много. И понеже съм пектционист източних малко в прозрачно шише. Учудих се, че за 2 мин. работа току що смененото масло беше много потъмняло (от смесването с останалото в ДВГ). Колата е нисан тино - по каталог събира 2,7 л. Така, че ако някой друг го беше сменил щеше да имам и аз съмнения, но воаля.
  • #42
    Гост ( преди 1 година )
    То в магазините не ни ли мамят откъде да те сигурни че си даваме парите за скъпо масло кастрол например а в тубата е наляво съвсем различно
  • #41
    MB ( преди 1 година )
    Няма в книгата винаги първо се смуче, и след това се сваля пробката. За да е ясно на таз кола може ли да се изсмуче всичкото, или не. Не на всички коли може да се изсмуче всичкото. Пък вие пак си спорете "аматьорската". Нали в тази държава всички са специалисти. Само за протокола, има камиони на които даже няма пробка на картера. Сигурно производителят е решил да ви прецака. ПОМИСЛЕТЕ
  • #40
    MB ( преди 1 година )
    До 30. Личи си че никога не си се занимавал със смяна на масло. На коли с ламаринен картер на които пробката е отстрани, а не отдолу ще го източиш през пробката всичкото, ама за малко. Преди 2 седмици сменях на една кола, и пробката беше на 5мм по високо от дъното на картера. Пак ви казвам че като го изсмуче машината на бенца и развия пробката няма да капне нито капка, пък вие пак ми обяснявайте как остава. Цяла книга имам в гаража където пиша на коя може, и на коя не. Като дойде кола която я ня
  • #39
    Филип ( преди 1 година )
    То само с маслото да ни мамеха, ехее... Виждал съм такива "майстори", че..
  • #38
    Стефано ( преди 1 година )
    Българинът е айдук по презумпция. Виж политиците. Та камо ли пък сервизните работници
  • #37
    До 32 Бат Влад ( преди 1 година )
    Далече си от истината. Няма как източено масло от пробката, да остане повече от засмукано през щеката. Пробката е в най ниската част на картера и се източва докрай. А когато се засмуква, може да остане. Пробвай с един сокче и пробий дупка отдолу, и пробвай после да изсмучеш също такова сокче със сламка. Във втория случай винаги ще остане малко.
  • #36
    Лабе мъс ив атамам ( преди 1 година )
    Статии по интересни теми, за съжаление писани без никакъв хабер. Престанете и да копирате янки статии. В 99% не са релевантни за нас. Маслото си сменям сам и го давам на сервизи с маслени печки. Гаден ***, пагубен за флора и фауна
  • #35
    Иво ( преди 1 година )
    Най-добре се сменява, като се източи мяслото, свали се капака на картера, намаже се с бензин и се измие добре.След това се монтира,и двигателя работи перфектно и е чист като нов
fallback
Последни