fallback

Как сервизи мамят клиентите при смяна на масло

Бъдете по-внимателни, когато извършвате тази рутинна операция

Малко хора знаят, че такава рутинна процедура като смяната на масло в сервиза също е свързана с определени рискове. Те могат да се проявят дълго след "операцията", когато водачът вече е забравил за посещението в сервиза и да причинят много вреди на колата. За това как хитри майстори мамят обикновените граждани в преследване на бързи пари, ви разказваме сега.

Да започнем с факта, че има случаи в които маслото в автосервизите изобщо не се сменя. И за да замаскират измамата, майсторите старателно избърсват масления филтър и доливат масло. Методът работи чудесно особено при дами, които са си купили возила с дизелови двигатели. Всъщност в такива коли смазката потъмнява почти мигновено. А жената няма да отвори капака и да извади пръчката за да провери дали маслото е светло, веднага след смяната му.

Друг начин, не толкова брутален е наливането на нискокачествено масло. В крайна сметка много сервизи го купуват в 200-литрови варели, които обикновено се съхраняват в склад. В болшинството случаи това масло не е със същите добавки като марковото, пакетирано в туби, но това не се вижда от клиента. Шофьорът определено няма как да разбере, че в двигателя на колата му не е това масло, което е поискал.

Най-често става дума за измама с марката на маслото. Наливат ви евтино и казват, че са сложили в двигателя по-скъпо, марково. То има същия вискозитет и същите допустими норми от производителя. Тоест собственикът на колата няма да почувства нищо. Да, и със самия захранващ блок едва ли ще има сериозни проблеми, защото производителите на по-евтини масла също вече правят добър продукт. Трябва обаче да се вземе предвид разликата в цената. Собственикът на колата си мисли, че е платил за "марково", но в действителност в двигателя е евтино, а сервизът ще прибере разликата.

И накрая, още един измамен трик. В много сервизи маслото се актуализира чрез изпомпване през отвора на измервателната пръчка. За да се направи това, се използва специална инсталация. Но така маслото не може да се изпомпа напълно. Но така в сервизите се пести време и част от самия консуматив. И шофьорът не подозира нищо. Това обаче е лошо за двигателя, защото доста по-голяма част от старото остава вътре. С течение на времето това води до износване на частите и разграждане на смазката.

fallback
  • #24
    Бай Колю ( преди 1 година )
    Само да попитам. Всички, дето сами си сменяте маслото, къде изхвърляте старото?
  • #23
    До #9 ( преди 1 година )
    Какво е "конглокент"и "конглокенция"? Нови думи в българския език ли има?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    В оторизиран сервиз на една немска марка в Бургас също не ми смениха маслото .Вече нямам никакво доверие на сервизите най вече на оторизираните
  • #21
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз в един момент имах 3 коли и реших да спестя някой лев. Купих инструменти за над 50 евро - ремък за филтъра, стойки да вдигна колата. Едната беше твърде ниска и дори крика не можах да вкарам. За филтъра ми трябваха няколко различни нестандартни инструмента. Махането на корите отдолу е супер тегаво като лежиш под колата. Страхувах се да напъна че да не ми падне колата и да ме убие. И накрая чековете да занулиш - ровене четене...Ако нямаш доверен сервиз, по добре и кола да нямаш.
  • #20
    Дончо ( преди 1 година )
    Насраните ,викат ние не миришем, другите наакани са.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    В някои сервизи може да гледате докато ви го сменят, абе най-добре каквото и да се прави по колата да е пред вас.
  • #18
    Диан динков ( преди 1 година )
    Същият трик ми приложиха в ренумиран сервиз в Сливен Разчитах на тяхната компетентност Наложи се в рамките на деня да сменя отново масло и филтри което за Мерцедес не е мн евтино Никога повече при тях
  • #17
    АК 47 ( преди 1 година )
    Стига с тези скъпи и "хубави" има наше на приста оил и за мерцедеси и за к'вото щете.Поддържам две М Вито на държавна институция и вече наближават към 400000 км с масло 5W-30 на приста оил и нямат никакъв проблем с двигателите ,а не ги кара един човек. Та не може да ме убедите с чуждопоклонническите си теории за маслата,но в сервизите,че правят измекярски изпълнения правят,та те затова не допускат собственика да наблюдава какво правят по автомобила му.
  • #16
    Ники ( преди 1 година )
    Това може да го напише само един драскач,мога да ти демонстрирам как се точи маслото с машина и не остава старо.
  • #15
    Аматьор ( преди 1 година )
    Ако имаш условия за смяна и ти се занимава(с малко изцапване), защо пък не? Позагрял двигател, за да стане редичко маслото, пробка, изчакване (през това време смяна филтър), доизтичане, новото масло и бегом. Може и нещо друго да огледаш по колата мимоходом. Ама да отидеш при "майстор" да ти налее над среда щека на кола, която не харчи масло, щото така. Да ти счупи бърза връзка на бензинов филтър под автомобила и да премълчава, ... Е, не всички сме безхаберници, и можем да се оправяме и сами!
fallback
Последни