IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички модели на Haval стават хибриди

Китайците показаха собствена технология, която ще дебютира на нов SUV

Още през следващата година всеки модел на Haval в Китай ще има хибридна версия със задвижване на всички колела, като така компанията майка Great Wall Motor (GWM) иска да засили влиянието си в бързо развиващия се „зелен“ сегмент на местния пазар.

 

Haval B26-1

 

Новият ъгловат SUV, познат досега под вътрешния индекс B26, се очаква на пазара през втората половина на тази година. Технически подробности не бяха разкрити, но е ясно, че двигателната гама на Haval B26 ще бъде основно от хибридно задвижване. Съдейки по снимките, това ще бъде голям кросоувър с подчертано офроуд излъчване.

През 2020 г. GWM представи хибридната платформа Lemon DHT и от тогава пусна на пазара няколко модела на своите подбрандове. Първоначално тази платформа беше предназначена основно за задвижване на предните колела и пълното се предлагаше само на скъпи версии, а възможността за зареждане на батерията от външен източник също не беше задължителна.

 

Haval-Hi4-1

 

Наскоро концепцията се промени - през май GWM представи ново хибридно задвижване Hi4 (Hybrid Intelligent 4 Wheel Drive), което вече не е свързано с конкретна платформа, въпреки че е ясно, че това е еволюция на Lemon DHT.

Задвижването на всички колела и възможността за зареждане от външен източник вече са задължителни, като GWM съобщава, че ще направи хибридното задвижване на всички колела „достъпно за всички“ - в смисъл, че цената ще бъде значително по-ниска от тази на конкурентите.

 

Haval-Hi4

 

Първият сериен модел с Hi4 беше средноразмерният кросоувър Haval Xiaolong Max (известен още като Ruge Max), който излезе наскоро на китайския пазар и струва от 159 800 юана (малко над 20 000 евро). А вторият вероятно ще бъде Haval B26.

При Hi4 двигателят с вътрешно горене може да бъде механично свързан към предните колела чрез съединител и скоростна кутия, но основно ще работи в режим на генератор. Тоест зарежда тяговата батерия, която захранва два електрически мотора, разположени на предната и задната ос.

 

Haval Xiaolong Max

 

Агрегатът при Haval Xiaolong Max е 1,5-литров, атмосферен на бензин (116 к.с., 140 Нм) и действа като ДВГ. Мощността на предния електрически мотор е 70 кВт (95 к.с.) и 100 Нм, задният е 150 кВт (204 к.с.) и 350 Нм, а максималната кумулативна мощност е 205 кВт (279 к.с.) и 585 Нм.

Капацитетът на батерията е 19,27 кВт/ч, пълното й зареждане е достатъчно за 105 км пробег по цикъла NEDC или 83 км по цикъла WLTP. До 100 км/ч Xiaolong Max ще ускори за 6,8 секунди, максималната скорост е 180 км/ч.

 

Haval B26-2

 

Новият Haval B26, чието търговско име все още не е избрано, според китайските медии, ще има абсолютно същата мощност като Xiaolong Max, но в „по-брутално“ изпълнение. Задвижването Hi4 също така предвижда възможност за инсталиране на по-мощен електродвигател с мощност 80 кВ (109 к.с.) на предната ос.

 

 

0 от 500