IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Всички модели на Haval стават хибриди

Китайците показаха собствена технология, която ще дебютира на нов SUV

Още през следващата година всеки модел на Haval в Китай ще има хибридна версия със задвижване на всички колела, като така компанията майка Great Wall Motor (GWM) иска да засили влиянието си в бързо развиващия се „зелен“ сегмент на местния пазар.

 

Haval B26-1

 

Новият ъгловат SUV, познат досега под вътрешния индекс B26, се очаква на пазара през втората половина на тази година. Технически подробности не бяха разкрити, но е ясно, че двигателната гама на Haval B26 ще бъде основно от хибридно задвижване. Съдейки по снимките, това ще бъде голям кросоувър с подчертано офроуд излъчване.

През 2020 г. GWM представи хибридната платформа Lemon DHT и от тогава пусна на пазара няколко модела на своите подбрандове. Първоначално тази платформа беше предназначена основно за задвижване на предните колела и пълното се предлагаше само на скъпи версии, а възможността за зареждане на батерията от външен източник също не беше задължителна.

 

Haval-Hi4-1

 

Наскоро концепцията се промени - през май GWM представи ново хибридно задвижване Hi4 (Hybrid Intelligent 4 Wheel Drive), което вече не е свързано с конкретна платформа, въпреки че е ясно, че това е еволюция на Lemon DHT.

Задвижването на всички колела и възможността за зареждане от външен източник вече са задължителни, като GWM съобщава, че ще направи хибридното задвижване на всички колела „достъпно за всички“ - в смисъл, че цената ще бъде значително по-ниска от тази на конкурентите.

 

Haval-Hi4

 

Първият сериен модел с Hi4 беше средноразмерният кросоувър Haval Xiaolong Max (известен още като Ruge Max), който излезе наскоро на китайския пазар и струва от 159 800 юана (малко над 20 000 евро). А вторият вероятно ще бъде Haval B26.

При Hi4 двигателят с вътрешно горене може да бъде механично свързан към предните колела чрез съединител и скоростна кутия, но основно ще работи в режим на генератор. Тоест зарежда тяговата батерия, която захранва два електрически мотора, разположени на предната и задната ос.

 

Haval Xiaolong Max

 

Агрегатът при Haval Xiaolong Max е 1,5-литров, атмосферен на бензин (116 к.с., 140 Нм) и действа като ДВГ. Мощността на предния електрически мотор е 70 кВт (95 к.с.) и 100 Нм, задният е 150 кВт (204 к.с.) и 350 Нм, а максималната кумулативна мощност е 205 кВт (279 к.с.) и 585 Нм.

Капацитетът на батерията е 19,27 кВт/ч, пълното й зареждане е достатъчно за 105 км пробег по цикъла NEDC или 83 км по цикъла WLTP. До 100 км/ч Xiaolong Max ще ускори за 6,8 секунди, максималната скорост е 180 км/ч.

 

Haval B26-2

 

Новият Haval B26, чието търговско име все още не е избрано, според китайските медии, ще има абсолютно същата мощност като Xiaolong Max, но в „по-брутално“ изпълнение. Задвижването Hi4 също така предвижда възможност за инсталиране на по-мощен електродвигател с мощност 80 кВ (109 к.с.) на предната ос.

 

 

0 от 500