fallback

Защо мистър Бийн се отчая от електромобилите

Много по-екологично е да карате старата си кола, отколкото да купите нова на ток, пише Роуън Аткинсън

Хората, които предпочитат да задържат и карат старите си коли, всъщност допринасят повече за екологията от онези, които си купуват най-новите електромобили, писа прочутият британски комик Роуън Аткинсън в коментар за The Guardian. Мнението на актьора, нашумял като Мистър Бийн и Черното влечуго, вдигна огромен шум на Острова. Аткинсън е прочут като ценител на автомобилите и колекционер, но има и друга експертиза по темата, която може би ще е изненада даже за феновете му.                       Електрическото задвижване е тема, по която би трябвало да съм запознат, обяснява Аткинсън в колонката си за The Guardian, припомняйки, че университетската му диплома е всъщност за електроинженер, с допълнителна магистратура по системи за управление. "Комбинирайте този вероятно изненадващ за вас академичен път с моята дългогодишна страст към автомобилите, и ще разберете защо бях привлечен от самото начало от електриеските коли", пише Аткинсън. Актьорът признава, че купил първия си хибрид още преди 18 години, а първия чист електромобил - преди 9, и харесал доста преживяването си и с двете. "Електрическите коли може и да са донякъде без душа, но те са забележителни механизми: бързи, тихи и, поне доскоро, много евтини за зареждане. Но напоследък се чувствам все по-прецакан. Когато започнеш да се задълбочаваш във фактите, електрическото задвижнане се оказва не чак екологичната панацея, за която го представят".      7-те точки на Роуън Аткинсън срещу електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

        

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен да върнат парогенераторите. Бих искал да карам парна кола, с комин като онази на вълка в Ну пагади.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите избухват или се самозапалват, водородът също.Все още не е измислено нещо, които да е сигурно. Може би само трамваите и тролеите са по-сигурни от ел автомобилите, защото нямат батерии, но едва ли може да окичим всяка улица със жици за коли, а и колко висок ще трябва да бъде пантографа на една кола?!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам защо , ама като си представя петромухльо веднага във съзнанието ми изниква мистър Бийн ! А иначе нещата дето казва са логични и Тесла ги следва откакто е създадена , ама и това не се харесва на петроджендърите
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Най екологично е да не карате нищо а най тарикатски е да накарате другите да не карат нищо а вие да си купите американски ви ейгхт
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде на бас, че това е част от глобалната PR акция на Тойота за промиване на мозъците, че е много по-важно да се запази ДВГ независимо от цената. Набиват им в главата, че екологията е по-важна от парите и е важно да се запази ДВГ, а в най-лошия случай водородни автомобили с горивни клетки, водородът за които струват два пъти повече от бензина за изминаване на същото разстояние, ДВГ с водород три пъти по-скъпо, а синтетични горива около 5 пъти по-скъпо.
  • #6
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Много логично и разумно изказване...
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Въпреки че е в повечето антиелектрици няма да се съгласят защото смятат че батерията се сменя на всеки две-три години, всъщност тесла налага точно тази най-голяма промяна в автомобилната промишленост. Обезсмисля смяната на автомобила на всеки три години, защото след три години ще си купиш автомобил със абсолютно същата външност и абсолютно същите екстри, защото новите екстри в модел 2023 година веднага ги получава по въздуха и всяка Тесла произведена през 2017 година.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    "Достатъчно е само всеки първи собственик да задържа автомобила си пет, вместо три години, и ще намалим осезаемо автомобилното производство" - този си проси да му спретнат атентат от съюза на автопроизводителите :)
  • #3
    РЕНО ФЕН ( преди 1 година )
    Е как отде българите са патологични германпфили характерно за руснаците и турците които са в основата на Българското население в момента.А един немски дрътак който почина 2020-та Фердинанд Пиех наложи дизела в Европа.НЕмир на пръха му
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Много е прав
fallback
Последни