Японската компания Mitsubishi представи ново поколение на Colt, което е почти идентично не само по размери с последното поколение Renault Clio. Но Colt не копира напълно Clio.
Colt е едно от най-старите и известни, но в същото време забравени имена в гамата на Mitsubishi Motors. Първият модел се появява през 1962 г. и от тогава под това име се произвеждат най-различни коли - от малки автомобили със задно разположен двигател до лекотоварни камиони, така че броенето на поколенията е безсмислено.
През последните десет години това име остана само на пазара в Тайван, като там все още се произвеждат комбита Mitsubishi Colt Plus. Сега Colt се завръща в Европа с нов хечбек. Това обаче не е независим модел и дори не е разработка на Mitsubishi. Европейският Colt е преработено Renault Clio, който миналата пролет претърпя планирано обновяване.
Новият Mitsubishi Colt за европейските пазари ще се предлага с три избора на задвижване. Базовата версия е с атмосферен 1,0-литров, 3-цилиндров бензинов двигател с мощност 66 к.с. (95 Нм), комбиниран с петстепенна ръчна трансмисия.
Следва 1,0-литров двигател с турбокомпресор и мощността нараства до 90 к.с. (160 Нм), съчетан с шестстепенна механича скоростна кутия. На върха на гамата е Mitsubishi Colt HEV, подобен на Renault Clio E-Tech, с атмосферен 1,6-литров хибрид с комбинирана мощност от 141 к.с. Хибридът получава автоматична скоростна кутия.
Освен, че е най-пестеливият, третият вариант е и най-бързият, като ускорява до 100 км/ч за 9,3 секунди. Турбо моделът прави същото за 12,2 секунди, докато базовата версия се нуждае от 17,1 секунди. Максималната скорост е 160 км/ч за базовия вариант, докато турбото и хибридът могат да развият 180 км/ч.
Вътре Mitsubishi Colt получава 7-инчов сензорен екран или 9,3-инчов дисплей за информация и развлечения с безжична свързаност с Android Auto или Apple CarPlay като стандарт. Зад волана седем-инчовият дигитален дисплей е стандартен, докато като опция се предлага 10-инчов екран. Colt предлага и безжично зареждане за мобилно устройство.
Моделът се предлага в четири нива на оборудване с имена Inform, Invite, Intense и Instyle, познати от други модели на Mitsubishi.
Автомобилният производител съобщава, че може да предложи набор от системи за подпомагане на водача в цялата гама. Те включват разпознаване на пътни знаци, предупреждение за напускане на лентата, круиз контрол и други, като всички са стандарт. Най-добрият вариант има предупреждение за мъртва точка, асистент за паркиране и система за 360-градусова камера.
Настоящите хечбеци Renault Clio се произвеждат в Турция и Словения, но Mitsubishi Colt ще се сглобява само в турския завод на Renault в Бурса. Производството на Colt ще започне през септември, очаква се да достигне до европейските пазари през есента. Все още няма информация за цените, но едва ли ще са по-високи от тези на Renault.
Приоритетният пазар за Mitsubishi сега е Югоизточна Азия, където компанията има най-силни позиции. Второто ниво е Австралия, Африка, Близкия изток и Южна Америка. Европа е на трето място, но Mitsubishi не възнамерява да напусне Стария континент.
Още снимки - вижте в галерията: