Японската компания Mitsubishi Motors разкри стратегията си за развитие до 2030 г., която включва няколко етапа с поставени напълно различни цели за различни периоди от време.
Краткосрочният план Challenge 2025, който обхваща следващите три години, предполага увеличение на продажбите от очакваните 866 000 автомобила през тази фискална година (според японското законодателство тя ще приключи на 31 март) до 1,1 милиона пред 2025-а. Оперативната печалба за същото време трябва да нарасне от 170 милиарда йени (1,172 млрд. евро) до 220 милиарда йени (1,517 млрд евро). През фискалната 2020 г. Mitsubishi имаше оперативна загуба от 95 милиарда йени (655 млн. евро).
В тази стратегия интересна е перспективата за развитие на моделната гама, планирана за следващите пет години до 2028-а. Компанията обяви 16 нови модела, от които 9 ще бъдат електрифицирани - хибриди и електрически превозни средства, а 7 с ДВГ.
За някои от тях марката ще се възползва от съюза с Renault и Nissan (също и по отношение на двигателите), докато други ще бъдат разработени вътрешно, благодарение на значителното финансиране, отделено за научноизследователска и развойна дейност. Два от моделите вече са известни - това е кросоувърът Mitsubishi ASX (базиран на Renault Captur) и Mitsubishi Delica Mini за Япония, чиито продажби започнаха тази година.
Преди няколко години Югоизточна Азия и Австралия бяха посочени като приоритетни пазари за Mitsubishi. Второто ниво е Южна Америка, Африка и Близкия изток. В Северна Америка, Япония, Европа и дори Китай компанията ще работи и ще се развива според остатъчния принцип. Например на европейския пазар е избрана стратегията за „бадж инженеринг“ - Renault Clio също ще пробва логото на Mitsubishi след Captur, като тази година ще се появи хечбек под възроденото име Mitsubishi Colt. И до 2025 г. под марката Mitsubishi в Европа ще бъдат пуснати две електрически превозни средства, първоначално разработени от Renault и Nissan.
Следващият нов автомобил тази година трябва да бъде ново поколение пикап Mitsubishi L200, като той ще има и електрическа версия. Платформеният SUV Pajero Sport (на слайдовете е съкратено PPV, т.е. Pickup Passenger Vehicle) се очаква едва през 2025 г.
Концептуалният Mitsubishi ХFX ще се превърне в сериен кросоувър приблизително до края на 2023 г., а година по-късно се очаква голям SUV с три реда седалки. В плановете са още миниван (в бензинова и хибридна версия), двуредов кросоувър (хибриден и електрически) и хибриден Xpander. Всички трябва да се видят преди 2028 г.
Компанията си е поставила някои цели за 2030 г., когато делът на електрифицираните модели в глобалните продажби трябва да достигне 50%, докато през фискалната 2021 г. беше само 7%. Mitsubishi Motors също така планира да похарчи 210 милиарда йени (1,447 милиарда евро) до 2030 г. за създаване на съоръжение за производство на тягови батерии с мощност 15 гВт/ч на година.