IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mitsubishi подготвя 16 нови модела за 5 години

От тях 9 са електрически и хибридни, а останалите - с ДВГ

Японската компания Mitsubishi Motors разкри стратегията си за развитие до 2030 г., която включва няколко етапа с поставени напълно различни цели за различни периоди от време.

 

le-nuove-mitsubishi-in-arrivo-entro-il-2028

 

Краткосрочният план Challenge 2025, който обхваща следващите три години, предполага увеличение на продажбите от очакваните 866 000 автомобила през тази фискална година (според японското законодателство тя ще приключи на 31 март) до 1,1 милиона пред 2025-а. Оперативната печалба за същото време трябва да нарасне от 170 милиарда йени (1,172 млрд. евро) до 220 милиарда йени (1,517 млрд евро). През фискалната 2020 г. Mitsubishi имаше оперативна загуба от 95 милиарда йени (655 млн. евро).

В тази стратегия интересна е перспективата за развитие на моделната гама, планирана за следващите пет години до 2028-а. Компанията обяви 16 нови модела, от които 9 ще бъдат електрифицирани - хибриди и електрически превозни средства, а 7 с ДВГ.

 

le-nuove-mitsubishi-in-arrivo-entro-il-2028 (1)

 

За някои от тях марката ще се възползва от съюза с Renault и Nissan (също и по отношение на двигателите), докато други ще бъдат разработени вътрешно, благодарение на значителното финансиране, отделено за научноизследователска и развойна дейност. Два от моделите вече са известни - това е кросоувърът Mitsubishi ASX (базиран на Renault Captur) и Mitsubishi Delica Mini за Япония, чиито продажби започнаха тази година.

Преди няколко години Югоизточна Азия и Австралия бяха посочени като приоритетни пазари за Mitsubishi. Второто ниво е Южна Америка, Африка и Близкия изток. В Северна Америка, Япония, Европа и дори Китай компанията ще работи и ще се развива според остатъчния принцип. Например на европейския пазар е избрана стратегията за „бадж инженеринг“ - Renault Clio също ще пробва логото на Mitsubishi след Captur, като тази година ще се появи хечбек под възроденото име Mitsubishi Colt. И до 2025 г. под марката Mitsubishi в Европа ще бъдат пуснати две електрически превозни средства, първоначално разработени от Renault и Nissan.

 

mitsubishi-asx-2023

 

Следващият нов автомобил тази година трябва да бъде ново поколение пикап Mitsubishi L200, като той ще има и електрическа версия. Платформеният SUV Pajero Sport (на слайдовете е съкратено PPV, т.е. Pickup Passenger Vehicle) се очаква едва през 2025 г.

Концептуалният Mitsubishi ХFX ще се превърне в сериен кросоувър приблизително до края на 2023 г., а година по-късно се очаква голям SUV с три реда седалки. В плановете са още миниван (в бензинова и хибридна версия), двуредов кросоувър (хибриден и електрически) и хибриден Xpander. Всички трябва да се видят преди 2028 г.

 

le-nuove-mitsubishi-in-arrivo-entro-il-2028 (1)

 

Компанията си е поставила някои цели за 2030 г., когато делът на електрифицираните модели в глобалните продажби трябва да достигне 50%, докато през фискалната 2021 г. беше само 7%. Mitsubishi Motors също така планира да похарчи 210 милиарда йени (1,447 милиарда евро) до 2030 г. за създаване на съоръжение за производство на тягови батерии с мощност 15 гВт/ч на година.

 

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Споко ( преди 1 година )
    До 3г. Ще фалират заедно с 50% от останалите смешни марки и Тсла ще ги изкупи всичките за жълти стотинки и ще им покаже как се правят коли.
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква автомобилна компания е Митсубиши? Защо, мислите, фалира? Безлична компания, без каквито и да е иновации. Коли, които са съвкупност от зле работещи системи. Едно време се опитаха да реализират директното впръскване (което не е измислено от тях), но така го реализираха, че двигателите останаха със същата мощност, но горяха повече. Дори Рено-Нисан не можа да ги вдигне на крака - толкова безсмислена компания са.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста са я закъсали щом са се вързали с рендетата. Тази френска полудържавна перачница е такова блато в което, който е нагазил, трудно би излязал. Справка Нисан.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Митсубиши някога се сравняваше с Мерцедес .... обаче някога .... хибави автомобили правеха
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На тоя Каптюр ли му викат Мицубиши вече, направо закривай ако е така.
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гого ( преди 1 година )
    И 50 да подготви,Тойота не може да изпревари. Бях собственик за малко на Аутлендер Хибрид плуг-ин.Под 12 разход неможах да го сваля. Е на магистралата с 80км 8л.Не бъркайте климатици Митсу с коли било ,то и SUV
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А пък и mitsubishi е собственост на рено точно толкова колкото тесла е собственост на илон мъск, а преди това беше собственост на mercedes и toyota.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Ти сигурен ли си в това което приказваш? Освен името дали не споделят и емблемата и не са част от един и същ конгломерат? А да си чул че има и климатици mitsubishi които са съвсем друга част от този конгломерат и носят същата емблема?
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А бе гофри нвма нищо общо между мизубиши хеви индръстри и мизубиши коли които са собственост на Ренаулт освен в част от името
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова много модели а толкова мижави цели. За 2025 година са си поставили цел да увеличат общите си продажби на 1 милион автомобила, докато една нова компания си е поставила за цел още тази година да продаде 1 милион броя само от един единствен модел и 2 милиона общо. А mitsubishi е огромен конгломерат, който разполага с милиарди и с десетки бизнеси освен автомобилостроенето. Могат да си позволят много по-голяма вертикална интеграция от Тесла. Просто не мислят мащабно.