IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Mitsubishi ASX се оказа близнак на Renаult Captur

Европейската версия на кросоувъра получи 5 модификации, повечето са хибридни

Кросоувърът Mitsubishi ASX е един от моделите, задържали се най-дълго на пазара. Той се произвежда от 2010 г., като претърпя няколко обновявани, но не се промени техническа. Сега японската компания представя второто поколение на ASX, което ще бъде предназначено само за Европа.


Mitsubishi ASX


Според плана за развитие на Mitsubishi, представен преди две години, всички усилия на марката ще бъдат насочени към Югоизточна Азия, където тя има най-силни позиции. Следват Австралия, Африка, Близкия изток и Южна Америка, докато Европа е чак накрая. Затова и в Mitsubishi искаха да намалят до минимум присъствието си на европейската пазари и дори да се изтеглят напълно от тях.

Все пак, през пролетта на 2021 г. японците промениха решението си и представиха нов план за Европа, който предвижда на континента да не се предлагат глобални модели на марката, а само преработени автомобили на Renault, произведени в рамките на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Първата крачка в тази посока беше появата в Австралия и Нова Зеландия на микробуса Mitsubishi Express, който всъщност представлява преработено Renault Trafic.


Mitsubishi ASX


Сега сътрудничеството влиза във втората си фаза именно с новото Mitsubishi ASX. То изобщо не е оригинална разработка, а продукт на бейдж-инженеринга, като всъщност представлява леко преработена версия на европейския кросоувър Renault Captur от 2019 г. Следователно новият ASX е забележимо по-компактен от предшественика си - 4,23 м дължина срещу 4,37 м, а разликата от френския модел е само в различна радиаторна решетка, емблемите и имената.

За да спестят от разработката, инженерите дори не са си направили труда да променят предните капак и броня. Запазени са и светлините, а на вратата на багажника е поставена камера, която при Capture е вградена в емблемата. Дори джантите – 17- и 18-цолови са същите като на модела на Renault.


Mitsubishi ASX


Интериорът също е непроменен, като разликата е във волана с нова форма и емблема. Подобно на Captur, ASX се предлага с аналогови измервателни уреди или две опции за виртуални измервателни уреди (7- или 10-инчови екрани). Може да се избира между две версии на медийната система – с дисплеи с диагонал 7 или 9,3 инча. Базовото оборудване включва системи за автоматично спиране и контрол на лентата, а срещу допълнително заплащане се предлагат адаптивен круиз контрол с функция за поддържане на лентата (Mitsubishi нарича тази система MI-Pilot).

В технологично отношение ASX също повтаря Captur, което означава, че новият модел няма и няма да има задвижване на четирите колела. Всички версии са с предно задвижващи се колела. Базовият ASX има 1,0-литров трицилиндров турбо-двигател (91 к.с.) с шестстепенна механична скоростна кутия.


Mitsubishi ASX


Една стъпка по-горе е „мек“ хибрид с двигател 1.3 турбо с четири цилиндъра и 12-волтов ремъчен стартер-генератор. В автомобилите с ръчна скоростна кутия двигателят произвежда 140 к.с., а със седемстепенен преселективен „робот“ - 158 к.с. . Също така в гамата има два пълноценни хибрида със системата E-Tech на Renault. При тях под капака е монтиран атмосферен двигател 1.6, към който е закачена тривална скоростна кутия без синхронизатори и съединител. Предавки се превключват от гърбични съединители, докато възможните трептения се изглаждат от електрониката, която координира скоростите на въртене на коляновия вал на бензиновия двигател и тяговия електродвигател, монтиран след скоростната кутия.

Базовият хибрид Mitsubishi ASX HEV е със 145 к.с. максимална мощност и тягова батерия с капацитет 1,3 kWh (вместо 1,2 kWh за Captur). Такъв кросоувър може да стартира само на електрическа тяга, като на празен ход бензиновият двигател е изключен и той се задейства едва след потегляне. Скоростната кутия е с две предавки за електродвигателя и четири за бензиновия двигател.


Mitsubishi ASX


Версията ASX PHEV hybrid развива общо 160 к.с., като нейната батерия е с капацитет 10,5 kWh (срещу 9,8 kWh за Capture) и има пробег до 49 км в електрически режим. Още догодина вероятно ще се появи Renault Captur с по-мощни батерии, като те ще бъдат достъпни и за следващия фейслфит на ASX.

Новото Mitsubishi ASX също ще стъпи на европейския пазар едва през март 2023 г. Автомобилите ще се произвеждат в същия завод на Renault в Испания, където се прави Captur. Все още няма информация за цените, но те едва ли ще са по-високи от тези на Renault (от 23 400 евро във Франция).


Още снимки на новото Mitsubishi ASX - вижте в галерията:

Отново догодина трябва да дебютира и следващото поколение на хечбека Mitsubishi Colt, който ще се окаже вариация на модела Renault Clio. Що се отнася до първото поколение на ASX, то ще продължи да се произвежда в Япония и Китай за редица световни пазари с изключение на Европа.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    не не и не ( преди 11 месеца )
    Общо взето край с Митсубиши. Вече нямат собствен дух. Вътре живее Рено, а това е много зле, направо ужасно.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Генчо ( преди 1 година )
    Това е невиждана гавра с марката. Поне да бяха сменили грозните джанти. Нямам думи!
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не, не е нормално. Нормално е да споделят платформи, двигатели и оборудване, но да имат собствен външен вид и характер. Продажбата на абсолютно идентичен модел е допустима, само когато са за различни пазари, както прави Рено с Дачия или както правеше GM с Опел, Бюик и Воксъл.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И Тойота продава спънатата си Корола под емблемата на Сузуки. Опел Зафира е 100% Пежо. Нормално е в един концерн една и съща кола да се прадава под различни марки.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Mitsubishi на практика се отказа от автомобилния си бизнес в повечето държави и го дадоха на франчайз на Рено. Сега правят други неща. Климатици, индустриално оборудване.....корабни двигатели, генератори, оборудване за самолети, ел оборудване, химическа промишленост и много др. Навремето правеха хубави коли. имаха някой добри попадения за времето си. Но от както ги удари кризата 2008г. и от както се обединиха с Рено нищо добро не са изкарали.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как се съсипва една митична марка.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Владе ( преди 1 година )
    Разочароващо... но се съмнявам, че ще се продава тук.
  • #3
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Нормално това е отговора на всеки клопак който си мисли че Ниссан и Мицуи ще се отделят някога от Рено.Истината е че без Рено ще поемат към фалита и двете.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Излагация!
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    Хахахахахахахахахаха!!! Чакат ги невиждани продажби!