Германският производител Porsche отбеляза своя 75-и рожден ден с представянето на нова хиперкола – Mission X. Според компанията, това е концепция, чиято цел е да покаже как ще изглежда следващият флагман на марката. В същото време обаче, този автомобил трябва стане най-бързата серийна кола на „Нюрбургринг“, стига, разбира се, да бъде превърнат в реалност.
От Porsche не разкриват много технически подробности за електромобила, но посочват съотношението мощност/тегло, което е 1 кг/к.с. Концептът използва 900-волтова архитектура с време за зареждане два пъти по-бързо от това на Taycan Turbo S.
Премиерата на Mission X съвпада не само с юбилея на марката, но и със 100-годишнината на „24 часа на Льо Ман“ Връзките с емблематичната надпревара, чието ново издание ще се проведе през уикенда, са очевидни – някои детайли на прототипа на Porsche (стъкления покрив и вратите, например) са вдъхновени от легендарни състезателни модели на марката. Същото важни и за лекия стъклен купол с подсилен с въглеродни влакна пластмасов екзоскелет.
Интериорът също е забележителен, като прави впечатление разминаването на цветовете на седалката на шофьора и тази на пасажера (едната е сива, а другата – кафява). Подобно на модела 959, арматурното табло включва байонетна система от страната на пътника, за да побере модул за синхронизация.
Въпреки вероятно огромната си мощност, Mission X е доста компактен – дължина от 4,5 метра и широчина от 2 метра, което означава, че той е по-къс от 918 Spyder. Инженерите на Porsche са поставили батериите зад седалките, която позволява добро разпределение на теглото, както при автомобил с централно разположен двигател.
Още снимки на хиперколата - вижте в галерията: