fallback

Испанци започнаха производство на електромобил за 7500 евро

Микро колата Silence S04 е със сменяеми батерии и се предлага в две модификации

Испанската компания за електрически скутери Silence, базирана в Барселона, започна производството на микроавтомобил на ток, който има базова цена 7500 евро. Превозните средства, които производителят нарича „наноавтомобили“, са класифицирани като L7e четириколки в Европа.

 

 

Едно от главните предимства на Silence S04 е, че батерията се сменя и конструкцията е на колела, което я прави лесна и безопасна за транспортиране. Всички превозни средства на Silence използват една и съща сменяема батерия тип „ръчен куфар на авиокомпания“.

В конкуренцията на други такива автомобили Silence реши проблема със създаването на достатъчно големи батерии за шофиране на дълги разстояния, без да ги прави твърде големи, за да могат да се свалят за лесно зареждане у дома. Може също така при налични опции за зареждане на ниво земя, батериите да останат в автомобила.

 

 

Колата се произвежда в новия автомобилен завод на мултинационалния конгломерат ACCIONA с площ от 60 000 кв. м, разположен в Барселона. Батериите все още се правят в друга, собствена фабрика на Silence в близък град, но производството ще се премести в тази на ACCIONA, след като началната фаза напредне.

Silence S04 може да се задвижва с една или две сменяеми батерии и развива скорости до 85 км/ч, което прави колата подходяща за градско и извънградско пътуване. Батериите са с капацитет 5 кВт/ч, а обхватът на S04 е около 150 км.

 

 

Версията L7e на S04, която има двигател от 14 кВт, ще бъде последвана от версия L6e с по-ниска производителност. Този модел ще има максимална скорост от 45 км/ч и двигател с мощност 6 кВт, което ще позволи използването от по-млади шофьори и такива без шофьорска книжка, в зависимост от страната.

Микроавтомобилът е проектиран да предлага „безопасността и комфорта на автомобил с пъргавината на мотоциклет“. Разполага със седалки за двама, като същевременно запазва 247 л място за съхранение отзад. Компанията описва това като достатъчно за „пазарски чанти или обичайния багаж на двама пътници“.

 

 

Текущата версия ще се предлага в два различни модела. Стандартният ще бъде достъпен за закупуване, докато абонаментната версия ще се предлага без батерии, или поне без клиентът да притежава батериите.

Вместо това те ще бъдат част от система за смяна, при която собственикът може или сам да зарежда батериите, или да ги смени на няколко станции. Това ще изисква абонаментна такса, но ще спести на собственика около 40% от първоначалните разходи за закупуване на S04 в сравнение с модела, който се предлага с батерии.

 

 

fallback
  • #24
    Георги марков ( преди 10 месеца )
    Супер автомобил
  • #23
    Мда ( преди 10 месеца )
    Ами в нашия отдел има ходене по 50-80 км на 2-3 дена из града. Идеална служебна споделена кола е за няколко отдела!!! Прави се вътрешна организация и се ангажира ден за ден от различни отдели...! Идеална служебна кола за града!! Особенно в малките градове.. който не го оценява или е *** или невъзпитан на "бюджетна" култура... Поздрави на мислещите :) !!!
  • #22
    анонимен ( преди 10 месеца )
    При тази цена пак е недостъпна за 60-70 процента от българите
  • #21
    Сенко ( преди 10 месеца )
    Единственият недостатък е, че с тези размери е опасна за каране в бантустана. Тук има много прости шофьори с големи коли и при ПТП малката колица е опасна. Иначе е много идейна.
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #17 абе ти не схващаш ли или не можеш да схванеш? Това е кола за града. Като искаш извън града си купуваш друга. Но това не означава че тази не я бива за това за което е направена.
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Живея на 15 км от работа като пътя е с ограничения между 30-70км/ч, така че има достатъчна хора на които ще свърши работа
  • #18
    До 13 ( преди 10 месеца )
    В повечето случаи като спра пред хотела и почти през цялата почивка не мърдам автомобила, защото едва си намирам място за паркиране. Тази година за четвърти път съм в слънчев бряг и за общо около два месеца тук, съм карал колата само за да отида до някои строителен магазин за материали до Несебър. Храна заведения и плаж са ми на около три минути пеш в най-лошия случай, иначе за хапване, няколко супермаркета, щандове за плодове и зеленчуци са ми на по-малко от минута. За какво ми е автомобил?
  • #17
    До 16 ( преди 10 месеца )
    Може би щото не се задържам много, много в града, а почивките ми не са два пъти годишно! Да си се замисля, че има хора които водят различен живот от твоя - Вкъщи - офис - Кауфланд - вкъщи - офис - Кауфланд и така цяла година без 20 дни!!!
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    до 14 - "Тротинетка с дъждобран и раница" именно! За какво ти е в града v8 турбо 500 коня или пък 7 местен СУВ 4х4?
  • #15
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Не е необходимо да демонстрираш невежеството си и сменения си пол.
fallback
Последни