fallback

Испанци започнаха производство на електромобил за 7500 евро

Микро колата Silence S04 е със сменяеми батерии и се предлага в две модификации

Испанската компания за електрически скутери Silence, базирана в Барселона, започна производството на микроавтомобил на ток, който има базова цена 7500 евро. Превозните средства, които производителят нарича „наноавтомобили“, са класифицирани като L7e четириколки в Европа.

 

 

Едно от главните предимства на Silence S04 е, че батерията се сменя и конструкцията е на колела, което я прави лесна и безопасна за транспортиране. Всички превозни средства на Silence използват една и съща сменяема батерия тип „ръчен куфар на авиокомпания“.

В конкуренцията на други такива автомобили Silence реши проблема със създаването на достатъчно големи батерии за шофиране на дълги разстояния, без да ги прави твърде големи, за да могат да се свалят за лесно зареждане у дома. Може също така при налични опции за зареждане на ниво земя, батериите да останат в автомобила.

 

 

Колата се произвежда в новия автомобилен завод на мултинационалния конгломерат ACCIONA с площ от 60 000 кв. м, разположен в Барселона. Батериите все още се правят в друга, собствена фабрика на Silence в близък град, но производството ще се премести в тази на ACCIONA, след като началната фаза напредне.

Silence S04 може да се задвижва с една или две сменяеми батерии и развива скорости до 85 км/ч, което прави колата подходяща за градско и извънградско пътуване. Батериите са с капацитет 5 кВт/ч, а обхватът на S04 е около 150 км.

 

 

Версията L7e на S04, която има двигател от 14 кВт, ще бъде последвана от версия L6e с по-ниска производителност. Този модел ще има максимална скорост от 45 км/ч и двигател с мощност 6 кВт, което ще позволи използването от по-млади шофьори и такива без шофьорска книжка, в зависимост от страната.

Микроавтомобилът е проектиран да предлага „безопасността и комфорта на автомобил с пъргавината на мотоциклет“. Разполага със седалки за двама, като същевременно запазва 247 л място за съхранение отзад. Компанията описва това като достатъчно за „пазарски чанти или обичайния багаж на двама пътници“.

 

 

Текущата версия ще се предлага в два различни модела. Стандартният ще бъде достъпен за закупуване, докато абонаментната версия ще се предлага без батерии, или поне без клиентът да притежава батериите.

Вместо това те ще бъдат част от система за смяна, при която собственикът може или сам да зарежда батериите, или да ги смени на няколко станции. Това ще изисква абонаментна такса, но ще спести на собственика около 40% от първоначалните разходи за закупуване на S04 в сравнение с модела, който се предлага с батерии.

 

 

fallback
  • #14
    До 2 ( преди 1 година )
    Мчи купи си го и го похвали тогава!!! Тротинетка с дъждобран и раница върши абсолютно същата работа, че и е още по евтина! Нема се плашиш, като немаш 100 бона за кола, тротинетки бол! Може и известен да станеш ако си смениш пола и караш с 120 на магистрала! С тая от снимката, 120 едва ли ще можеш да вдигнеш!
  • #13
    До 5 ( преди 1 година )
    Щом ходиш на Слънчев бряг, ясно колко ти е акъла! През почивката кола не три трябва, нали! Хотела - бара - плажа - шмъркаш - пиеш - ти си!! После се мъчиш да сипеш акъл дето го нямаш! Само заради тебе хората ще ходят пропорционално по дестинации и дни! Днес от софия тръгват 200, в Слънчев браг ги чакат 200 та да си тръгнат със споделените коли! Вариант да ти се наложи да тръгнеш ден по рано или по късно няма!Да не объркаме сметките! Ходи шмръкни една магистралка да ти просветне малко!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако му сложат 1.9 TDI все ще се намерят клиенти. Иначе няма шанс.
  • #11
    До 5 ( преди 1 година )
    И по празници и около училищни ваканции трябва да си резервираш кола с 3-4 месеца предизвестие. А за цените в подобни моменти въобще да не говорим.
  • #10
    q ( преди 1 година )
    Чичо Го-чо си иска 35 годишното BMW пред блока и това е. Може да всеме и една 20 годишна Ц класа, да не си мислят че е беден. И тя пред блока. Той не че ходи другаде освен до работа и до село, ама авторитета трябва да се поддържа. Всъщност това е страхотно автомобилче за града, вечерта в асансьора и сутрин заредена батерия. Ако щофираш по 20-30 км дневно има и за топло и студено.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Е кой че се набуха с 10 бона в евро само за градска калинка безсмислена работа
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    #7 ще мине достатъчно за градско каране, споко
  • #7
    смех ( преди 1 година )
    С тия 5квтч ще мине 150км утре по пладне
  • #6
    ТТТ ( преди 1 година )
    7500 евро!? В Джъмбо са по 180-200 лева. Ония ден взех на детето.
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Две такива коли в семейството ще са достатъчни за градско шофиране, а за дълги пътувания си има споделени автомобили. Качваш се в софия и го оставяш в слънчев бряг на някой друг да се прибере с него до софия или пловдив. Доста по-смислено отколкото да имате два-три 40-годишни 5-метрови премиум автомобила пред блока, които да се чудите къде да паркирате както пред блока така и на морето и за паркинг да платите повече отколкото за гориво.
fallback
Последни