Има безброй начини за персонализиране на превозно средство, но малко от поджанровете в индустрията са толкова зрелищни, колкото този на хот родовете. Проследявайки корените до 20-те години на миналия век те не приличат на нищо друго в автомобилната индустрия. И това би накарало човек да повярва, че са много ценни, но всъщност не е точно така, пише Autoevolution.
Хот род (Hot Rod) са част от американската автомобилна действителност – брутално бързи, много шумни и категорично не са скучни. Те са специална част от историята на автомобилостроенето и тунинга с монтираните V8 двигатели.
Поради своята нишова природа обаче хот родовете не са толкова търсени. Разбира се, хората харесват екстремния им външен вид, атмосферата от старата школа, която създават и рева на модерни V8, които през повечето време са напълно видими в предната част на всяка конструкция.
Но пътят от харесването до харченето на огромни суми пари за такъв автомобил е дълъг. Колекционерите на автомобили по дефиниция са по-склонни да купуват такива, собственост на известни хора, или превозни средства, които по някакъв начин са свързани с автомобилната индустрия. Това е така, защото в повечето случаи ще ги препродадат с печалба.
Без значение колко екстремен и атрактивен е хотродът, шансовете да се направят пари от него многократно не е възможно. И все пак - дори знаейки, че това е факт, продажбата на Studebaker Model 54 от 1931 г. от Mecum на търг в Индианаполис този месец за само $27 500, се оказа голям шок. Не се знае колко пари са влезли в производството на този хотрод, но очевидно са било много повече от продажната цена, допълва изданието.
На снимките е бивш шоу автомобил от SEMA, който беше показан от Toyo Tire и Monster Energy на събитието в Лас Вегас още през 2008 г. Въпреки това, все още е може би един от най-готините хот родове, правени някога.
Името на новия собственик на колата не е разкрито, така че не се знае какво следва за Model 54. Вероятно отново ще се озове на пазара и единственият въпрос е дали продавачът ще рискува продажба без печалба?
Още снимки - вижте в галерията: