fallback

Над 1780 души ще съдят Renault заради дефектни двигатели

Засегнати са 14 модела, включително Megane, Captur, Clio, Duster и Qashqai

Хиляди клиенти, закупили автомобили Renault, Dacia и Nissan, ще подадат колективна жалба срещу групата Renault-Nissan пред наказателния съд в Нантер (Франция) на 5 юни, заяви представителят на жалбоподателите Кристоф Легевакес пред Franceinfo, потвърждавайки информацията на вестник Le Parisien.

 

 

Причината за предстоящата колективна битка в съда са претенции на собственици, че двигателите на техните коли са дефектни и не са удовлетворени от преговорите с Renault за повредите. Общо 1789 ищци са предявили претенции, защото не са получили отговорите, които са очаквали от френския производител, след като са се опитали да намерят споразумение.

Според информацията недоволните клиенти се позовават на „подвеждащи търговски практики“ и дори „утежняваща измама“, тъй като са продавали автомобили, оборудвани с двигател, който може да се повреди по всяко време, без да им кажат. Както и за „заплаха на хората и застрашаване на живота на други хора“ поради технически проблеми, които понякога водят до отказ на двигателя на магистрала.

 

 

UFC-Que Choisir - асоциация за защита на потребителите, вече подчерта проблема през 2019 г., цитирайки липсата на налягане, което води до прекомерна консумация на масло при бензинови двигатели 1.2 TCe и 1.2 DIG-T, произведени между октомври 2012 г. и юни 2016 г., и  инсталирани в 14 модела - включително Mégane, Captur, Clio, Duster и Qashqai между 2012 и 2018 г.

Адвокат Легевакес допълва, че са засегнати 130 000 превозни средства във Франция и 400 000 в Европа, говорейки за „дефект в дизайна на двигателя, който предизвиква разход на масло, а това може да предизвика счупване на един или два клапана след 40 000 до 80 000 км“. Легевакес уверява, че компанията Renault е знаела за проблема още през 2015 г., което производителят отрича, и призовава за криминално разследване, което да хвърли светлина върху ситуацията.

 

 

Според адвоката проблемът като цяло „води до загуба на мощност при 130 км/час на магистралата и внезапно двигателят се поврежда, а скоростта пада до 50-60 км/ч“. А това води до „изключително тревожна за шофьора ситуация, който не разбира какво се случва с него, докато се опитва да избегне превозни средства, приближаващи се отзад“.

Според производителя 93% от идентифицираните клиентски случаи са се възползвали от обслужване. От Renault Group казват още, че превозното средство остава безопасно и отговаря на разпоредбите и, че системите за безопасност остават налични и активни, за да защитят пътниците.  

 

 

fallback
  • #37
    Виктор Лазаров ( преди 1 година )
    Има си отколешно правило - не купувай автомобили от две страни, в които съответно правят минети и спагети....
  • #36
    Милен ( преди 1 година )
    Гледам, че пак се е напълнило с разбирачи. Този дефект е добре известен сред собствениците на ранните 1.2DiG-T. 2015 се колебаех между него и един дизел, пак Рено... 8г по-късно дизелът не е мръднал. Очевидно в случая бензинът е бил кофти избор.
  • #35
    Пламен ( преди 1 година )
    Пълни лъжи!!!
  • #34
    Луи ( преди 1 година )
    някой много го е яд на рено, но в съотношение цена качество няма стигане, вероятно за това са тези писания
  • #33
    Еми ( преди 1 година )
    Дизелът не става за тротонетки! Пръц!!
  • #32
    Еми ( преди 1 година )
    Дизела е за работни машини(танкове,кораби,трактори),за нормално МПС е неуместно гориво :)
  • #31
    Ацо ( преди 1 година )
    Тука се говори за конкретни бензинови двигатели,ама гламарите плещят дизел,та дизел аман от "специалисти"!!!
  • #30
    Закривай! ( преди 1 година )
    Бандустантските *** рено!!
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизела е баклучава технология на такова дори кучето си не качвам
  • #28
    До 26 ( преди 1 година )
    Колега, ще имаш да вземаш относно чувствителността на дизелите. Между дизеловото гориво тук и в Западна Европа няма нещо общо! Качеството тук е потресаващо ниско - и ефектът далеч не е само по-висок разход! Всякакви *** има вътре. Не с.учайно купен и каран в Германия дизел на по 200+ хил.км. си е в отлично състояние (естествено ако не го пържиш на всеки светофар).
fallback
Последни