IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model S Plaid постави нов световен рекорд на четвърт миля

Електрическият седан постигна 8,73 секунди и разви 254 км/ч (ВИДЕО)

Когато Tesla Model S Plaid се появи на пазара, мнозина приеха с недоверие обявените от производителя характеристики. Електромобилът обаче започна да чупи един след друг различни рекорди, като последният беше постигнат само преди дни. Седанът се изстреля на 1/4-миля (402 метра) за 8,73 секунди, като на финала разви скорост от 254 км/ч.


Tesla Model S Plaid


При представянето на модела от Tesla обявиха, че това ще бъде най-бързо ускоряващият пътнически автомобил на света, като ще вдига 60 мили в час от място за 1,99 секунди. За да се постигне това, разбира се, е нужна идеално обработена писта и перфектни условия. Освен това беше посочено, че Model S Plaid ще се справя със спринта на 1/4-миля за 9,23 секунди при скорост от 249,5 км/ч на финала.

От тогава седанът непрекъснато подобрява представянето си. Той е оборудван с три електромотора за съвкупна мощност от 1020 к.с., позволяващи развиване на максимална скорост от 322 км/ч. Тя обаче е ограничена по софтуерен път от съображение за безопасност, тъй като колата е доста тежка.



Новият световен рекорд на 1/4-миля беше поставен на пистата за драгстери в Нейпървил от тима на Tesla Plaid Racing. Предварително механиците се бяха потрудили сериозно, за да намалят теглото с близо 320 кг. Така седанът успя да постигне първо 8,77 секунди, а след това и 8,73 секунди.

За сравнение, електрическата хиперкола Rimac Nevera, струваща 2 млн долара, само преди дни също постави световен рекорд на 1/4-миля – 8,23 секунди. Това обаче не е пътнически автомобил, който ще се предлага в масово производство. Затова и постижението на Model S Plaid е наистина забележително.


0 от 500
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно празни приказки и кухи теории и никакъв реален разход литри на 100 км. Аз ти дадох два конкретни примера от реални пътувания по един и същ маршрут както за времето за пътуване така и разходът на енергия, като съвсем коректно съм сравнил ябълки с ябълки с ясни и конкретни цифри и факти, а не с празнословене, кухи теории и никаква конкретика за да се опитваш да налагаш ВЯРАТА си, КАТО НЯКОЙ СЕКТАНТ.
  • #28
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 27 ( преди 1 година )
    Няма празни приказки показвам в коментара ми чрез ешементарни математически операции на две числа че Вайпърският двг е по ефективен от Вейронският.А ти се разправяш с някакъв друг по друга тема към която аз нямам нищо общо.
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Пак празни приказки и оправдания и никакви реални примери. Покажи го този бензинов автомобил с 1000 коня който ще измине 1000 км почти два пъти по-бързо от маломощен градски автомобил и ще изхарчи по-малко гориво, защото е добре проектиран? Дай ми конкретен пример със серийни автомобили които могат да бъдат сравнени?
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До долният ( преди 1 година )
    Защото вейрона е зле проектиран въпреки претенциите на германците и Пиех.Попринцип такава мощност може да се извади от двойно по малко цилиндри и от двойно по малко турбокомпресори отколкото с вейрона друго ядче казано от 8 цилиндъра и 2 турбота с двойно по голям диаметър на турбото.Двигатрлят на един Вайпър например има много по добри показатели от немските самохвалковци.От 8.4 10 цилиндъра получаваш 0.84 литра на цилиндър срещу 0.5л на цилиндър при 16 цилиндровият но само 8л двг на Вейрона.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Докато при електромобилите, дори да зареждаш на най-скъпите цени от около левче за киловатчас, от преди няколко месеца ще платиш 300 лв, за да минеш 1 000 км за 14,5 часа за да престиш както пари така и време за зареждане шофирайки toyota с мощност 200 коня като бабичка. Но ако вместо това шофираш тази Тесла която е много по-голям и тежък автомобил и има мощност над 1000 коня, ще минеш същия маршрут за 9 часа с 250 лв. Дай подобен пример с ДВГ?
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Вярно е ( преди 1 година )
    Един собственик на veyron се оплакваше, че като заведе някоя мацка на скъпарски ресторант с колата, за сметката в ресторанта плаща по-малко, отколкото за бензина за да стигнат до ресторанта.
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До долният ( преди 1 година )
    Да де ама резервоара на вейрона го зареждам за 2 минути а на римъка за 10 часа
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Така и не се научихте, че няма такова нещо като пробег на електромобил с едно зареждане. Този пробег може да е от 50 до 1000 км за един и същ автомобил. Нотариално заверения, записан в книгата на рекордите на Гинес максимален пробег на Тесла модел s с два двигателя и 700 коня е 1078 км с едно зареждане и изразходени 98kWh изминати със скорост малко над 40 км в час за повече от едно денонощие. Ако запалиш един бензинов автомобил с мощност 700 коня, ще изгори резервоара за по-малко 24ч. на място
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    И откога пробегът на един автомобил се дава при максимално натоварване? По тази логика трябва да зареждаш резервоара на bugatti veyron на всеки осем минути, защото за толкова свършва при максимално натоварване.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 18 ( преди 1 година )
    Като си ги купиш и ти дадат такъв разход, ела го сподели!Аман от разказвачи по картинки! Знаеш ли кога при максимално натоварване, т.е. при всички 2000к.с. ще харчи 22 на 100!!! Вероятността това да се случи е по-малка от ти някога да си купиш Римак! А ти да си купиш Римак, е по-малко вероятно от извънземни да дойдат да копаят домати по българските села!