fallback

Toyota отново чупи рекорди по производство

Най-голям ръст се отчита в Китай, където и продажбите са най-високи

Японската компания Toyota Motor отново счупи рекорд, като през април произведе рекордните 787 800 автомобила в световен мащаб, което е с 13,8% повече от същия месец на миналата година. Успехът се отдава на края на пандемията от коронавирус и намаляването на недостига на микрочипове, съобщава Japan Times.

 

 

Наскоро компанията и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino отчетоха друг рекорд - през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) са произведени (10,73 милиона) и продадени (10,56 милиона) превозни средства по целия свят, което е рекорд за цялото съществуване на групата. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Производството извън Япония се е увеличило с 14,7% до 514 738 превозни средства - също рекордно високо за април, като особено много е в Китай, където е нараснало с 51,9% след премахването на карантинните ограничения в Шанхай. В Северна Америка и Европа производството също се е увеличило.

 

 

Обемите на сглобяване на японския пазар са се покачили с 12,2% до 273 062 автомобила. За текущата фискална година, която приключва през март 2024 г., Toyota възнамерява да произведе под марките Toyota и Lexus 10,1 милиона автомобила и да продаде 10,4 милиона.

Глобалните продажби през април се повишиха с 4,9% до 800 863 единици поради силния интерес в Япония, където се наблюдава увеличение от 21,5% до 125 326 автомобила. Продажбите в чужбина нараснаха с 2,3% до 675 537 единици, тъй като силното търсене в Китай (46,3% увеличение, 162 554 коли) компенсира спада на други пазари, включително Европа и Северна Америка.

 

 

Продажбите на хибриди, като новия Prius в Япония, отчетоха силен скок от 59,2% на годишна база при 125 326 автомобила, продадени на вътрешния пазар миналия месец и изпреварвайки ръста от 21,5% в общите вътрешни продажби на автомобили.

Toyota отчете по-добри, но не драстично, задгранични продажби на електрически превозни средства през април - 8584 по целия свят, включително Lexus, като делът им за първи път надхвърля 1% от общите продажби. Общият брой продадени електромобили през първите четири месеца на годината (26 057) надвиши нивото от миналата (24 466).

 

 

fallback
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    Това е физически невъзможно, защото с бензинов автомобил същият маршрут беше изминат за осем часа и половина, като беше поддържано същото темпо като електромобилите и разходът се беше качил на 11 на 100. Също така, спирането за зареждане беше включено във времето за пътуване, въпреки че през това време обядваха, но за бензиновия автомобил спирането за хранене, както и времето за почивка беше изключено от времето за шофиране и на практика бензиновия стигна за над 10 часа, но ги писаха 8,5 часа.
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Тойота/Лексус предлага 10 години или 1 000 000 км гаранция на батерията а Тесла 8 години или 192 000 км според мен това пропускаш
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако при тези рекордни продажби и производство, toyota срещат проблем с рентабилността, какво ли ще се случи когато продажбите започнат да намаляват и изгубят икономиите от мащаба?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5: Въпросът е кой е лудия да минава по 1000 км с електромобил, при положение че с хибрид на Тойота/Лексус ще ги вземе за 8 часа, без да му се налага да спира 6 пъти. Освен това, след 20 години хибридът на Тойота пак ще го направи, докато Теслата отдавна ще е рециклирана.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    "Toyota отчете по-добри, но не драстично, задгранични продажби на електрически превозни средства през април - 8584 по целия свят, включително Lexus" е кой ще е този лудия който ще избере да си купи електрическа toyota, с която най-бързо може да измине 1000 км за 14 часа и 20 минути с 300 киловатчаса, ако за същите пари може да си купи тесла модел 3, която е значително по-пъргава, бърза и мощна и минава същия маршрут за 9 часа и 20 минути 50% по икономично с 200кWh.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Те даже не ги лъжат и дори шефовете на toyota казват че производството тази година ще се увеличи, но продажбите ще паднат, но антиелектриците които са равносилно на жълтофили, както ги наричаш, гледат жирафа заедно с вуте в зоологическата градина цъкат език и казват е пък такова животно нема. За тях производство и продажби са едно и също нещо и не могат да разберат, че като влезе в сила евро 7 и е по изгодно да се купуват електромобили, производствения капацитет ще е същият, но не и продажбите.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    ЖълтоFилче, знаем, че по далеч от носа си не виждаш. Миналата година по това време Тойотка си беше затворила заводите и почти не произвеждаше. Навакса, каквото навакса, през второто тримесечие. Така че това е фиктивен растеж, но те няма да пропуснат да изманипулират плиткоумни като теб, които четат само заглавието и от икономика и финанси разбират точно толкова, колкото от истински коли.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесларчо-вагонетски, кажи кога Тойота ще фалират! Всяка година правиш прогнози, че следващите години фалират, а те напук на прогнозите ти увеличават производството. Кажи кога, за да знаем, че така се мъчим в незнанието си и очакваме всеки момент да се сринат. Абе ти да не си онзи дето вървял след пръча и чакал топките му да паднат, защото се клатят. Ти си, няма кой друг да е!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Производството на Тойота щяло да пада, според *** лизатора теслар.
fallback
Последни