fallback

Toyota отново чупи рекорди по производство

Най-голям ръст се отчита в Китай, където и продажбите са най-високи

Японската компания Toyota Motor отново счупи рекорд, като през април произведе рекордните 787 800 автомобила в световен мащаб, което е с 13,8% повече от същия месец на миналата година. Успехът се отдава на края на пандемията от коронавирус и намаляването на недостига на микрочипове, съобщава Japan Times.

 

 

Наскоро компанията и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino отчетоха друг рекорд - през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) са произведени (10,73 милиона) и продадени (10,56 милиона) превозни средства по целия свят, което е рекорд за цялото съществуване на групата. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Производството извън Япония се е увеличило с 14,7% до 514 738 превозни средства - също рекордно високо за април, като особено много е в Китай, където е нараснало с 51,9% след премахването на карантинните ограничения в Шанхай. В Северна Америка и Европа производството също се е увеличило.

 

 

Обемите на сглобяване на японския пазар са се покачили с 12,2% до 273 062 автомобила. За текущата фискална година, която приключва през март 2024 г., Toyota възнамерява да произведе под марките Toyota и Lexus 10,1 милиона автомобила и да продаде 10,4 милиона.

Глобалните продажби през април се повишиха с 4,9% до 800 863 единици поради силния интерес в Япония, където се наблюдава увеличение от 21,5% до 125 326 автомобила. Продажбите в чужбина нараснаха с 2,3% до 675 537 единици, тъй като силното търсене в Китай (46,3% увеличение, 162 554 коли) компенсира спада на други пазари, включително Европа и Северна Америка.

 

 

Продажбите на хибриди, като новия Prius в Япония, отчетоха силен скок от 59,2% на годишна база при 125 326 автомобила, продадени на вътрешния пазар миналия месец и изпреварвайки ръста от 21,5% в общите вътрешни продажби на автомобили.

Toyota отчете по-добри, но не драстично, задгранични продажби на електрически превозни средства през април - 8584 по целия свят, включително Lexus, като делът им за първи път надхвърля 1% от общите продажби. Общият брой продадени електромобили през първите четири месеца на годината (26 057) надвиши нивото от миналата (24 466).

 

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Вместо да фалира, Тойота продава все повече! Прогнозите на множество "експерти" от този форум са твърде далеч от истината!
  • #18
    До 10 ( преди 1 година )
    "Консервативните настройки по зареждането са именно за да се запази батерията за дълго време. Репутацията на Тойота е базирана на дълготрайната надеждност" Сега чак разбрах философията на toyota. За да не се скапва батерията, автомобилът не трябва да се шофира през половината част от годината, за да може да изкара два пъти по-дълго. Всички останали дават 5 години гаранция, а toyota дава 10 години гаранция по половин година шофиране което отново са пет години, но звучи по-добре.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам един единствен въпрос към феновете на toyota. Ако е ваш много близък роднина и или приятел твърдо е решил да си купи електромобил и не иска да погледне други към хибрид, бихте ли му препоръчали да си купи електромобила на toyota? Моля пръцльо, каскета и другите именни и безименни фенове да отговорят задължително на този въпрос?
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Аз коментирам само числата дадени от шефовете на toyota, които казват че продажбите падат. А ти какво коментираш? Шефовете на toyota лъжат ли и ти разбираш повече от тях, така ли? Сляпата ВЯРА, която отрича очевидни факти включително пред клетката на жирафа и казва че жираф е невъзможно да съществува, никога не са били приемлив аргумент за мен, така че следващия път пробвай с някоя цифра факт или събитие, а не само със сляпа ВЯРА. Иначе си най-обикновен сектант, който никой не приема сериозно.
  • #15
    До пръдливия ( преди 1 година )
    А прочете ли каква е била причината или пак чете само заглавието? Причината е била повреда в самия автомобил, която засяга единствено и само него, а не е било производствен дефект който засяга 100% от произведените автомобили като при toyota. Абсолютно всички милиони тесли по същото време са могли да зареждат, за разлика от toyota при които единствената препоръка е била да изчакат пролетта, за да се стопли времето.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    В статията за производството на най-големия автопроизводител, фенчетата на недоразуменията от Тесла отново словоблудстват. Толкова сериозни комплекси ли са ви насадили Тойота?
  • #13
    До пръдливия ( преди 1 година )
    Ти вярваш ли си на глупостите, които пишеш? Смяташ ли че наистина са падали колелата на toyota и са им трябвали 7 месеца да проектират нови болтове за да решат проблема, като през това време забраниха на собствениците да ги карат или избегнаха много по-голям скандал, че дори и да искат не могат да ги карат през зимата и изчакаха пролетта за да "сменят болтовете"
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Настройките на батерията да не се зарежда въобще при отрицателни температури не са от предпазливост, а от некадървност. Тесла също знае, че батериите не харесват бързо зареждане при отрицателни температури, но не са забранили на собствениците да се движат зимата, а са предвидили предварителен подгрев на батерията, за да е загряла докато стигнеш до зарядната станция и да се възползваш от пълната мощност на зареждане независимо от температурата. От toyota препоръчват изчакване на пролетта.
  • #11
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 10: Хех, Тойота произвеждат електрокари от 60 години, а хибриди от 25, но наш тесльо разбира по-добре от тях от батерии, ха-ха-ха! Консервативните настройки по зареждането са именно за да се запази батерията за дълго време. Репутацията на Тойота е базирана на дълготрайната надеждност, не като на Тесла и немците на краткосрочна хвалипръцковщина.
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    Ти сигурен ли си, че предлагат на онова електрическо недоразумение на toyota, което дори не може да зарежда при нулеви температури 1 милион километра гаранция? Това е абсурдно. Аз мога да ти дам гаранция, че след 300 хиляди километра за нищо няма да стават, предвид софтуерните възможности на инженерите на toyota, които са ключови за дълголетието на батерията. Те не могат да я накарат въобще да зарежда, а ти ми говориш за дълголетие и осигуряване на перфектен работен режим на клетките.
fallback
Последни