fallback

Toyota отново чупи рекорди по производство

Най-голям ръст се отчита в Китай, където и продажбите са най-високи

Японската компания Toyota Motor отново счупи рекорд, като през април произведе рекордните 787 800 автомобила в световен мащаб, което е с 13,8% повече от същия месец на миналата година. Успехът се отдава на края на пандемията от коронавирус и намаляването на недостига на микрочипове, съобщава Japan Times.

 

 

Наскоро компанията и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino отчетоха друг рекорд - през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) са произведени (10,73 милиона) и продадени (10,56 милиона) превозни средства по целия свят, което е рекорд за цялото съществуване на групата. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Производството извън Япония се е увеличило с 14,7% до 514 738 превозни средства - също рекордно високо за април, като особено много е в Китай, където е нараснало с 51,9% след премахването на карантинните ограничения в Шанхай. В Северна Америка и Европа производството също се е увеличило.

 

 

Обемите на сглобяване на японския пазар са се покачили с 12,2% до 273 062 автомобила. За текущата фискална година, която приключва през март 2024 г., Toyota възнамерява да произведе под марките Toyota и Lexus 10,1 милиона автомобила и да продаде 10,4 милиона.

Глобалните продажби през април се повишиха с 4,9% до 800 863 единици поради силния интерес в Япония, където се наблюдава увеличение от 21,5% до 125 326 автомобила. Продажбите в чужбина нараснаха с 2,3% до 675 537 единици, тъй като силното търсене в Китай (46,3% увеличение, 162 554 коли) компенсира спада на други пазари, включително Европа и Северна Америка.

 

 

Продажбите на хибриди, като новия Prius в Япония, отчетоха силен скок от 59,2% на годишна база при 125 326 автомобила, продадени на вътрешния пазар миналия месец и изпреварвайки ръста от 21,5% в общите вътрешни продажби на автомобили.

Toyota отчете по-добри, но не драстично, задгранични продажби на електрически превозни средства през април - 8584 по целия свят, включително Lexus, като делът им за първи път надхвърля 1% от общите продажби. Общият брой продадени електромобили през първите четири месеца на годината (26 057) надвиши нивото от миналата (24 466).

 

 

fallback
  • #29
    До пръдливия ( преди 1 година )
    Ето това са плановете на тесла, които публикувам вече за стотен път. Сам си избери кога продажбите на toyota ще паднат до там че Тесла да ги изпревари. Аз залагам на 2028 2029 година, а ти? 201550000201675000201711250020181687502019253125202037968820215695312022854297202312814452024192216820252883252202643248782027648731720289730975202914596463203021894695
  • #28
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Това от тесла ти го казаха още през 2014 година когато си поставиха за цел да увеличават продажбите с 50% годишно, докато стигнат крайната си цел от 20 милиона продажби през 2030 година. Вече осма година не можеш ли да сметнеш кога тесла ще достигне 10 милиона продажби по този план та продължаваш да задаваш въпроса? Освен че си функционално неграмотен и не можеш да разбереш написаното очевидно си и по принцип неграмотен който е съвсем различно и още по-зле.
  • #27
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 24: Тесличко, дай прогноза коя година да очакваме Тесла да задмине Тойота по продажби? Да се посмеем малко, не за друго.
  • #26
    До 25 ( преди 1 година )
    Очевидно и ти както антиелектриците, не си схванал новината. Наред с хвалението колко много са произвели, всъщност си признават че за тази година възнамеряват да продадат така и да произведат по-малко бройки отколкото миналата година. Ясно се вижда че миналата година са произвели 200 000 повече бройки отколкото са успели да продадат. Тази година щели да произведат по-малко бройки, за да успеят да продадат и останалите от миналата година. Това показват числата, въпреки хвалбите в заглавието!
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно е да възнамерява, друго е да го стори. Продажбите на 2 от 3-те най-големи пазара спадат органично, просто защото хората не искат повече пушещи псевдовкологични коли. В Китай растат, но в тунела не си вижда дългосрочна тенденция това да се случва, защото този пазар преминава най-бързо към електромобили. Най-вероятно причината е, че партията разреши продажбата на залежалите бройки, които не отговаряха на новия екостандарт и бяха блокирани, т.е. ще е МНОГО краткотраен ефект.
  • #24
    До 14 ( преди 1 година )
    "В статията за производството на най-големия автопроизводител, фенчетата на недоразуменията от Тесла отново словоблудстват. Толкова сериозни комплекси ли са ви насадили Тойота?" Какви комплекси те гонят, след като никой не отрича че toyota е най-големият автомобилен производител на света. В момента просто си сверяваме часовника, дали сме познали, че ако продължава по този начин, настоящия най-голям производител на автомобили, ще последва съдбата на бившия е най-голям за телефони Нокиа
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    За текущата фискална година, която приключва през март 2024 г., Toyota ВЪЗНАМЕРЯВА да ПРОИЗВЕДЕ под марките Toyota и Lexus 10,1 милиона автомобила и да ПРОДАДЕ 10,4 милиона.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) са ПРОИЗВЕДЕНИ (10,73 милиона) и ПРОДАДЕНИ (10,56 милиона) превозни средства по целия свят, което е рекорд за цялото съществуване на групата.
  • #21
    до 19 ( преди 1 година )
    Така е, колега. А сега, след като се поуспокоиш, ще ни кажеш ли дали правиш разлика между производство и продажби?
  • #20
    До 19 ( преди 1 година )
    Кой кога и къде някога някъде е говорил, че toyota ще фалира? Единствените коментари са били, че след като влезе евро 7 и цените на електромобилите се изравнят с тези на ДВГ, клиентите много рязко ще се откажат от ДВГ и ще преминат на електромобили, а toyota няма да има какво да им предложи нито като разнообразие, нито като количество. На практика toyota и към момента е във фалит по някои критерии, защото има над 200 милиарда дългове, като дори лихвите не си плаща и увеличава дълговете.
fallback
Последни