fallback

Toyota отново чупи рекорди по производство

Най-голям ръст се отчита в Китай, където и продажбите са най-високи

Японската компания Toyota Motor отново счупи рекорд, като през април произведе рекордните 787 800 автомобила в световен мащаб, което е с 13,8% повече от същия месец на миналата година. Успехът се отдава на края на пандемията от коронавирус и намаляването на недостига на микрочипове, съобщава Japan Times.

 

 

Наскоро компанията и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino отчетоха друг рекорд - през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) са произведени (10,73 милиона) и продадени (10,56 милиона) превозни средства по целия свят, което е рекорд за цялото съществуване на групата. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Производството извън Япония се е увеличило с 14,7% до 514 738 превозни средства - също рекордно високо за април, като особено много е в Китай, където е нараснало с 51,9% след премахването на карантинните ограничения в Шанхай. В Северна Америка и Европа производството също се е увеличило.

 

 

Обемите на сглобяване на японския пазар са се покачили с 12,2% до 273 062 автомобила. За текущата фискална година, която приключва през март 2024 г., Toyota възнамерява да произведе под марките Toyota и Lexus 10,1 милиона автомобила и да продаде 10,4 милиона.

Глобалните продажби през април се повишиха с 4,9% до 800 863 единици поради силния интерес в Япония, където се наблюдава увеличение от 21,5% до 125 326 автомобила. Продажбите в чужбина нараснаха с 2,3% до 675 537 единици, тъй като силното търсене в Китай (46,3% увеличение, 162 554 коли) компенсира спада на други пазари, включително Европа и Северна Америка.

 

 

Продажбите на хибриди, като новия Prius в Япония, отчетоха силен скок от 59,2% на годишна база при 125 326 автомобила, продадени на вътрешния пазар миналия месец и изпреварвайки ръста от 21,5% в общите вътрешни продажби на автомобили.

Toyota отчете по-добри, но не драстично, задгранични продажби на електрически превозни средства през април - 8584 по целия свят, включително Lexus, като делът им за първи път надхвърля 1% от общите продажби. Общият брой продадени електромобили през първите четири месеца на годината (26 057) надвиши нивото от миналата (24 466).

 

 

fallback
  • #39
    До 38 ( преди 1 година )
    И какво от написаното не е вярно? Да съм казал нещо лошо за японските автомобили с ДВГ или хибридите? Нещо не ти харесва, че ги хваля ли? Нямам ли право на мнение, което може и да е грешно по отношение на бъдещето на японската автомобилна промишленост? Времето ще покаже дали съм бил прав. Нещо лошо да съм казал за миналото и настоящето и? Единственото за което се подигравам е опита за електромобил на Субару, на който Тойота си сложи емблемата и се изложи. Не си ли съгласен? Би ли го препоръчал?
  • #38
    до#37 ( преди 1 година )
    Ако бях специалист с или без кавички, нямаше да кисна по цял ден тук и да се правя на умник. Не се ли усещаш, че ставаш смешен? Когато стане въпрос за нещо японско или особено за Тойота се сцепваш от писане на глупости. Това, ако не е някакво психично заболяване, здраве му кажи.
  • #37
    До 36 ( преди 1 година )
    А ти като си толкова голям специалист без кавички по японско автомобилостроене, ще обясниш ли как Тесла толкова години работеше на загуба и трупаше дългове, въпреки че от повече от 10 години увеличава производството си с 50% годишно, построила е 40 000 бързи зарядни станции, разработи собствени батерии и построи заводи за тяхното производство, разработи съвсем нови технологии за производство на автомобили както и софтуер за тях, но вече си изплати дълговете, а toyota има 250 милиарда дългове?
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    "Специалиста" по японското автомобилостроене е тук щом има толкова коментари. Без да ги чета съм сигурен, че поне 80% са негови и обяснява, как Тойота не могат да правят автомобили, а само Тесла и немците могат.
  • #35
    29 До пръцльо ( преди 1 година )
    "До 29: Хо-хо-хо, е що така отбой в предсказанията, чак пък 2029.. "ами сигурно целта е за 2029 защото съм реалист и когато говоря за бъдещето на електромобилите не си го представям че ще стане като вас, които продължавате да питате ако утре в българия има 3 милиона електромобила къде ще ги зареждаме като още няма зарядни станции. Ами не няма да стане от днес за утре. Трябва си време. Хайде сега ти кажи, щом е невъзможно, през коя година Тесла ще изостане от плана, засега го изпреварва?
  • #34
    До 32 ( преди 1 година )
    Ами избрал си грешната марка. За тесла се чака по месец-два
  • #33
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Ами сигурно още през 2014 година са преценили че повече от 20 милиона няма да могат да продадат и затова са осигурили батерии само за толкова за 2030 година. В прав текст преди няколко години заявиха на абсолютно всички автомобилни компании в очите, че ако те не искат да произвеждат електромобили за да задоволят търсенето на клиентите, от тесла ще се погрижат да не остане никой без електромобил и изборът си е техен. Toyota тогава се смееше и обясняваше че това е невъзможно, но сега не мисли така
  • #32
    Тойота ( преди 1 година )
    До 26.Затова ли чакам поръчаната Корола вече близо година?
  • #31
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 29: Хо-хо-хо, е що така отбой в предсказанията, чак пък 2029.. Следвайки същата титанична логика, 2032 да очакваме 50 милиона, а през 2035 - 166 милиона, или? А, забравих, дотогава Илонката планира да произведжа Тесла ботовете в големи мащаби и те ще му купуват електромобилите! И литий ще копат в мините, ха-ха-ха!
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам долу стана мазало с числата, защото сайта махна интервалите, както и новите редове. Дано да се оправиш, ако не смятай си сам
fallback
Последни