fallback

Израелци счупиха световен рекорд с 1924.6 км само на ток

Постижението е направено с плъг-ин хибрид Toyota RAV4 на път с вградено безжично зареждане

Израелската стартираща компания Electreon твърди, че е поставила световен рекорд за най-дълго електрическо пътуване, извършено без зареждане. Шофьори (55 на брой) са управлявали модифицирана Toyota RAV4 PHEV на затворена 200-метрова писта с овална форма, включваща технология на компанията, която ще позволи на електрифицираните превозни средства да се зареждат, докато се движат. Според информацията за над 100 часа превозното средство е изминало 1924,56 км само на електричество, съобщи Сarscoops.

 

 

Electreon се описва като водещ разработчик и доставчик на решения за безжично зареждане за електромобили, като фирмата е създала собствена технология за индуктивно зареждане, която работи при движение на превозното средство и когато е неподвижно.

Плъгин хибридът (рlug-in hybrid) Toyota RAV4 е имал само 18 кВт/ч батерия, като не е бил зареден с гориво или презареждан, освен от пътя, който е бил оборудван с технологията за безжично зареждане.

 

 

Ако изборът на plug-in хибрид с 18 кВт/ч батерия изглежда странен, има няколко причини за решението, допълва изданието. Първо - едно от основните предимства на зареждането по такива пътища е, че те намаляват изискванията за размера на батерията, което означава, че дори превозно средство със скромен пробег може да пътува на дълги разстояния по магистрали, оборудвани с тази технология.

Electreon подписа споразумение с Toyota и DENSO през март. Заедно планират да разработят технология за безжично зареждане за нови превозни средства, както и комплект за следпродажбено обслужване, който да позволи на по-старите превозни средства да използват пътища за зареждане.

 

 

„Това партньорство ще направи безжичното зареждане достъпно за разнообразен и широк кръг от шофьори и ще демонстрира многото предимства като рентабилно и чисто решение за зареждане на електромобили“, каза Орен Езер, главен изпълнителен директор на Electreon по това време.

Toyota и DENSO обаче далеч не са единствените партньори на Electreon. Компанията обяви пилотни проекти за своите технологии в Швеция, Франция и Белгия, съобщава The Times of Israel. Освен това има сделка за 3,2 милиона евро за експлоатация на електрически обществени автобуси в Германия, която беше обявена през декември 2022 г.

 

 

fallback
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Повтарям си тезата, че зареждането в движение е абсолютно безсмислено. Класическото зареждане, докато автомобила е паркиран е много по-логичният избор и ако искат да премахнат неудобството на боравенето с кабели е много по-логично да направят безжично зареждане на паркоместата, защото тези 3 kW мощност не са достатъчни за поддържане на скорости над 20 км/ч, но ще са абсолютно достатъчни ако за деветте часа стандартен работен ден се зареждат 27kWh достатъчни за 150км, което са 40 000км/год
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    Рав 4 зареждаем хибрид е от най-неефективните на ток коли вероятно и за това са го избрали като пример, ако беше Тесла 3, Приус плъг-ин или Пежо 208 със сигурност би трябвало да може да направи 40 км/ч средна скорост а то е ясно, че класическото зареждане пак ще е нужно но значително по-малко за града понякога изобщо зависи какво и как го караш
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    "Electreon подписа споразумение с Toyota и DENSO през март. Заедно планират да разработят технология за безжично зареждане за нови превозни средства, както и комплект за следпродажбено обслужване, който да позволи на по-старите превозни средства да използват пътища за зареждане."Водород, хибриди, а сега и това. Японците са такива коне с капаци, че все се занимават с технологии, които водят в задънена улица.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Сещам се за един виц от преди 20-30 години. Идеята беше нещо от рода : явява се някакъв в БАН и заявява - господа професори измислил съм метод как да пропътуваме София - Париж само на ток. - Браво, кажете, какво ви е необходимо, за да внедрим идеята ви? - 2364км кабел....
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно безсмислена технология. Тесла модел s с два двигателя с обща мощност 700 коня и 2,5 т тегло измина 1028км с едно зареждане и 98kWh енергия за 26 часа. Това означава, че се е движила с 40км/ч и мощност 3,77kW. А тези са се движили с 20 км в час, което означава, че зарядното не може да им осигури дори и kW мощност за да поддържат по-висока скорост. За да има смисъл, трябва да има и зареждане на батерията, а то не може дори да поддържа движение с нормална скорост
  • #6
    До долният ( преди 1 година )
    Да и кат се подредат у колона по шосето ще ти е по бързо пеш да ходиш отколкото в тая гей редичка
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Всичко зависи колко ще струва а ако могат да се зареждат и коли и автобуси и по-висока цена ще е изгодна защото ще се пести от нужда от зарядни и време за тъпсенето им. По тролейната линия минава по 1 тролей на 10 минути а по натоварени улици минават постоянно коли и автобуси тоест има потенциал ползването да е безкрайно по-голямо от ползването на тролейбусните жици
  • #4
    До долният ( преди 1 година )
    Ти си много зле щом не виждаш приликата че и двете се движат по затворен маршрут
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Много си зле ако не правиш разлика между безжично зареждане на кола и тролейбус
  • #2
    Чифутоизмамник ( преди 1 година )
    Тролейбусите отдавна са изобретени
fallback
Последни