IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени измислиха нов начин за зареждане на електромобили

Процесът се извършва по време на движение при скорост до 110 км/ч

Електрическите автомобили уверено стъпиха на пазара, като взимат дела на традиционните коли с ДВГ. Заедно с много плюсове, те имат и доста значителен минус - дълго време за зареждане. Учени обаче са намерили начин да поправят този дефект. Те са разработили безжична система за зареждане на базата на магнетизъм, която ще презарежда електрическите автомобили по време на движение.


Зареждане


За първи път за тази разработка се заговори преди около три години. Тя беше представена от инженера по електроника от Станфордския университет Шенхуей Фан и аспиранта Сид Асаварорарит. Технологията обаче беше твърде "сурова" и беше невъзможно да се използва извън стените на лабораторията. Идеята изглеждаше многообещаваща, затова в нейното доработване се включиха и други учени от университета.

Същността на технологията се състои в това, че безжични зарядни устройства предават електричество, създавайки магнитно поле, което осцилира с определена честота и създава резонансна вибрация в магнитните бобини на приемната джаджа. Плановете са такива устройства да бъдат изградени в бъдеще по пътищата и при движение по тях електрическите превозни средства автоматично ще могат да се зареждат.

По безжичната мрежа ще се предават до 10 вата електроенергия, необходими за зареждане на електромобила. В резултат на това колата ще може да компенсира загубената енергия за няколко милисекунди при скорост до 110 км/ч. Единственият ограничаващ фактор е способността на батерията да поеме цялата мощност толкова бързо. Според учените подобна система не причинява никаква вреда на хората.

Разбира се, да се каже, че такова безжично зареждане на електрически превозни средства ще се реализира утре или след година би било глупаво. Най-вероятно за прилагането му ще са необходими няколко десетилетия. Междувременно тази технология ще бъде тествана на роботизирани автомобили и дронове, които се използват в складове и производствени обекти.

0 от 500