IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Австралийци с огромен пробив за електромобилите

Литиево-сeрни батерии ще осигуряват пробег от 2000 километра

Австралийската компания Brighsun New Energy обяви готовност да започне промишлени изпитания на литиево-серни батерии, чието разработване извършва през последните осем години. Плътността на акумулиране на енергията в такива батерии надвишава стандартите на литиево-йонните с пет до осем пъти. Това ще позволи създаването на електрически превозни средства, които ще могат да изминат 2000 километра с едно зареждане.


Зареждане


Литиево-сярна батерия е източник на ток, в който катод, съдържащ сяра и въглерод, е отделен от електролита със специална мембрана. Доскоро един от основните недостатъци на такива батерии беше образуването на литиеви полисулфиди в процеса на работа - разтваряйки се в електролита, те повлияваха негативно на общите характеристики на батериите. В Brighsun New Energy обаче са отрили възможност да се предотврати образуването на полисулфид в серния катод и ефективно да се потисне дендритният растеж на литий в анода.

Според предварителните разчети, плътността на съхранение на енергия в тестовите образци ще 1000 вата на килограм. Независими проучвания показват, че батерията на Brighsun запазва 91 процента от първоначалния си капацитет след 1700 цикъла на презареждане с ток 2C (ток, два пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер часове; пълно зареждане/разреждане за 30 минути) и 74 процента след 1000 цикъла при ток 5C (пълно зареждане/разреждане за 12,5 минути). След активиране на катода с ток от 1С, плътността на заряда в батерията е 2103,8 ват-часа на килограм.

0 от 500
  • #14
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Оня ( преди 6 месеца )
    Много "пробиви" при батериите се публикуваха досега , а реални неща няма! Някой все си представя че ще ходи от София до Варна за 5лв , ама това няма как да стане! Истината е ,че от евтин превоз никой няма сметка, освен потребителите. А тях пък най-малко ще ги питат.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ахмед Мерчев ( преди 6 месеца )
    Моите Алиено Li-Po-Fe батерии, съчетани със супер кондензатори по Алиено технология (или както още я наричат - "извънемното"), са далеч по-добри, по-леки, по-мощни и по-бързо зареждащи се. Не напразно Алиено Арканум е най-добрият произвеждан електромобил.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Помня онези времена, само че каква е връзката? Тогава знаеш ли колко коли имаше в БГ? А колко има сега, пък и те не са спрели да се увеличават? А помниш ли едно време колко се караха? Още помня километрите опашки по бензиностанциите, защото бензинът беше евтин, но не винаги го имаше.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    до #8 и #10 я сега всички тия цифри ги умножи по 10 и виж как е работата сега лие по евтино или тогава.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    И... заплата 100 лв., земете си ги тия цени и си ги завреме не знам къде ;)
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Чора, Чора... Ако колите и пътуването бяха толкова евтини, цялата магистрала от София до Бургас, а не само до Пловдив, щеше да е плътно заета с коли, във всички ленти, влачещи се с 50 км/ч и спиращи до 0 от време на време.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Чората ( преди 7 месеца )
    Моя шестак бензин тежи 200 кг, 4-цилиндровата турбо пак бензин с чугунен блок - 225. Ако беа дизели - по 300. Та за 200 кг батерията ще има 200 кВтч капацитет и като отпадне генерация, скорости и резервоар, общото тегло ще падне, а колата ще е дзвер с 1000 км пробег и то при 130км/ч. За жълти стотинки. Ше ходим пак за бигмаци до Пловдив като през 90-те.