Австралийската компания Brighsun New Energy обяви готовност да започне промишлени изпитания на литиево-серни батерии, чието разработване извършва през последните осем години. Плътността на акумулиране на енергията в такива батерии надвишава стандартите на литиево-йонните с пет до осем пъти. Това ще позволи създаването на електрически превозни средства, които ще могат да изминат 2000 километра с едно зареждане.
Литиево-сярна батерия е източник на ток, в който катод, съдържащ сяра и въглерод, е отделен от електролита със специална мембрана. Доскоро един от основните недостатъци на такива батерии беше образуването на литиеви полисулфиди в процеса на работа - разтваряйки се в електролита, те повлияваха негативно на общите характеристики на батериите. В Brighsun New Energy обаче са отрили възможност да се предотврати образуването на полисулфид в серния катод и ефективно да се потисне дендритният растеж на литий в анода.
Според предварителните разчети, плътността на съхранение на енергия в тестовите образци ще 1000 вата на килограм. Независими проучвания показват, че батерията на Brighsun запазва 91 процента от първоначалния си капацитет след 1700 цикъла на презареждане с ток 2C (ток, два пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер часове; пълно зареждане/разреждане за 30 минути) и 74 процента след 1000 цикъла при ток 5C (пълно зареждане/разреждане за 12,5 минути). След активиране на катода с ток от 1С, плътността на заряда в батерията е 2103,8 ват-часа на килограм.