IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да удължим живота на батерията

Или шест съвета електромобилът да изкара по-дълго без проблеми

Как да удължим живота на батерията

В живота на съвременния човек все повече се появяват устройства с батерии, най-вече литиево-йонни, включително електрически автомобили. Загубата на капацитета или способността на батерията да поддържа заряда може да окаже значително влияние върху поведението ни на пътя. Все едно горивото в резервоара на колата ви с ДВГ да започне да свършва.

След проучване на препоръките относно използването на батерията и зареждането й в ръководствата на такива автомобилни производители като BMW, Chevrolet, Ford, Fiat, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Nissan и Tesla, западни експерти дадоха 6 съвета как шофьорите могат да удължат живота на литиево-йонните батерии в своите електромобили.

Батерия, съвети

На първо място, е необходимо да се сведе до минимум ефекта от високите температури при съхранение и използване на EV батерията - ако е възможно, оставете електромобила на сянка или го зареждайте така, че системата за регулиране на температурата на батерията да може да функционира чрез използване на енергийната система.

Минимизирайте излагането на ниски температури. Отново опасността се крие във факта, че при изключително ниски температури електрониката не позволява зареждане. Ако все пак свържете автомобила към мрежата, системата за контрол на температурата на батерията може да поддържа батерията в комфортно състояние. Някои електромобили автоматично стартират системата за контрол на температурата, дори без да я свързват към мрежата, докато мощността спадне до 15%.

Сведете до минимум времето за 100-процентово зареждане. Опитайте се да не губите време за зареждане всяка вечер. Ако при ежедневните ви пътувания консумирате 30% от батерията, тогава е по-добре да използвате средните 30% (например от 70 до 40%), отколкото винаги да използвате горните 30%. Интелигентните зарядни устройства в крайна сметка ще се адаптират към вашия календар, за да предвидят ежедневните нужди и съответно да приспособяват зареждането.

Батерия, съвети

Минимизирайте времето, прекарано в състояние с 0% заряд. Системите за управление на батериите обикновено изключват електромобила много преди достигане този праг. Голямата опасност е автомобилът да бъде оставен без зареждане толкова дълго време, че да може да се саморазреди до нула и да остане в това състояние за дълъг период.

Не използвайте бързо зареждане. Автомобилните производители знаят, че един от ключовете за масовото приемане на електрическите превозни средства е възможността да ги зареждате толкова бързо, колкото пълненето на резервоара за гориво, така че понякога предупреждават за необходимостта да се даде предпочитание на зареждането с постоянен ток с високо напрежение. Всъщност, бързото зареждане е подходящо за презареждане по време на редките дълги пътувания или когато неочаквано пътуване изтощава стратегическите ви 70 процента разходи за една нощ. Не го превръщайте в навик.

Опитайте се да не разреждате по-бързо от необходимото, тъй като всяко зареждане ускорява окончателната смърт на батерията на вашия автомобил. Високият разряден ток усилва промените в обема и механичните натоварвания, които те причиняват по време на разреждане.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    с други думи - чЕкайте още малко, че електрокарите не са изпипани...
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #5 уникално!... само да не струваха по 100+ бона...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Mазда ( преди 1 седмица )
    На елколелото ми навъртях 36000 км с една Li-polymer battery, на която и китаеца, от който я купих през 2013-та ми каза, че ще изкара към 10-12к км, ако я пазя?! Пък то не било баш така, щото още я имам (е, с капацитет наполовина от 15А/h в началото), ма с най-нормални грижи още си ме движи. Та, като си купите нов автомобил с ДВГ и го юркате с 5-6000 об/мин на студено, ще ви изкара 100к км преко сили и ще даде фира, примери да искаш, пазиш ли го - 500к км без проблем...
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    След последните събития най-вероятно е да минем от ДВГ на конска, или магарешка тяга
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Jojo ( преди 1 седмица )
    Само хибрид бих купил ,който да ми задоволява нуждата да отида до работа и обратно ,т.е да ми осигури Мин 30-40 км само на ток ,а извън града да ми гори 6-7 л ,перфектно
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 седмица )
    И да й трепериш, и да не й трепериш - за 8 гаранционни години пак ще си една кола напред. Разликата е, че електромобилът започва да се изплаща от ден 1, а другата почваш да я плащаш ти втори и трети път. Докато не останеш накрая излъганата камила без пари и без кола. Само че мисленето е най-тежката работа и това е причината толкова малко хора да я вършат - Хенри Форд.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 седмица )
    Това са съвети за някой, който иска да изкара 1 млн. , вместо 800 хил. км. Живейте си живота, BMS-а (battery management system) се грижи за останалото. Тва е статия как да си регулираш клапаните като имаш хидравлични такива. Батерията е консуматив. Електрическите таксита се пълнят само на бързо зарядно и ускорената деградация е до 5 процента надолу спрямо останалите. Т.е. нищо.
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всички съвети, публикувани тук, водят до един кратък извод: няма никакъв смисъл понастоящем да сменяме ДВГ-то е електрокар. Все едно да ви кажат "Купувайте си пържоли, ама те трудно се пекат, имирисват кухнята, няма скари, а ако има скари, те пекат бавно, месото вдига холестерола, забива се между зъбите, вреди на черния дроб, но вие все пак си купете пържола."
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Значи излиза да не си вземаме електричка, а хибрид, защото там няма да мислим за батерия. Колата си я зарежда когато трябва и както трябва. Това с бързото зареждане е голям проблем. Значително скъсява живота на батерията, но ако ползваш бавно зареждане от контакта ще ти трябва прекалено много време да заредиш електричката или иначе казано 1-2 дена ще зареждаш, за да можеш 1 ден примерно да караш. Нещо, тая работа не ме впечатлява. Отделно да не се зарежда при ниски или високи температури... :(