Да виждаш и да те виждат – това е едно от основните правила за безопасност на пътя. Ксеноновите светлини допринасят за тази безопасност. Те могат да бъдат монтирани и в по-стари превозни средства. Но преди да предприемете преоборудването, трябва да познавате и съответните разпоредби.
Дооборудването с ксенонови крушки е много популярно сред шофьорите навсякъде по света. Редкият газ осигурява около два и половина повече светлина от конвенционалните халогенни светлини. И това, което на теория звучи много, наистина води до голяма разлика по тъмните шосета.
Предимствата са очевидни – близката до дневната газова светлина допринася значително за безопасността на пътя. Ще забележите и значително по-ниска консумация на енергия. В допълнение, тези фарове имат много по-дълъг живот, което от своя страна помага за спестяването на разходи.
В интернет се предлагат все повече комплекти за преобразуване, които не отговарят на необходимите разпоредби. Според доставчиците, монтажът трябва да е много прост: вадите халогенна крушка от щекера, поставяте газорзреждащите източници на светлина и ксеноновиге крушки и закрепване баласта. Продавачите обаче не споменават една уловка: тази размяна е забранена.
В допълнение към предимствата има и недостатъци. Ако не можете да извършите преобразуването сами, разходите - в зависимост от типа превозно средство, което карате – може да надхвърлят 1000 евро.
Също така не трябва да подценявате разходите за поддръжка. Това трябва да се извършва от автосервиз.
Монтирането на ксенон в колата по принцип е много лесно. Истинската трудност се крие в допълнителните разпоредби.
Как да направите инсталацията?
В радиаторната решетка разхлабете двата винта с гаечен ключ осмица. Тогава двата носача се освобождават и решетката се сваля.
Сега ще видите два винта в горната част и един винт в долната част на корпуса на фара, който трябва да развиете. Старите лампи и крушките вече могат да бъдат премахнати.
Подгответе ксеноновите фарове за монтаж, като отворите задните капаци. Свържете кабелите към необходимите адаптери. В идеалния случай баластът е разположен под фаровете.
Завъртете крушките обратно на часовниковата стрелка.
След като премахнете всички кабели на халогенните фарове, свържете новите кабели в съответствие с инструкциите на производителя и инсталирайте фаровете.
Сега се нуждаете само от сервиз, където да настроите фаровете.
Решението за монтиране на ксеноновите фарове се влияе от няколко фактора. Ако преоборудвате колата си с ксенон, трябва да регистрирате новия източник на светлина при следващия технически преглед. Но само това не е достатъчно.
Съгласно Регламент 48 на ECE, трябва да преоборудвате и следните компоненти: първо, автоматично регулиране на обхвата на фаровете и второ - система за миене на фарове. В противен случай лицензът за експлоатация и застрахователното покритие могат бъдат загубени. Затова трябва да помислите два пъти за преоборудване на автомобила си изобщо.
Снимки: интернет