IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 5-годишни коли според TUV

Mazda е най-челно класираният японски производител, а дъното на класацията ще ви шокира

При драматичното поскъпване на новите автомобили напоследък все повече хора се насочват към сектора втора ръка. За парите, които днес биха ви поискали за нова малолитражка с ниско ниво на оборудване, можете да вземете 4-5-годишна кола от по-висок клас и с повечко екстри. И с основни агрегати, които все още са далеч от края на ресурса си.
   
     
Kia Rio
Kia Rio е най-челно класираният корейски автомобил. За пръв път в зелената зона има по три представителя и на Южна Корея, и на Франция
        
       
В идеалния случай това ще е кола, заменена от първия си собственик за нова. Но на българския вторичен пазар много лесно можете да попаднете и на някоя отписана от западните застрахователи жертва на катастрофа, позакърпена и приведена в добър външен вид в някой тукашен гаражен сервиз. Ако избегнете подобна клопка, петгодишният автомобил може да бъде много добър компромис между цена и удобство. Все пак всеки отделен модел и производител си има особености, както личи от ежегодната класация на германската Асоциация за технически инспекции (TUV). След като ви запознахме с резултатите за 2023 при 10-11-годишните, 8-9-годишните и 6-7-годишните, сега идва ред на колите на 4-5 години, тоест произведени през 2017-2018.

Показанията от прегледите в TUV, макар и полезен ориентир, все пак не бива да се приемат сляпо. Те отразяват както надеждността на самия автомобил, така и грижовността на собственика, а и все пак се отнасят за машини, карани по германски пътища, с германски горива, и поддържани в германски сервизи.
   
      
Най-надеждните коли на 4-5 години (ГАЛЕРИЯ):


    
      
При толкова нови автомобили разликите в процента повреди не са кой знае колко големи. В зелената зона за пръв път попадат три корейски автомобила (Kia Rio, Hyundai i30, Hyundai i20) и три френски (Renault Scenic, Renault Captur и, изненадващо на фона на предишни години, Citroen C3).


В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Mitsubishi Outlander - 6,3, Mercedes GLC - 6,4, Mercedes M/GLE - 6,5, VW Tiguan - 6,6, Suzuki Vitara - 6,7, Kia Rio - 6,7, Renault Scénic - 6,8, Toyota Verso - 6,9, Mercedes C-Class - 7,0, Renault Captur - 7,0, Hyundai i30 - 7,1, Volvo S60/V60 - 7,2, VW Golf - 7,2, Mercedes E-Class - 7,5, Toyota Yaris - 7,6, Audi A6/A7 - 7,9, Toyota Auris - 7,9, Hyundai    i20 - 7,9, Opel Insignia - 8,0, Nissan Qashqai - 8,0, Ford C-Max - 8,1, Citroen C3 - 8,2, Opel Astra - 8,3, Mazda CX-5 - 8,3
 
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: VW Polo - 8,4, Mini Countryman - 8,4, Ford Ecosport - 8,4, VW Touareg - 8,5, VW Touran - 8,6, BMW Серия 5/6 - 8,6, Opel Zafira - 8,6, Seat Leon - 8,6, VW Up - 8,6, Skoda Fabia - 8,7, Skoda Octavia - 8,8, Skoda Rapid - 8,8, Renault Kadjar - 8,9, BMW Серия 1/2 - 8,9, Opel Meriva - 8,9, Peugeot 208 - 9,1, Ford B-Max - 9,1, Volvo XC60 - 9,2, Skoda Yeti - 9,2, Suzuki Swift - 9,2, Nissan Juke - 9,2

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: BMW X3/X4 - 9,3, Ford Kuga - 9,3, Skoda Superb - 9,4, Smart Fortwo - 9,4, Renault Megane - 9,5, Toyota Aygo - 9,5, Audi A4/A5 - 9,6, Kia Sportage - 9,6, Mazda 6 - 9,7, Honda    Civic - 9,8, Peugeot    308 - 9,9, Opel Corsa - 9,9, VW Passat - 10,0, VW Caddy -10,0, Hyundai Tucson - 10,0, Mazda 3 - 10,0, Peugeot 2008 - 10,0, Kia Ceed - 10,1, Seat Ibiza - 10,3, BMW Серия 3/4 - 10,4, Ford Fiesta - 10,4, Fiat Panda - 10,6, Renault Zoe - 10,6

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Fiat 500 - 10,7, Ford Focus - 10,8, Renault Clio - 10,9, Ford Mondeo - 11,0, Ford Galaxy - 11,5, Ford S-Max - 11,9, Suzuki Jimny - 12,1, Nissan Micra - 12,8, Citroen Berlingo - 13,0, Dacia Sandero - 13,6, Mini Hatch - 13,9
   
    
Dacia Duster 2017
Последните серии от първото поколение на Dacia Duster са моделът с най-много отчетени проблеми в инспекциите на TUV
    

      
На дъното вместо обичайната смес от румънци и италианци има и доста представители на Германия, и даже един на Япония. Почти цялата гама на Ford е вече в червената зона, а попадането на скъпи модели на BMW и Volkswagen сред последните 10 е направо шокиращо, въпреки доста по-високия им среден пробег.
    
     
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
116. Fiat Tipo - 14,6 (60 000 км)
117. BMW X1 - 14,8 (64 000 км)
118. Dacia Logan - 15,1 (72 000 км)
119. Fiat Punto - 15,6 (50 000 км)
120. BMW X5/X6 - 15,9 (92 000 км)
121. Dacia Dokker - 16,1 (66 000 км)
122. Seat Alhambra - 16,6 (84 000 км)
123. BMW 2 Active Tourer - 16,7 (66 000 км)
124. VW Sharan - 17,1 (86 000 км)
125. Dacia Duster - 18,0 (63 000 км)

 

 

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ахмет дет викаш ( преди 11 месеца )
    16,ти наистина си бил лесен за манипулиране и вярваш на измислиците-беше в един гараж и рязахме едни дървета да я изкараме,бастуна даже беше вътре...немеца ще купи кола и ще я заключи в гараж за да можеш ти да я купиш след 15 г за 300 ???? На ден минават по 100 км средно за работа х 22 дена са 2200 км месечно САМО ЗА РАБОТА. 2200 Х 12 СА 24 000 км минимум та ти си купи кола тогава на 15 г на 167 000 км със сервизна книжка от един и същи сервиз и един и същи механик хахахахаха
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 11 месеца )
    Нормално *** са френски и немски
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Според мен трябва да се спрат тези класации базирани на брой повреди, а да се подреждат по средна сума за поддръжка за година (включително повредите)
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 16 ( преди 11 месеца )
    Философите така твърдят, защото автопрекупвачите докарват в България само най-големите гробници, фирмени коли с огромен пробег или застрахователни тотал щети :) Иначе 10 хил. км годишно си е съвсем нормален пробег за Западна Европа, особено като се има предвид, че в повечето случаи домакинството има по две коли и едната само вози децата до училище.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Fury ( преди 11 месеца )
    За пореден път ми прави впечатление пробегът на колите в Германия. За 5 години средно 50 хил. км, за 10 г. - 100 хил. км. Не виждам особена разлика с България, а "философите" от форумите твърдят, че там карат по 20-30 хил.км годишно!
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Дачия фен ( преди 11 месеца )
    Браво дачке, гордостта на българския бизнесмен и новобогаташ.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 11 месеца )
    ТЮФ оценява само автомобили, от които достатъчно бройки са минали инспекции - мисля, че прагът беше хиляда, но не съм сигурен. Затова няма Ленд Ровър - да измести Дачията от последното място, няма Лексъс, няма Алфа, и, естествено, няма Хамерикански
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това е колата с най-непоръджаните коли, ако ги разбият по държави и ще видите че и марката няма много голямо значение.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До#6 ( преди 11 месеца )
    Как да видиш американски модели, като първо никой не ги купува, а ако някоя будала се излъже са направо в кафявата зона.
  • #10
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тази класация е все едно от българските пунктове за ГТП да се извади статистика за преминалите автомобили. Не е много умно да се прави нали. Имаш изгоряла крушка и те връщат да я смениш примерно и записват, че не си минал от първия път прегледа, значи колата не е надеждна. Или не ти държи добре ръчната или си с изтрити гуми или накладките и дисковете на спирачките са изтрити и т.н. Не е сериозно просто.