IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 5-годишни коли според TUV

Mazda е най-челно класираният японски производител, а дъното на класацията ще ви шокира

При драматичното поскъпване на новите автомобили напоследък все повече хора се насочват към сектора втора ръка. За парите, които днес биха ви поискали за нова малолитражка с ниско ниво на оборудване, можете да вземете 4-5-годишна кола от по-висок клас и с повечко екстри. И с основни агрегати, които все още са далеч от края на ресурса си.
   
     
Kia Rio
Kia Rio е най-челно класираният корейски автомобил. За пръв път в зелената зона има по три представителя и на Южна Корея, и на Франция
        
       
В идеалния случай това ще е кола, заменена от първия си собственик за нова. Но на българския вторичен пазар много лесно можете да попаднете и на някоя отписана от западните застрахователи жертва на катастрофа, позакърпена и приведена в добър външен вид в някой тукашен гаражен сервиз. Ако избегнете подобна клопка, петгодишният автомобил може да бъде много добър компромис между цена и удобство. Все пак всеки отделен модел и производител си има особености, както личи от ежегодната класация на германската Асоциация за технически инспекции (TUV). След като ви запознахме с резултатите за 2023 при 10-11-годишните, 8-9-годишните и 6-7-годишните, сега идва ред на колите на 4-5 години, тоест произведени през 2017-2018.

Показанията от прегледите в TUV, макар и полезен ориентир, все пак не бива да се приемат сляпо. Те отразяват както надеждността на самия автомобил, така и грижовността на собственика, а и все пак се отнасят за машини, карани по германски пътища, с германски горива, и поддържани в германски сервизи.
   
      
Най-надеждните коли на 4-5 години (ГАЛЕРИЯ):


    
      
При толкова нови автомобили разликите в процента повреди не са кой знае колко големи. В зелената зона за пръв път попадат три корейски автомобила (Kia Rio, Hyundai i30, Hyundai i20) и три френски (Renault Scenic, Renault Captur и, изненадващо на фона на предишни години, Citroen C3).


В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: Mitsubishi Outlander - 6,3, Mercedes GLC - 6,4, Mercedes M/GLE - 6,5, VW Tiguan - 6,6, Suzuki Vitara - 6,7, Kia Rio - 6,7, Renault Scénic - 6,8, Toyota Verso - 6,9, Mercedes C-Class - 7,0, Renault Captur - 7,0, Hyundai i30 - 7,1, Volvo S60/V60 - 7,2, VW Golf - 7,2, Mercedes E-Class - 7,5, Toyota Yaris - 7,6, Audi A6/A7 - 7,9, Toyota Auris - 7,9, Hyundai    i20 - 7,9, Opel Insignia - 8,0, Nissan Qashqai - 8,0, Ford C-Max - 8,1, Citroen C3 - 8,2, Opel Astra - 8,3, Mazda CX-5 - 8,3
 
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: VW Polo - 8,4, Mini Countryman - 8,4, Ford Ecosport - 8,4, VW Touareg - 8,5, VW Touran - 8,6, BMW Серия 5/6 - 8,6, Opel Zafira - 8,6, Seat Leon - 8,6, VW Up - 8,6, Skoda Fabia - 8,7, Skoda Octavia - 8,8, Skoda Rapid - 8,8, Renault Kadjar - 8,9, BMW Серия 1/2 - 8,9, Opel Meriva - 8,9, Peugeot 208 - 9,1, Ford B-Max - 9,1, Volvo XC60 - 9,2, Skoda Yeti - 9,2, Suzuki Swift - 9,2, Nissan Juke - 9,2

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: BMW X3/X4 - 9,3, Ford Kuga - 9,3, Skoda Superb - 9,4, Smart Fortwo - 9,4, Renault Megane - 9,5, Toyota Aygo - 9,5, Audi A4/A5 - 9,6, Kia Sportage - 9,6, Mazda 6 - 9,7, Honda    Civic - 9,8, Peugeot    308 - 9,9, Opel Corsa - 9,9, VW Passat - 10,0, VW Caddy -10,0, Hyundai Tucson - 10,0, Mazda 3 - 10,0, Peugeot 2008 - 10,0, Kia Ceed - 10,1, Seat Ibiza - 10,3, BMW Серия 3/4 - 10,4, Ford Fiesta - 10,4, Fiat Panda - 10,6, Renault Zoe - 10,6

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Fiat 500 - 10,7, Ford Focus - 10,8, Renault Clio - 10,9, Ford Mondeo - 11,0, Ford Galaxy - 11,5, Ford S-Max - 11,9, Suzuki Jimny - 12,1, Nissan Micra - 12,8, Citroen Berlingo - 13,0, Dacia Sandero - 13,6, Mini Hatch - 13,9
   
    
Dacia Duster 2017
Последните серии от първото поколение на Dacia Duster са моделът с най-много отчетени проблеми в инспекциите на TUV
    

      
На дъното вместо обичайната смес от румънци и италианци има и доста представители на Германия, и даже един на Япония. Почти цялата гама на Ford е вече в червената зона, а попадането на скъпи модели на BMW и Volkswagen сред последните 10 е направо шокиращо, въпреки доста по-високия им среден пробег.
    
     
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
116. Fiat Tipo - 14,6 (60 000 км)
117. BMW X1 - 14,8 (64 000 км)
118. Dacia Logan - 15,1 (72 000 км)
119. Fiat Punto - 15,6 (50 000 км)
120. BMW X5/X6 - 15,9 (92 000 км)
121. Dacia Dokker - 16,1 (66 000 км)
122. Seat Alhambra - 16,6 (84 000 км)
123. BMW 2 Active Tourer - 16,7 (66 000 км)
124. VW Sharan - 17,1 (86 000 км)
125. Dacia Duster - 18,0 (63 000 км)

 

 

0 от 500
  • #29
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Хсххд ( преди 10 месеца )
    Как да има Субару, като никой не ги купува ъахха
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И нито едно Субару!? ***!
  • #27
    12 rate up comment 15 rate down comment
    24 ( преди 10 месеца )
    Франция, велика държава? Моля?! Тоя арабско-африкански коптор никога не е била велика държава, няма и да бъде.
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Забравих да спомена, че и мотори карат доста. Когато се затопли времето някои забравят колите и се придвижват с мотоциклет навсякъде. Единствено при лошо време ги ползват колите и когато трябва да ходят до магазина да пазаруват повече неща. Разбира се има и друга крайност хора, които не слизат от колите и карат по много, но те не са масов случай, а са малко и точно техните коли ги вкарват у нас заради ниската цена.
  • #25
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Живея от дълги години в Германия и мога да ви кажа, че тук хората наистина не карат толкова много, както някои си мислят. Първо, че хората имат по няколко коли в семейството. На почивка гледат да ходят със самолет, а не с кола. Много често на работа ходят с колело, тротинетка, ролер, скутер или пеша, а най-често го правят с обществен транспорт. Грешното ни впечатление, че карат много е от това, че в БГ се вкарват гробници на мн.км., които са на тънка цена. Колите на малко км.са скъпи.
  • #24
    7 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За цялото си съществувание немците не схванаха че няма как с мизерната си територия да са по Велика държава от Франция.Колите са просто последният им напън но и там се провалиха.
  • #23
    2 rate up comment 11 rate down comment
    браво неуДачке! ( преди 10 месеца )
    благодарение на рено пак зае последното место! ))))))))))))))))))))))))
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Е колко километра да има една кола? Хората като имат по няколко коли нормално е да навъртат по 5-10 хил. годишно на всяка от тях. И значение и каква е колата и къде е карана. Възрастните хора в провинцията навъртат по малко километри. В малките градчета и села къде да ходят? Ходят до магазина и обратно. Тука много се спекулира с километрите.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хм ( преди 11 месеца )
    Обаче има и коли карани от дядовции на под 100 000км и на 20 години. Имам една такава-като я купих, беше на 74К,дядото умрял от 3 години. С абсолютно всички документи от сервиза до последния преглед. Ама няма голяма файда-всички консумативи за смяна, спирачките задържаха, гумени части се разпадат, таванът се отлепи първото лято в Бг, а че дядото е паркирал на слух да не говорим. Ама за парите си става.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ахмет дет викаш ( преди 11 месеца )
    16,коментара ми беше за 15,извинявам се за грешката