IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Революция от Китай: Батерия с 2 милиона километра живот

Gotion L600 ще започне да се произвежда от началото на 2024

Китайският производител Gotion, в който Volkswagen има 20% дял, обяви завършването на процеса на разработка и проверка на своите дългоочаквани батерии LMFP, които ще започнат да се произвеждат в началото на следващата година, съобщи Мotor.es.

 

bateria-lfp-gotion-2024

 

С новата технология компанията цели да направи „революция“ на пазара, благодарение на подобрени характеристики и производителност. И иска да го направи чрез подход, който води до намаляване на въглеродния отпечатък при производството, и до по-лесно рециклиране.

Една от ключовите характеристики е по-високата енергийна плътност на новата батерия, като за целта тя използва новаторска химия, елиминираща някои от по-скъпите и трудни за добив материали в днешните литиево-йонни батерии. Новите клетки L600 LMFP са базирани на литиево-желязофосфатната технология (LFP).

Друга забележителна характеристика на тези батерии е възможността за високоскоростно зареждане. Според Gotion са необходими само 18 минути за достигане от 10% до 80% заряд. Тези времена за зареждане са сравними с най-конкурентните налични системи за зареждане, като например архитектурата 800V, използвана от Hyundai/KIA в техните модели IONIQ 5, IONIQ 6 и Kia EV6.

 

2023-Hyundai-IONIQ-5-electric

 

Дълголетието е друг ключов аспект на тази химия. LFP клетките са традиционно известни със своята издръжливост и Gotion успешно възпроизвежда това в своята разработка. Данните показват, че тези клетки могат да надхвърлят 4000 цикъла на зареждане и разреждане при стайна температура - с около една трета повече от масовите литиево-йонни батерии в момента. За автомобил с пробег от около средно 500 км с едно зареждане това би означавало изминаване от над 2 милиона км преди батерията да започне да показва признаци на изтощаване.

Освен това Gotion твърди, че дори използвайки само ултрабързо зареждане, батерията може да надхвърли 1500 цикъла. Това би осигурило използваем капацитет преди значително изтощаване от приблизително 750 000 км. Животът на съществуващите батерии се съкращава драстично при ползване само на бързо зареждане.

 

bateria-lfp-gotion-2024-1

 

Gotion разработи технология, наречена Astroinno - сандвич структура с двустранна технология за течно охлаждане и минималистичен дизайн, което води до 45% намаление на броя на структурните компоненти и 32% намаление на теглото.

С тези цифри Gotion се надява, че производителите ще могат да инсталират батерии с повече от 150 кВт/ч, което ще им позволи да постигнат целта от 1000 км сертифицирана автономност в китайския тестови цикъл. Масовото производство на батерията Gotion L600 ще започне в началото на 2024 г.

През последните месеци различни производители обявиха своите предложения за достигане на 1000 км автономност. Въпреки, че може да е технически и физически осъществимо, икономиката е основната пречка за постигането на електрически превозни средства с пробег, подобен на този на двигателите с вътрешно горене, допълва Мotor.es.

 

bateria-lfp-gotion-2024-2

 

Например - президентът на NIO призна, че полутвърдата система, която те ще пуснат това лято, има огромни разходи, което ограничава приложението. Други компании обаче отбелязват напредък в тази област. CATL представи батерии Qilin, които вече са във фаза на производство и се монтират в превозни средства ZEEKR, притежавани от Geely.

Друга китайска компания - SVOLT, представи своите батерии Dragon Armor преди няколко месеца, които могат да се похвалят с 35-54% по-висока енергийна плътност от днешните най-добри клетки. Тези разработки, включително на Gotion, ясно демонстрират как китайските производители доминират пазара на батерии за EV, предлагайки все по-конкурентни и достъпни продукти.

 

 

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хайл ( преди 11 месеца )
    До 21,пич не му обръщай внимание на това пичлеме,само търси да се заяжда с някой.след малко ще ти изкара едни сметки които и той не може да обясни.игнорирай го просто
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Хайл ( преди 11 месеца )
    #20 ганев,какъв suv те гони??? Нали "живееше в Норвегия" и имаше тесла??? Караше по "баварските автобани" отливаше купета на тесла с преса!!!! Наливаше бетон без кофраж...трагедия си голяма
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хайл ( преди 11 месеца )
    #17,и тук ли дойде да блещиш глупости?
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До #20 ( преди 11 месеца )
    Малко ми прилича на заяждане. Не може естествено да се сравнява техника с разлика от 50-60год. развитие в технологиите, но ... Както и теглото си е тегло и физиката не можеш да надвиеш - факт е че килограмите са поставени върху 4 колела с ниско съпротивление на търкаляне, но влияят на ускорение/спиране, амортизация на пътища, износване(отделян) прах от гумите. Що пък не вземеш и ти да мислиш по-екологично, в 21-ви век? Той тоя ток и производството му не идва от нищото и "чисто" , нали?
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Като гледам разсъжденията са ти от 19-ти век. Даже не са от 20-ти. Едно време когато са те учили на това за литър гориво, масовите автомобили бяха лади и жигулита които горяха по 10 на 100 и бяха под 1 000 кг. Сега карам двутонен suv и по твоята логика трябва да гори 20 на 100, само че е по-икономичен и от онези еднотонни автомобили. В 1 литър гориво има около 10kWh енергия. Тоест дори 2,5 т електромобил с над 1000 коня, гори малко над 2л/100км
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Бах маа му ( преди 11 месеца )
    Кола - power bank!? Печалба? Вие сериозно ли? Постоянно ще включваш и изключваш колата от единия на другия контакт? И ако почнат всички така? Нямам думи! А като добавка - да сте чели че отчитат проблем с от разрушаване на многоетажните паркинги на запад, заради много по-голямото тегло на електричките (щото когато са строени такива нямало)? Навремето ни учеха: 100кг по-високо мъртво тегло на автомобила = 1л./100км. по-висок разход на гориво (разбирай енергия за задвижване).
  • #17
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Гра гра ( преди 11 месеца )
    Ами сигурно защото съм обективен и всеки път говоря с цифри и факти по теми които не засягат личната ми покупка на тесла. Покажи ми къде съм излъгал нещо а аз мога да ти покажа 1000 места на които си писал глупости които са доказани и после се правиш че си ги писал нарочно както и сега само за да се заяждаш. Хайде поне след като си си признал че пишеш тук единствено с цел заяждане да не се правиш на тарикат и да продължаваш да задаваш глупави въпроси?
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Като не ти излиза сметката,защо продължаваш да грачиш Тесла,Тесла, Тесла.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Лъжат.
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Добре де разбрахме че си глупав, не го потвърждавай с всеки пост. Даже вече не е интересно. Тесла не може все още да връща енергия в мрежата. А и да може, трябва да съм по-глупав от тебе за да премина от регулирания пазар с ниски цени на тока към свободния пазар. За разлика от тебе аз мога да си направя сметката кога излиза и кога не. Към момента не излиза сметката нито да си купя електромобил, нито да минавам на либерализирания пазар въпреки че имам фотоволтаици и дори не ми трябва батерия.