IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Революция от Китай: Батерия с 2 милиона километра живот

Gotion L600 ще започне да се произвежда от началото на 2024

Китайският производител Gotion, в който Volkswagen има 20% дял, обяви завършването на процеса на разработка и проверка на своите дългоочаквани батерии LMFP, които ще започнат да се произвеждат в началото на следващата година, съобщи Мotor.es.

 

bateria-lfp-gotion-2024

 

С новата технология компанията цели да направи „революция“ на пазара, благодарение на подобрени характеристики и производителност. И иска да го направи чрез подход, който води до намаляване на въглеродния отпечатък при производството, и до по-лесно рециклиране.

Една от ключовите характеристики е по-високата енергийна плътност на новата батерия, като за целта тя използва новаторска химия, елиминираща някои от по-скъпите и трудни за добив материали в днешните литиево-йонни батерии. Новите клетки L600 LMFP са базирани на литиево-желязофосфатната технология (LFP).

Друга забележителна характеристика на тези батерии е възможността за високоскоростно зареждане. Според Gotion са необходими само 18 минути за достигане от 10% до 80% заряд. Тези времена за зареждане са сравними с най-конкурентните налични системи за зареждане, като например архитектурата 800V, използвана от Hyundai/KIA в техните модели IONIQ 5, IONIQ 6 и Kia EV6.

 

2023-Hyundai-IONIQ-5-electric

 

Дълголетието е друг ключов аспект на тази химия. LFP клетките са традиционно известни със своята издръжливост и Gotion успешно възпроизвежда това в своята разработка. Данните показват, че тези клетки могат да надхвърлят 4000 цикъла на зареждане и разреждане при стайна температура - с около една трета повече от масовите литиево-йонни батерии в момента. За автомобил с пробег от около средно 500 км с едно зареждане това би означавало изминаване от над 2 милиона км преди батерията да започне да показва признаци на изтощаване.

Освен това Gotion твърди, че дори използвайки само ултрабързо зареждане, батерията може да надхвърли 1500 цикъла. Това би осигурило използваем капацитет преди значително изтощаване от приблизително 750 000 км. Животът на съществуващите батерии се съкращава драстично при ползване само на бързо зареждане.

 

bateria-lfp-gotion-2024-1

 

Gotion разработи технология, наречена Astroinno - сандвич структура с двустранна технология за течно охлаждане и минималистичен дизайн, което води до 45% намаление на броя на структурните компоненти и 32% намаление на теглото.

С тези цифри Gotion се надява, че производителите ще могат да инсталират батерии с повече от 150 кВт/ч, което ще им позволи да постигнат целта от 1000 км сертифицирана автономност в китайския тестови цикъл. Масовото производство на батерията Gotion L600 ще започне в началото на 2024 г.

През последните месеци различни производители обявиха своите предложения за достигане на 1000 км автономност. Въпреки, че може да е технически и физически осъществимо, икономиката е основната пречка за постигането на електрически превозни средства с пробег, подобен на този на двигателите с вътрешно горене, допълва Мotor.es.

 

bateria-lfp-gotion-2024-2

 

Например - президентът на NIO призна, че полутвърдата система, която те ще пуснат това лято, има огромни разходи, което ограничава приложението. Други компании обаче отбелязват напредък в тази област. CATL представи батерии Qilin, които вече са във фаза на производство и се монтират в превозни средства ZEEKR, притежавани от Geely.

Друга китайска компания - SVOLT, представи своите батерии Dragon Armor преди няколко месеца, които могат да се похвалят с 35-54% по-висока енергийна плътност от днешните най-добри клетки. Тези разработки, включително на Gotion, ясно демонстрират как китайските производители доминират пазара на батерии за EV, предлагайки все по-конкурентни и достъпни продукти.

 

 

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 15 rate down comment
    al ( преди 1 година )
    Два милиона километра пробег ??? Все още само в сферата на мечтите ... и в сферата на плановете за "догодина". А дано - ама надали.
  • #2
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3000 цикъла при батерия от 80 киловатачаса, са съхранени и върнати обратно в мрежата 240 000 киловатчаса, което са 240 мегават часа. Дори само при 100 лв печалба между разликата в цената на заредената и цената на върнатата енергия, са потенциални допълнителни 24 хиляди лв печалба от нещо което така или иначе си стои неизползвано и малко ще са хората които няма да се възползват и да не го правят. По този начин не само че км. пробег излиза без пари, а и автомобилът ти носи доходи, а не разходи
  • #1
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето и комбинация на две от новините. Края на живота на една батерия се приема когато капацитетът и падне на 70% от първоначалния и автомобилът започна вместо 500 да изминава 350 км. Но след това тази батерия може да се използва още дълги години за съхранение на енергия. Никой не кара два милиона километра автомобила си, така че спокойно може да жертва 3000 цикъла за съхранение на енергия още докато ползва автомобила и да ползва само останалите 1000 за шофиране, за да получи допълнителни ползи