IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari няма да се откаже от двигателите с вътрешно горене

Конкурентната британска марка McLaren също се придържа към консервативен подход на електрификацията

Производителите на спортни автомобили трудно се разделят с двигателите с вътрешно горене, въпреки по-елементарните и по-динамични характеристики на тяговите електродвигатели за техните продукти. В този ред на мисли от италианската компания Ferrari заявиха, че не искат да спират производството на бензинови двигатели, смятайки ги за важен елемент от наследството на марката.
   
    
Ferrari, двигатели
    
     
Както признаха представители на италианския автомобилен производител в интервю за BBC , Ferrari възнамерява да произвежда двигатели с вътрешно горене поне до 2030 година и няма да налага електрификация на автомобилите си на клиентите. Това обаче няма да попречи на марката да представи първия си електрически автомобил през 2025 г., а вече произвежда и хибридни версии на спортните си автомобили.

Конкурентната британска марка McLaren, според нейния изпълнителен директор, също се придържа към консервативен подход на електрификацията на спортните автомобили, като една от сериозните пречки по този път, според него, е високата маса на тяговите батерии, която ограничава динамичните възможности на електрическите автомобили.

Въпреки това Ferrari обяви миналата година, че си е поставила за цел да постигне въглеродна неутралност до 2030 г. На практика това ще бъде постигнато не само чрез активното разширяване на гамата от хибриди и пускането на електрически автомобили, но и чрез прехода към използването на синтетични горива за двигателите с вътрешно горене. Развитието на нови Ferrari-та с ДВГ няма да спре.

Първоначално Европа и редица други региони трябваше да забранят продажбата на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., но през март европейското законодателство беше изменено, за да позволи продължаването на експлоатацията на автомобили с този тип мощност, при условие че те са преобразувани за използване на синтетични горива. Такъв енергиен носител ще бъде доста скъп за производство, но ще бъде достъпен за купувачите на престижни спортни автомобили, а производителите на последните ще могат да поддържат производството на двигатели с вътрешно горене.

Както обясни шефът на Ferrari Бенедето Виня, клиентът е този, който трябва да реши какъв автомобил да избере - с двигател с вътрешно горене, хибриден или електрически. В същото време генералният директор признава, че в редица региони автомобилите с двигатели с вътрешно горене в крайна сметка ще бъдат забранени, така че марката е готова да предложи и модели с алтернативни видове задвижване.
   
     

 

0 от 500