Депутатите от Държавната дума в Русия предложиха на правителството да въведе специални, двойно по-високи цени на горивата за полски превозвачи. Камиони с полска регистрация осъществяват значителна част от оставащия стокооборот между Русия и ЕС, а шофьорите се възползват да зареждат с гориво на руска територия, където то е доста по-евтино.
Към момента на гласуване на предложението цената на литър дизел в Русия бе средно 59 рубли (0.68 евро), докато отвъд границата, в Полша, то струва 1.38 (120 рубли) - на практика двойно повече. Руските депутати настояват занапред полските шофьори да плащат и в Русия цената, която е установена към момента в ЕС. Освен това в Думата настояват да не се позволява на полски камиони да извършват доставки на цялата територия на Русия, а само до "най-близкия митнически пункт" след границата. Последното е лично настояване на председателя на руския парламент Вячеслав Володин.
Освен това Володин изисква Полша да плати 750 милиарда долара обезщетение на Русия, задето "една трета от днешните полски територии - райони с развита инфраструктура, промишленост и богати природни ресурси - са влезли в състава й (на Полша) само благодарение на нашата страна". "Полша предаде историческата памет. Забрави, че нейното освобождение от фашистките завоеватели се отдаде на съветския народ на висока цена", писа Володин в своя канал в Telegram.
Независими руски медии побързаха да припомнят на Володин факти, които той пропуска: че на 17 септември 1939 Полша, бранеща се от германското нападение от запад, е нападната в гръб от войските на Сталин в съответствие с тайния пакт "Рибентроп-Молотов", както и за Катинското клане през 1940, когато над 22,000 полски офицери и представители на интелигенцията са разстреляни и погребани в масови гробове по нареждане на Сталин.