Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли призна, че компанията е в задънена улица с ниски маржове на печалба, слаб растеж и евтини акции. Затова е време е за промяна - Ford ще спре да се конкурира в най-пренаситените пазарни сегменти, и ще разчита на приходи от софтуер и цифрови услуги.
.
Новата стратегия предвижда компанията да намали разходите, за да увеличи печалбите. Всички заводи на Ford ще внедрят „лека дисциплинирана операционна система“. Например новото поколение на пикапа F-150 ще има с 2400 части по-малко от своя предшественик. Намаляването на частите ще доведе до намаляване на разходите, пише The Washington Post.
Втората посока е подобряване на качеството на автомобилите, което ще позволи да се харчат по-малко пари за гаранции и кампании за изтегляне. Списъкът с доставчици ще бъде ревизиран, за да включва само компании, доставящи висококачествени части.
Ford ще се съсредоточи върху софтуера и свързаните услуги, както и върху емблематични превозни средства като пикапи, големи SUV, товарни превозни средства и усъвършенствани електромобили от второ поколение. Всичко това накуп ще позволи на автомобилния производител да продаде 5,6 млн превозни средства през 2026 г. (срещу 4,2 млн през 2022 г.) и да достигне рентабилност от 10%.