IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford представи нов електромобил за Европа

E-Tourneo Courier е компактен електрически миниван в стил SUV

Ford представи изцяло новия E-Tourneo Courier - изцяло електрически компактен пътнически автомобил с външен вид, подобен на SUV. Новият модел ще се появи на европейските пазари в края на 2024 г.


E-Tourneo Courier


Американският производител описва E-Tourneo Courier като 5-местно многофункционално превозно средство с компактни, удобни за града размери. По отношение на външния вид електрическата версия надгражда дизайна на товарния E-Transit Courier, внасяйки елементи, които са типични за офроуд-автомобилите. Във версията Active моделът получава контрастен цвят на покрива с релси, лайстни на калниците и уникален плат на седалките.

Подобно на E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ще се предлага както с ДВГ, така и с електрическо задвижване. Версията на ток се различава от стандартния вариант по ексклузивна светлинна лента на каросерията и брандирана хромирана решетка с форма на диамант.


E-Tourneo Courier


В салона на E-Tourneo Courier е поставено същото табло като E-Transit Courier. Има цифров приборен панел, комбинират с мултимедиен комплекс SYNC 4, който се управлява с помощта на голям 12-инчов сензорен екран.

Повечето системи за сигурност са част от оборудването. Това включва автоматични дълги светлини, круиз-контрол и разпознаване на знаци. Срещу допълнително заплащане се предлагат наблюдение на мъртвите зони със страничен контрол на графика, асистент за пресичане на кръстовища и адаптивен круиз-контрол с поддържане на лентата.


E-Tourneo Courier


Багажното отделение в задната част на електрическия ван е с 44% по-голямо от това на предишното поколение Tourneo Courier. Така има много повече пространство за раменете и главите на пътниците.

E-Tourneo Courier споделя електрическо задвижване с E-Transit Courier. Това означава, че е оборудван с електромотор с мощност 134 к.с. Ford не разкрива капацитета на батерията, но казва, че тя може да се зарежда както с прав ток (11 kW AC), така и с променлив (100 kW DC). В първия случай времето е 5,7 часа, а във втория – с бързо зареждане, батерията се пълни от 10 до 80% за 35 минути.


E-Tourneo Courier


Що се касае до варианта с ДВГ (зеленият на снимките), той ще се предлага в три версии - приключенски Active, стилен Trend и премиум Titanium. Първо на пазара ще се появи модификация с 1,0-литров EcoBoost, развиваща 125 к.с. При нея моторът е комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с роботизирана трансмисия с два съединителя. Това ще бъде и най-евтиният модел на Ford в Европа, като цените му стартират от 23 500 евро. Към момента Fiesta започва от 20 350 евро в Германия, но тя скоро ще бъде спряна от производство.

И двата варианта ще се сглобяват в завода на Ford в Румъния. E-Tourneo Courier е едно от 10-те електрифицирани превозни средства, които концернът се е ангажирал да предложи в Европейския съюз до следващата година.


Още снимки на модела - вижте в галерията:


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 1 година )
    Бонусчетата, бонусчетата.. валят ли валят..Само шефче да си във Ford Motor Co.Дизайна в кофата, интериорите сякани с брадвата (има поклонници ще харесат всичко само да е "новото") а колата идеен хибрид между Dacia и Skoda.. какви асоциации с offroad се опитват да сформират?! Та тая кола клиренса й е малък за тия неща. Може би таксиджиите ще я харесат, но в Бг едва ли, тук се робува на "немското"..Жалко за Ford.. Куцат идеите за "Еуропа".То като цяло в авто и индустр. е хаос..
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 1 година )
    ...извънбрачна забежка между Ленд Ровър и Дачия Джогър - точно така е
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хубаво електромобил ама защо ще го правят с мощност колкото 1.0 екобууст (да 10 коня повече но и по-високо тегло..) като реално нищо значимо не коства да е примерно 160 вместо 135 коня
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Фордядо ( преди 1 година )
    Изглежда като извънбрачна забежка между Ленд Ровър и Дачия Джогър, НО пък предполага практичност и обозримост...